Jos olet käytettyä 307:aa ostamassa. Varmistu, että auto on ollut hyvällä pidolla ja erittäin hyvin huollettu. Huollosta kannattaa kysyä onko autoon tehty kaikki korjauskamanjat. Huoltokirjasta kun katsoo missä autoa on huollettu voi kysellä sitten sieltä liikkeestä auton huoltohistoriaa.
Nämä korjauskampanjat ei ehkä koske kaikkia vuosimalleja, mutta tästä näkee mitä takaisinkutsuja on ollut.
- Alipainetehostimen putki vuotaa. Takaisinkutsu 19.4.2004
- Alapallonivelen kiinnitys virheellinen. Takaisinkutsu 14.7.2004.
- Ohjaustehostimen sähköliitin syöpyy. Takaisinkutsu 22.8.2005.
- ABS-yksikön liitin hapettuu. Liitin vaihdettava. Takaisinkutsu 7.11.2005.
- Vasemman turvaverhon kiinnityksestä puuttuvat ruuvit. Takaisinkutsu 8.12.2005.
- Moottorinohjainyksikön ohjelma päivitettävä. Takaisinkutsu 12.5.2005 ja 17.2.2006
- Oikean etuistuimen sivuturvatyyny vaihdettava. Takaisinkutsu 2.1.2006.
- Kaasupolkimen virheellinen asennus korjattava. Takaisinkutsu 1.2.2006.
- Vuotavat takajarruletkut vaihdettava. Takaisinkutsu 2.2.2006.
Yleisiä vikoja vm.2001-2004: Ajovalon polttimoita menee (varsinkin vasen)... kop kop. Omassa 307:ssa 3v aikana vain yhdet. Joillakin kestää pari kk. istuinlämmitin voi olla rikki, iskunvaimennin vikoja (hajonnut kovalla pakkasella), käsijarruvaijerit, käsijarru säädetty liian tiukalle, tärinää nopeusessa 110-130km/h (ehkä vetoakselit, pyörän navat tai huonosti tasapainotetut renkaat tai vialliset renkaat), etujousista puuttuu kumit vm.2001-2003, varmistu, että lämmityslaitteen moottorin nopeus 2 (johtosarja on korjattu), ilmastointi kompura voi olla viallinen, mutta toimii (metallinen ääni), pissapojan moottori voi olla halki = vuotaa tai muuten sökö. termostaattivikoja (lämmöt nousee hitaasti tai lämmöt seilaa 85-90 astetta tai lämmöt ei nouse kuin 80 ast.), moottorin öljymäärän mittari ei ehkä saa mittaustulosta ja näyttö vilkkuu (johdot kannattaa juottaa tai anturi viallinen), turvavyöt kelaa huonosti, takaluukun maalivikoja (tarkista maalaus lisäjarruvalon ympäriltä ja lasin ympäriltä, farmari malleissa maalia voi olla irti alaosasta (jää raapinut maalia irti luukkua avatessa), takaluukun kahvan mikrokytkin voi olla viallinen (likaa tai viallinen katkaisija), ym...
Lämmityslaite heikko tehoinen ja ikkunat huurtuvat herkästi pakkasella jos kyydissä enemmän kuin 2hlöä. Ilmankierto on puutteellinen. Farmari malleissa takaikkunat pysyvät paremmin auki huurteesta, koska poistoilma röörejä on 4kpl ja hb malleissa 2kpl. Farkku maleissakin huurtumista tapahtuu, mutta syynä voi olla äänieristeen makaaminen poistoilmakanavan päällä jolloin ilmankierto heikkenee huomattavasti.