Kirjoittaja Aihe: 308 - Ajoittainen tehottomuus (THP)  (Luettu 95707 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 308 - Ajoittainen tehottomuus (THP)
« Vastaus #15 : 08.12.2010, 11:27:07 »
Ei mitään tekemistä ESP:n tai sutimisen eston kanssa.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 308 - Ajoittainen tehottomuus (THP)
« Vastaus #16 : 08.12.2010, 13:18:14 »
Käy vaihdattamassa se uusi parempi imusarja.
Peugeot 3008 hybrid

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 308 - Ajoittainen tehottomuus (THP)
« Vastaus #17 : 08.12.2010, 13:27:39 »
Katsotaan nyt mitä noi tuolle suostuvat tekemään takuuseen.

Jykke

  • Vieras
Vs: 308 - Ajoittainen tehottomuus (THP)
« Vastaus #18 : 09.12.2010, 13:18:08 »
Onko kenelläkään tietoa missäkohtaa tuo jäätyminen tapahtuu? Tuli vaan idea että imusarjan kylkeen voisi viritellä lämpövastuksen tai lämmintä puhallusta vaikka pakosarjalta jäätymisen estämiseksi... esim. huohotusputkeen asennettavia lämmittimiä olen bongannut ainakin sitikoissa.  Uusi imusarja maksaa kuitenkin mansikoita.
« Viimeksi muokattu: 09.12.2010, 13:22:52 kirjoittanut Jykke »

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 308 - Ajoittainen tehottomuus (THP)
« Vastaus #19 : 09.12.2010, 13:23:36 »
Takuuna...
Peugeot 3008 hybrid

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 308 - Ajoittainen tehottomuus (THP)
« Vastaus #20 : 09.12.2010, 13:42:21 »
Aika moiden vastuksen saat virittää että se pysyisi sulana, se on eri juttu jos saat nestettä kiertävän lämmityksen siihen. Lähdet tiedustelemaan myyjältä miten he aikovat korjata vian autossasi. Vetoat kylmästi siihen että myyjä on vastuussa vaikka takuu on loppunut.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 308 - Ajoittainen tehottomuus (THP)
« Vastaus #21 : 09.12.2010, 18:05:47 »
No nyt on ainakin jakopää levällää ja toivossa eletään, että osat löytyvät Suomesta ja auto saadaan kasaan huomenna. Ei nyt jäänyt mieleen mitä kaikkea sinne ajattelivat vaihtaa, mutta aika pitkä lista se puhelimessa kuulosti olevan, alkaen ketjusta, kiristimestä jne.

Legge

  • Vieras
Vs: 308 - Ajoittainen tehottomuus (THP)
« Vastaus #22 : 10.12.2010, 10:42:38 »
No nyt on ainakin jakopää levällää ja toivossa eletään, että osat löytyvät Suomesta ja auto saadaan kasaan huomenna. Ei nyt jäänyt mieleen mitä kaikkea sinne ajattelivat vaihtaa, mutta aika pitkä lista se puhelimessa kuulosti olevan, alkaen ketjusta, kiristimestä jne.

Autosi oireet kuulostavat melkolailla samoilta kuin aikoinaan isän vanhassa 308 GT:ssä. Tehojen katoaminen alkoi alunperin kovilla pakkasilla ja epäiltiin turbon jäätymistä. Homma toimikin aina hetken aikaa, kun huoltamolla sulattelivat ja nollasivat vikamuistin.

Sama spedeily jatkui kuitenkin kesällä. Tuohon aikoihin alkoivat selvitä nämä kuuluisat jakopään ongelmat THP-moottoreissa. Totesimme, että myös isän auton jakoketju rallatteli aika-ajoin kylmäkäynnistyksessä, ja auto meni huoltamolle jakopäänremonttiin, kun Pösöltä oli vihdoin tullut uudenmallinen kiristin. Totesivat huoltamolla, että myös venttiilien ajoitukset olivat menneet päin honkia ja jakopäähän vaihdettiin kiristimen lisäksi muitakin päivitettyjä osia. Lopputuloksena kuitenkin toimiva auto ;D

Todettakoon vielä, että THP-moottoreista löytyy toki myös kovilla pakkasilla esiintyvä tehottomuus (ainakin kaasuläpän jäätymistä spekuloitu aikoinaan), mutta siihen liittyy yleensä "Engine system management faulty"-ilmoitus. Tällöin moottorin flekti pyörii täysillä ja auto toimii "nilkuta korjaamolle"-tilassa varmuuden vuoksi. Itsellä esiintyy ainakin vain todella kovilla pakkasilla ja katoaa hetken tyhjäkäynnin jälkeen.


Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 308 - Ajoittainen tehottomuus (THP)
« Vastaus #23 : 10.12.2010, 20:47:13 »
Jakopäähän on nyt vaihdettu kiristin (toisen kerran), ketju ja jotain muita päivitettyjä osia. Kyllä se ainakin ensimmäiset 60 km toimi, saa sitten nähdä kuinka kauan toimii.

Pesonen308

  • Vieras
Vs: 308 - Ajoittainen tehottomuus (THP)
« Vastaus #24 : 18.02.2011, 07:58:07 »
Auto: 2008 308 1,6 THP Sport.

Tänä aamuna lähdin töihin ja auto heitti herjan "Engine system management faulty". Tehot aivan kateessa. Auto nilkutti max 15km/h. Ajoin takaisin pihaan ja sammutin auton. Koneen tuuletin jäi pyörimään täysillä ja sammui vasta kun laiton virrat takaisin ja taas kohta aloitti tuuletin huutamaan. Vika onneksi hävisi kun pidin autoa hetken tyhjäkäynnillä. Auto oli eilen huollossa sisällä sisälämmittimen asennuksessa ja muuten se talvehtii ulkona, joten voisiko tuohon kaasuläpän jäätymiseen olla syy että pääsi lämmittelemään pitkästä aikaa vai jäätyykö se muutenkin? Pakkasta oli tänä aamuna -25 mutta esim. eilen -31. Eli luulisin sen jäätyneen eilen aamulla kun oli kylmempi.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 308 - Ajoittainen tehottomuus (THP)
« Vastaus #25 : 18.02.2011, 08:33:45 »
Kannattaa vaihtaa se parempi imusarja.
Peugeot 3008 hybrid

Jykke

  • Vieras
Vs: 308 - Ajoittainen tehottomuus (THP)
« Vastaus #26 : 18.02.2011, 08:36:52 »
Helppo tee-se-itse kikka tuohon jäätymisongelmaan on siirtää imuilmanotto etumaskista turbon viereen/päälle. Onnistuu helposti alumiinisella haitariputkella ja parilla nipparilla. Itellä takana pari ongelmatonta talvea tällä kikalla. Kesäksi sitten taas putki pois. Tietenkin jos on aikaa ja intoa, niin kannattaa taistella se uusi imusarja maahantuojalta.

Pesonen308

  • Vieras
Vs: 308 - Ajoittainen tehottomuus (THP)
« Vastaus #27 : 18.02.2011, 08:44:44 »
Jykke, oisko mahdollista saada kuvaa tuosta patentista?

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 308 - Ajoittainen tehottomuus (THP)
« Vastaus #28 : 18.02.2011, 09:18:01 »
Ennen oli autoissa ilmanotto pakosarjan päältä.  näin ollut vielä esim 106 mallissa joskus
Peugeot 3008 hybrid

Legge

  • Vieras
Vs: 308 - Ajoittainen tehottomuus (THP)
« Vastaus #29 : 18.02.2011, 14:53:33 »
Auto oli eilen huollossa sisällä sisälämmittimen asennuksessa ja muuten se talvehtii ulkona, joten voisiko tuohon kaasuläpän jäätymiseen olla syy että pääsi lämmittelemään pitkästä aikaa vai jäätyykö se muutenkin? Pakkasta oli tänä aamuna -25 mutta esim. eilen -31. Eli luulisin sen jäätyneen eilen aamulla kun oli kylmempi.

No itse vikaa pari talvea seuranneena voisin sanoa, että hyvin mahdollista. Esim. nyt pitkän pakkasputken aikana ei ole itsellä ilmennyt kertaakaan, kun ilma on koko ajan kuiva, eikä auto pääse sulamaan. Ainoan kerran olen tänä talvena törmännyt vikaan joulun alla, kun ilma muuttui vetisestä kelistä hetkessä -17 tienoille. Mitään tuosta ei jää ainakaan itsellä vikamuistiin, ellei pääse tutkimaan vian ollessa päällä.

Tahtoisi myös kuvan Jyken keksinnöstä, kiitos :)