Toinen puoli onnistuikin paremmin. Kampesin tosiaan käsijarrun vipua meisselillä. Toppari on tosin niin jämerä ettei vipu siitä ohi mene, mutta löysää tuli kuitenkin hivenen lisää. Rumpu irtosi meisselillä kampeamalla ja vasaralla koputtelemalla.
Jarru sinällään on ihan sama (bendix?) kun vaikka E Kadettissa jota tuli aikoinaan rassattua toistakymmentä vuotta. Kevyt huolto kerran vuoteen oli yksinkertainen kun rumpu on erillinen navasta. Opelissa oli takakilvessa vivun kohdalla reikä josta on tarkoitus vipua meisselillä kammeta. Lähes vastaava jarru löytyy myös VAG tuotteista, noissa taas taustalevyn reikä on säätöpyörän kohdalla josta säätöpyörää vipuamalla voi välitankoa lyhentää. Mikään ei estä tietenkään poraamasta uusia reikiä, taustalevy tosin aika paksu ja tilaa niukasti. Paikkakin löytyy paremmin vasta kun saa rummun pois.
Osat oli tehtaan sedän laittamat, liekkö käynyt Motonetissä. Lukkorenkaassa ei ole reikiä lukkorengaspihdeille vaan renkaan päät on viistosti katkaistu. Irroittamiseen on näemmä olemassa erikoistyökalu, joten irroittamisessa luulisi olevan jonkinverran puuhaa meisselillä ja/tai jollain piikillä kampeamalla kun rengas pyörii siellä urassansa. Onneksi tällä kertaa ei tarvinnut tuohon ryhtyä.
Kulumaolkaa oli rummussa jo pari milliä jonka viistin kulmakoneella ja suorahiomakoneen kivilaikalla varovasti pois. 250 tkm ajetussa luulisi olevan jo aika porras jos ei ole koskaan avattu. Hihnat jos ajaa loppuun jonka jälkeen olisikin kenkäteräs olkaa vasten niin taitaisi olla viihdettä tiedossa. Tosin ei ole paljo jarruteltu jos noin pitkään riittää kitkapintaa ja levyä edessäkin.