Pate vain otti nuo Qashqait puheeksi, taas
Se on ainoa esimerkki jonka tiedän. Olisin toki ottanut jonkun fiksumman merkin mutta kukaan muu autonvalmistaja (tietääkseni) ei ole tiedottanut katumaastureidensa etuvetoisten ja nelivetoisten myyntisuhdetta.
Itse asiassa jos pelkillä numeroilla tuota tulkitsee, niin nuo 7% ei voi olla kovin kannattavia valmistajalleen. Niihin on kuitenkin käytetty huomattavasti enemmän resursseja suunittelu-, valmistus- ja testausvaiheessa.
Palatakseni tuohon 1. työntökertaan, niin ei siitä olisi edes neliveto irronnut työntämättä. Eli nelivedosta olisi 28-vuotisella ajouralla ollut konkreettista hyötyä kerran. 1-2 litraa pienemmästä kulutuksesta on sitä vastoin ollut koko ajan hyötyä.
EDIT: se toinen työntökerta olisi ollut turha jos olisi ollut Grip Control. Grip Control ei lisää painoa eikä heikennä hyötysuhdetta eikä lisää kulutusta.