Naapurin/kaverin 307 CC hyytyi kesken "iltapäiväruuhkan" Tampereen motarille...
Ihan yhtäkkiä tuntui kuulemma siltä kuin virta olisi kadonnut...
Kone sammui, auto tiensivuun ja "hämmästelemään..." Kaunis kesäpäivän ilta joten katto alhaalla, luonnollisesti.
Starttausta, kone pyörii vaan ei käynnisty. Katto ei nouse ylös...
Hinausauto paikalle ja kotio Nurmijärvelle. Kävin tsekkaamassa "French Connection"-testerillä mitä häikkää.
Pääpiirteissään "ei vikaa" kun käytiin testerillä järjestelmät läpi. Oikeastaan ainoa vikakoodi löytyi jostain immobiliser-jutusta...
Ja sitten tsekkausta OBD-puolelta... Hä! 21 vikakoodia! ja tsekkaamaan. No joo, kaikista sylintereistä koodit suuttimista, sytytyspuolien primääreistä ja sekundääreistä, kampuran ja nokan asentotunnistimista ja monesta muustakin.
Kaikkien vikakoodien "nollaus" vaan pyörittää mutta ei edes lupaa...
Onneksi hepun poika näppäränä kaverina keksi tsekata sulakkeet, Bingo! 30 Ampeerin "tehosulake" oli kärähtänyt.
Ei muutako uutta sulaketta ja laitehan tärähti tulille! Aluksi hieman epämääräisiä ääniä ja käynti ei kovin tasaista vaan hetken päästä kaikki toimii!
Pienestä on kiinni!