No nyt on ainakin jakopää levällää ja toivossa eletään, että osat löytyvät Suomesta ja auto saadaan kasaan huomenna. Ei nyt jäänyt mieleen mitä kaikkea sinne ajattelivat vaihtaa, mutta aika pitkä lista se puhelimessa kuulosti olevan, alkaen ketjusta, kiristimestä jne.
Autosi oireet kuulostavat melkolailla samoilta kuin aikoinaan isän vanhassa 308 GT:ssä. Tehojen katoaminen alkoi alunperin kovilla pakkasilla ja epäiltiin turbon jäätymistä. Homma toimikin aina hetken aikaa, kun huoltamolla sulattelivat ja nollasivat vikamuistin.
Sama spedeily jatkui kuitenkin kesällä. Tuohon aikoihin alkoivat selvitä nämä kuuluisat jakopään ongelmat THP-moottoreissa. Totesimme, että myös isän auton jakoketju rallatteli aika-ajoin kylmäkäynnistyksessä, ja auto meni huoltamolle jakopäänremonttiin, kun Pösöltä oli vihdoin tullut uudenmallinen kiristin. Totesivat huoltamolla, että myös venttiilien ajoitukset olivat menneet päin honkia ja jakopäähän vaihdettiin kiristimen lisäksi muitakin päivitettyjä osia. Lopputuloksena kuitenkin toimiva auto
Todettakoon vielä, että THP-moottoreista löytyy toki myös kovilla pakkasilla esiintyvä tehottomuus (ainakin kaasuläpän jäätymistä spekuloitu aikoinaan), mutta siihen liittyy yleensä "Engine system management faulty"-ilmoitus. Tällöin moottorin flekti pyörii täysillä ja auto toimii "nilkuta korjaamolle"-tilassa varmuuden vuoksi. Itsellä esiintyy ainakin vain todella kovilla pakkasilla ja katoaa hetken tyhjäkäynnin jälkeen.