Kirjoittaja Aihe: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 186088 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Rasvis

  • Vieras
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #90 : 17.08.2008, 19:13:17 »
^ Oliko siinä siis sama kestokiusa koko ajan jota ei saatu korjattua vai miten voi auto jättää kymmenen kertaa tielle? Mulla ei ole mikään parinsadan euron rottelokaan jättänyt välille kuin korkeintaan kerran per kärry, yrittäneet ovat kyllä. Omassa Neljänollakuudessa ei tuollaisesta ole ollut tietoakaan ja hyvä niin, jos siihen ei voisi luottaa niin pakkohan se olisi panna kiertoon.

Omat sähköviat ovat jääneet BSI:n releisiin, hajonneisiin ulkolämpöanturiin ja käsijarrun kytkimeen sekä mykistyneisiin takaluukun keskuslukitukseen (johto poikki) ja flektiin (hiilet jumissa). Kaikki mainitut viat taisivat tulla jo kaupantekiäisinä 300tkm ajettua autoa ostettaessa, joku voi olla sitä mieltä että noita on ollut paljon mutta BSI:tä lukuunottamatta murheet ovat olleet helppoja ja halpoja diagnosoida ja korjata. Mekaaniset murheet ovat sitten olleet murheellisempia.

turpo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 34
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #91 : 17.08.2008, 19:25:14 »
   Tais olla niin että yleensä ei vikaa löytynyt kun auto saatiin korjaamolle. Joskus jotain vaihdettiinkin (turhaan) mutta saattoi taas jonkun ajan päästä jättää välille. Eli voi olla mahdollista että oli yx ja sama vika joka aina uusiutui.
Peugeot 406 sv 2.0t owned since 9/2003, Audi a4 3.0tdi, Volvo v90 cross country

SEL

  • Vieras
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #92 : 18.08.2008, 09:24:56 »
Olisiko ollut korjaamona sellainen "korjaa yksi, tee kaksi vikaa" -paja.
Itselläni on kaksi ko. koneella varustettua maccinaa ja kertaakaan ei ole tielle jättänyt, kerran on meinannut kun PA siirtopumppu lopetti työuraansa, mutta sekin lähti koputtamalla pelaamaan. Kilometrejä näillä on kuitenkin tullut yhteensä reilu 220 tkm.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #93 : 18.08.2008, 14:19:54 »
2005 mallisessa 206:ssa oli jo korjaus eikä nuo uudemmat Full CAN autot tosiaan ruiski nestettä päivävaloilla.

Korjaus tuli 206:ssa jo vuosimalliin 2000. Vielä vm.1999 ruiski nestettä päivävaloilla mutta ko. muutos tehtiin loppuvuodesta ja vm. 2000 autoissa ongelmaa ei ole (samalla varapyörä kasvoi täysikokoiseksi ja sivuvilkuista tuli kirkkaat).
Peugeot RCZ HDI FAP

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #94 : 18.08.2008, 14:23:02 »
   Tais olla niin että yleensä ei vikaa löytynyt kun auto saatiin korjaamolle. Joskus jotain vaihdettiinkin (turhaan) mutta saattoi taas jonkun ajan päästä jättää välille. Eli voi olla mahdollista että oli yx ja sama vika joka aina uusiutui.

Näitä on raportoitu, korjaamo ei vain osaa. Auto on saman vian takia usein korjaamossa mutta kun ei ole tietoa mikä vian aiheuttaa se menee asentajilla arpomiseksi. Tässä on Peugeot verkoston akilleenkantapää, autot on hyviä mutta jälkimarkkinointi tekee hallaa.

Vikoja on muissakin merkeissä mutta ilmeisesti ne osataan siellä korjata nopeammin...
Peugeot RCZ HDI FAP

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #95 : 18.08.2008, 14:40:45 »
Korjaus tuli 206:ssa jo vuosimalliin 2000. Vielä vm.1999 ruiski nestettä päivävaloilla mutta ko. muutos tehtiin loppuvuodesta ja vm. 2000 autoissa ongelmaa ei ole (samalla varapyörä kasvoi täysikokoiseksi ja sivuvilkuista tuli kirkkaat).

Paitsi että 2000 mallisessa 206:ssa ei ole väyläsähköjä.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #96 : 19.08.2008, 08:11:11 »
Paitsi että 2000 mallisessa 206:ssa ei ole väyläsähköjä.

Tiedän senkin, mutta takerruin vain tuohon ruiskimisen päättymisajankohtaan tällä kertaa  8)
Peugeot RCZ HDI FAP

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 057
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #97 : 19.08.2008, 08:36:23 »
Näitä on raportoitu, korjaamo ei vain osaa. Auto on saman vian takia usein korjaamossa mutta kun ei ole tietoa mikä vian aiheuttaa se menee asentajilla arpomiseksi. Tässä on Peugeot verkoston akilleenkantapää, autot on hyviä mutta jälkimarkkinointi tekee hallaa.

Vikoja on muissakin merkeissä mutta ilmeisesti ne osataan siellä korjata nopeammin...

Ei niitä osata sen paremmin korjata muillakaan merkeillä, esimerkkinä Työpaikan diesel Volvo joka savutti aivan mustaa savua kevyessä ajossa, merkkiliike ei saanut kuntoon vaikka kävi siellä moneen kertaan ja pitkän ajan kuluessa. Lopulta autoon kyllästyttiin ja se myytiin risana kun ei tullut kuntoon. Samanlaisia tarinoita olen kuullut ja nähnyt monella merkillä. Kyllä se on ihan kiinni siitä korjaamon pätevyydestä.

Mutta on kyllä pieni vääryys moittia autoa jos korjaamo ei saa sitä kuntoon, etenkin kun kyseessä voi olla olematon pikkuvika.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #98 : 20.08.2008, 18:33:06 »
Mutta on kyllä pieni vääryys moittia autoa jos korjaamo ei saa sitä kuntoon, etenkin kun kyseessä voi olla olematon pikkuvika.

Tälläkin palstalla niitä on ajoittain, luetellaan vain kuinka monta kertaa auto on ollut pajalla. Sitten haukutaan ranskalaisia insinöörejä vaikka kyseinen kyläseppä, joka autoa ropaa, on ihan savolainen.
Peugeot RCZ HDI FAP

bassai

  • Vieras
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #99 : 28.09.2008, 22:48:36 »
MOI

Olen harkitsemassa Peugeot 406 2.1 TD  -97  ostoa.

Ikinä en ole pösöä omistanut, viimeiset 7 v vanhoilla mersuilla pörrännyt.

Kertokaa asiantuntijat ko mallin ominaisuuksia; hyvät ja huonot, mihin kannattaa kiinnittää huomiota jne jne..
Itseäni eniten ajatteluttaa moottorin "kestoikä"  kun noilla mersuilla olen parhaimmillani 1000000 päässyt....

Kiitokset etukäteen!

3279

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 515
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #100 : 28.09.2008, 22:52:59 »

anttiper

  • Vieras
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #101 : 30.09.2008, 18:29:56 »
Harkinnassa on 406 2,2 Sport ja nyt olisi kiva tietää minkälaisia kokemuksia ko.mallista foorumilaisilla on,esim.moottorin luotettavuus,varaosien saanti yms.Tällä moottorillahan mallia tehtiin tietääkseni vain kaksi vuotta (2001-2002) eli miten mahtaa olla motin osien saatavuuden kanssa.Mitkä ovat sellaisia paikkoja joita pitäisi erityisesti tutkia kun ostokuume on päällä jne.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #102 : 01.10.2008, 17:53:50 »
Harkinnassa on 406 2,2 Sport ja nyt olisi kiva tietää minkälaisia kokemuksia ko.mallista foorumilaisilla on,esim.moottorin luotettavuus,varaosien saanti yms.Tällä moottorillahan mallia tehtiin tietääkseni vain kaksi vuotta (2001-2002) eli miten mahtaa olla motin osien saatavuuden kanssa.Mitkä ovat sellaisia paikkoja joita pitäisi erityisesti tutkia kun ostokuume on päällä jne.
Kyllähän tuota samaa moottoria käytetään 607:ssa ja osien saatavuudessa ei siis ongelmia. Ja koneen kehitelmä on myös 407:ssa ja tietysti 607:ssa. Koneen kanssa ei siis tule ongelmia. Omalla 2,2 l oli vaihtoon mennessä ajettu 180 000 ja hyvin pelitti.

vmikkoj

  • Vieras
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #103 : 01.10.2008, 18:55:54 »
Harkinnassa on 406 2,2 Sport ja nyt olisi kiva tietää minkälaisia kokemuksia ko.mallista foorumilaisilla on,esim.moottorin luotettavuus,varaosien saanti yms.Tällä moottorillahan mallia tehtiin tietääkseni vain kaksi vuotta (2001-2002) eli miten mahtaa olla motin osien saatavuuden kanssa.Mitkä ovat sellaisia paikkoja joita pitäisi erityisesti tutkia kun ostokuume on päällä jne.

Itsellä on ollut 406 GW 2,2 Sport nelisen vuotta. 145000 - 220000km välin tähän mennessä. Pakoputki uusittu katista taaksepäin (takapönttö liikkeen piikkiin), "aurauksen säätötangot" taakse, jakohihna tietty hilppeineen ja kuskinpuoleinen vetoakseli. Viimemainittu oli oikeastaan ainoa vika tähän mennessä - ABS:n tunnistekehä hajosi. Niin ja virtalukon pohja hajosi, mutta Menovehkeessä vaihdettiin toimiva tilalle edullisesti. Moottorissa ei ole ollut mitään ongelmia. Hiukka on öljysyöppö, muttei liikaa. Erinomainen ajettava ja lähtee sekä liikkuu ripeästi. Luotettava - ei ole koskaan jättänyt tielle. En voi, kuin suositella, mikäli on ollut hyvässä hoidossa :).

Bad_Taste

  • Vieras
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #104 : 03.10.2008, 14:54:05 »
Harkinnassa on 406 2,2 Sport ja nyt olisi kiva tietää minkälaisia kokemuksia ko.mallista foorumilaisilla on,esim.moottorin luotettavuus,varaosien saanti yms.Tällä moottorillahan mallia tehtiin tietääkseni vain kaksi vuotta (2001-2002) eli miten mahtaa olla motin osien saatavuuden kanssa.Mitkä ovat sellaisia paikkoja joita pitäisi erityisesti tutkia kun ostokuume on päällä jne.
Ei ole paljon muuta eroa normi 2.0:aan kun kulutus, tehoa ei ole samalla suhteella enempää kun on kulutusta. Itse petyin pahasti kun koeajoin. Piti olla korvaaja 2.0t:lle mutta pettymys ainakin itselle. Erikoisuutena taitaa olla väri ja vanteet sekä kuluttavampi muttei paljoa tehokkaampi moottori.