Kirjoittaja Aihe: 308 - Tehottomuus ja virheilmoitus "Engine fault, Repair needed" (EB)  (Luettu 75669 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Teemuxs

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 65
Kävin aamulla MetroAutossa kysymässä, että hei mä kävin mittaamassa noi paineet muualla ja sain vähän eri lukemia mitä te saitte. Tämän jälkeen koko homma muuttua ihan täysin. Äijä vähän kiihtyi siinä, eikä enää uskaltanut edes katsoa silmiin. Jokaiseen lauseeseen mitä minä sanoin, hän vain vastasi toistamalla samoja lukemia mitä he olivat mitanneet ja sano, että heillä on tehty kaksi eri mittausta ja moottori pitää vaihtaa. Yritin kysyä, että voisiko sen uudelleen katsoa, että ehkä tuli mittauksissa jotain vikaa. Tämä ei ole kuulema mahdollista ja mikä parasta, sieltä tuli hieno lause: " No mee korjaa sit sinne missä teit noi toiset mittaukset". Itse pysyin rauhallisena, kun odotin vähän erilaista keskustelua, mutta hän vaan toisti numeroita ja "muuta vaihtoehtoa ei ole kun moottorin vaihto". Huvittavin asiakaspalvelu vähään aikaan.

Nyt on ihan pakko mielenkiinnosta kysyä mikä Metroauton toimipiste on kyseessä?
Nykyisin Peugeot 208 GTi by PSP -17

Ex PSA: Peugeot 207 GT -07

mrp

  • Vieras
Väli päivitys: Kävin vielä nyt tarkastuttamassa auton liikkeessä, jotka ovat erikoistuneet PSAn autoihin ja sieltä mitattiin 80% ohivuotoja ja 8 bar paineita. Asialliselta kaverilta vaikutti ja sano, että kyllä se mäntien läpi menee se ilma, että venttiilien putsaamisessa ei oo apua. Kaikkiin tahoihin, joihin oon tähän asti ottanut yhteyttä, ovat vedonneet suoraan tuohon määräaikaishuollon katkokseen ja tyrmänneet minkäänlaisen vastaan tulon. Alkaa Vaihtoehdot käydä vähin...Ja syksykin saapuu...

mrp

  • Vieras
Sellainen tuli muuten mieleen, kun mulla tosiaan meni se 5tkm yli huoltoajasta, mutta missä vaiheessa ei tullut mitään ilmoitusta auton tietokoneseen, että huoltoväli ylitetty tai lähestymässä. Eikös tässä mallissa pitäisi kuitenkin tulla ilmoitus kun huolto on lähestymässä?

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 144
  • Kuolema kuittaa univelat...
Kyllä siellä pitäisi tulla jakoavaimen kuva, mikä siinä on huoltoväli? 15 vai 25 tkm / 1-v. On tossa se että ko malli ei näytä paljonko seuraavaan huoltoon on matkaa ennen kuin se on tarpeeksi lähellä.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

rReipas

  • Vieras
Auto: 2014 308 1,2 Puretech 130.

Juu hei vaan. Sama herja täälläkin käynnistettäessä - Engine fault, repair needed. SERVICE valo jää palamaan, mitään muuta varoitusvaloa ei näy. -14 vuoden koneella ajettu 160 tmk. Mielestäni kone vetää normaalisti, öljyä ei kulu ja bensaa menee hyvin maltillisesti. Huollossa antoi samat virhekoodit, mitä aikaisemmissa postauksissa mainittu. Huomenna mtiskille näyttää, kun auto ollu vasta kuukauden meitsillä. Muuten kokemukset puretech130 koneesta jätte hyvät.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Näkisikö tästä että jotain kehitystä tapahtunut?  ???
https://www.warrantyweek.com/archive/ww20190808.html
"Figure 2 French Auto Manufacturers Warranty Claims Rates (as a percentage of sales, 2009-2018)"


"Figure 4 French Auto Manufacturers Warranty Accrual Rates (as a percentage of sales, 2009-2018)


"According to these calculations, PSA executives expected to spend an average of 658 euro on the warranties of vehicles sold in 2015, but a year later their expectation for warranty expenses per unit dropped to only 170 euro. Last year, as Opel and Vauxhall came on board, PSA's   accruals rose to 235 euro per vehicle. Renault's also rose, from 148 euro in 2017 to 170 euro in 2018."
« Viimeksi muokattu: 17.11.2019, 14:41:07 kirjoittanut Peugo »

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Noi käyrät osoittaa vain sen, että on otettu tiukempi linja takuukorjauksiin ja laitettu artisti maksamaan useammin. Myös takuiden lyhentäminen vähentää takuukorjauksia.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
En usko tuohon. Takuuaikana ei artistia laiteta maksamaan.

Woozie

  • Vieras
Auto: 2016 308 SW 1,2 Puretech 130 (automaatti, 70 000 km).

Jakohihna vaihdettiin kampanjan piikkiin syyskuun alussa. Siinä meni jotain pieleen ja auto kävi lokakuussa uudelleenkorjauksessa.

Viime perjantaina auto sytytti toisella paikkakunnalla pelkän moottorinvikavalon, service-valo ei syttynyt eikä tuntunut tehottomuutta. Ehdin ennen sulkemisaikaa paikallisen liikkeen tiskille ja sain täksi päiväksi ajan.

Mystisesti tänään käynnistäessä valo sammui.

Tänään olivat tutkineet mutta eivät vielä löytäneet missä vika on.

Saa nähdä kuka tämän laskun maksaa, kun takuu loppui syyskuun alkuun ja tämä tutkinta tehdään tosiaan eri merkkiliikkeessä, kuin missä olen huollattanut/korjauttanut. Huollot on tehty ajallaan. Imukanavat putsattiin viime vuonna n. 35 tkm kohdalla, kuten tähänkin topiciin silloin kirjoittelin.

forceman

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 22
Jos eivät löydä mitään vikaa, niin äkkiä vaihtoon vaan vähän ajettu, täydellisesti merkkihuollettu, viaton perhefarmari. Jollain autoliikkeellä on sitten isommat muskelit tapella mikä kuuluu takuuseen ja mikä ei. Hihna on tod.näk vaihdettu liian myöhään ja moottori on ottanut jo osumaa ja alkaa oireilla.

pwr-

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 245
Auto: 2015 308 SW 1,2 Puretech 130.

Mulla täysin sama tilanne että öljyä kuluu litratolkulla. Hihna vaihdettu takuusee  kun oli murentunut, kahdessa viikossa moottorisyö tikullisen verran ja piipitysalkaa mittarissa. Tänään varasin ajan niin saavat katoa mistä johtuu moinen öljyn nälkä.

Eipä ole öljyn nälkä kadonnu mihinkään edelleen sama tilanne. Ensviikolla öljynkulutus mittaus ja semmosta tiedossa. Ilmeisesti moottori paskana sitten kun hihna ehtiny tehdä tuhojaan. Saa nähdä mikä on tuomio ja ketä maksaa mitäkin vai laitetaanko auto kiertoon. :-\
Nykyinen: Peugeot 308 sw GT-LINE 2016
Ex: Peugeot 307sw Premium Plus -07,
Peugeot 307 xr -01, vw golf -97

pwr-

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 245
Tuomio tuli, moottori paskana. 1.2L menee tonnilla. Sitte odotetaan mitä valmistaja vastaa kyselyyn ketä korvaa ja mitä. :'( >:(
Nykyinen: Peugeot 308 sw GT-LINE 2016
Ex: Peugeot 307sw Premium Plus -07,
Peugeot 307 xr -01, vw golf -97

matias123

  • Vieras
Kyllä on vuoden auto, ehkä toisenkin. Todellinen ihmemoottori. Voisi kuvitella, että virhevastuu on vielä voimassa. Kai tällä palstalla vastaavia kokemuksia on muitakin. Peukut pystyyn.

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 744
Eiköhän tehtaalta tule uusi moottori takuuna tilalle, jos vain huollot on tehty ajallaan ja käytetty oikeaa öljyä.

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 532
Mikähän niissä moottoreissa on vikana kun se syö öljyä?