Kirjoittaja Aihe: Boxer - Käynnistysongelmat ja jäähdyttimen puhaltimen toiminta kylmällä (HDi)  (Luettu 6756 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Peugeotpuuhamaa

  • Vieras
Auto: 2004 Boxer Fourgon 2,0 HDi (ZAAMFA/285).

Kylmänä käynnistäessä flekti heti täysillä ja lämpömittari tapissa. Kylmää autoa käynnistettäessä flekti alkaa pyöriä heti täysillä ja lämpömittari on tapissa ja ajonestolaite on päällä. Vaikka auton sammuttaa flekti jää pyörimään 10 minuutiksi. Vikakoodilaite menee punaiselle samantien. Vika ilmeni viimeisten pakkasten jälkeen. Onko kokemusta tai arvausta, mistä vika johtuisi?

TEMP_ARKISTOON

Peugeotpuuhamaa

  • Vieras
Missä sijaitsee lämpötila-anturi?

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
http://www.masinistit.com/keskustelupalsta/viewtopic.php?t=60800

" Jos se on tuo kakslitranen psa-moottori,niin anturi löytyy sylinterikannen päässä olevasta mustasta vesikotelosta(vaihdelaatikon puoleinen pää) Sininen kolmenapainen anturi,lukittu semmosella u-muotoisella sokalla.Vähän piilossa se anturi on,mutta käsikopelolla löytyy "
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Tässä vielä kuva em. tekstin avuksi. Osanumero 9.

308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Peugeotpuuhamaa

  • Vieras
Kiitokset vastauksista ja hyvästä kuvasta! Täytyy tarkistaa maadoituspiuhan kunto ja se anturi samalla kertaa.Ps.Se maadoituspiuhan neuvoi joku joskus sattumalta,kun ei korjaamotkaan osanneet korjata...Palaan asiaan tarkistuksien jälkeen.

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Maajohdon happaneminen on noiden tyyppivika/ominaisuus. Itse vaihdoin aikoinaan akun ja laturin maavian takia. Maajohto on pahassa paikassa vaihdelaatikosta runkoon. Itse laitoin lisämaita laturin säätöraudasta runkoon ja hyvin on pelannut.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

Peugeotpuuhamaa

  • Vieras
Moro! Niinhän sitten pitkän surkeuden jälkeen selvisi,että AKKU OLI OIKOSULUSSA. Täysin UUSI kuvio autojenmme puuhamaassa...SORI,mutta luovutin ja möin Boxerin...liian paljon sähkö,jarru,maali,pelti...murheita.Ostin uutena luottaen,mutta EI Peugeot pakua enää KIITOS!

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Mulla -05 Boxeri on ollut itse varmuus. 4 vuotta ollut. Kaikki pelaa, eikä remonttia ole tarvinnut tehdä ja maalitkin on pysyneet. Ton ikäiset alkaa olla yksilöitä. Tehoboxikaan ei ole 4 vuodessa saanut paikkoja rikki. Yksi vähävikaisimmista, kohta 200 tkm. tulee mittariin.  :)
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

Peugeotpuuhamaa

  • Vieras
Onneksi olkoon! Sulla on hyvä yksilö! Minun Boxerin ilot päättyivät kun takuu loppui: 5 vuotta.Maali ensimmäisenä,sitten sähköt ja kroonisesti jarrut.Taisi olla vikaa myös käyttämässäni vakio-pajassa.Aina tuli uusi vika kohta pajalla käytön jälkeen.Olisin halunnut pitää Boxerin,mutta jatkuva remontti sähköpuolen ja jarrujen takia masensi liikaa ja vei rahaa.Hyviä kilometrejä jatkossakin!