Vikakoodit sitten ilmestyivät kehällä merkkihuoltoon ajellessa. Moottorivalo tuli mittaristoon, Anti-pollution fault monitoiminäyttöön ja OBD:n kautta sain ajaessa luettua vikakoodin P0121 eli kaasun asentotunnistin.
Automaassa yritettiin sitten ehdottaa, että jätä tuohon pihaan seisomaan, niin katsomme kahden viikon päästä mikä vikana. Koska tuo lähestymistapa ei kuitenkaan minulle kelvannut, niin kampesin auton sisään halliin samantien ja asentaja testerin kanssa selvittämään mitä sillä löytyy. Kuten aina ennenkin, testeri ei meinannut millään tunnistaa autoa ja kun sitten lopulta tunnisti, niin vikana "BSI malfunction" mitä sitten tarkoittaakaan ja vikakoodi (jota en muista ulkoa), joka kertoi että käynyt liian laihalla seoksella. Se siis syynä tuohon vikavaloon ja anti-pollution fault -ilmoitukseen. Sähkärin mukaan tuo BSI -herja ei aiheuta toimenpiteitä.
Asentajan kanssa keskustelin ja epäilys kaasuläpän jäätymisessä ja jakopäässä. Auto oli puolisen tuntia sisällä hallissa ja ulosajon jälkeen tuntui heti toimivan paremmin. Varattiin kuitenkin aika tuon jakopään tarkistamiselle lisäkommenteilla, että jos jotain ongelmaa on sitä ennen, niin sitten hinausautolla vaan auto tänne ja Assistancesta auto tilalle.
Ajoin kotiin n. 50 km ja kulkupuoli tuntuu taas olevan kunnossa eli ehkä se oli sitten siinä (kop kop). Tarkistetaan nyt takuuseen vielä se jakopää, kun ei siitä itselle ole kuin vaiva viedä auto huoltoon.
Huvittava episodi oli, kun huoltoneuvoja yritti ensin laskuttaa vikakoodien lukemisesta, kun eihän 2007-mallisessa autossa voi olla takuuta. Kysyin, että mikä 308 SW on valmistettu 2007 ja pyysin tarkistamaan koneelta käyttönottopäivän (30.6.2009). Ei meinannut uskoa että se päivä on oikein, mutta lopulta sitten ymmärsi, että rahaa ei ole nyt tulossa tästä suunnasta. Niin siis auton vuosimalliksi todella tulee myös maahantuojan tiedoista 2007, se on valmistettu elokuussa 2008 ja otettu käyttöön kesällä 2009.