Jatkoa viestiin 115.
Nyt ehdin viimein käyttämään lämmitintä irti. Toimimaan en kuitenkaan laitetta saanut, koska jostakin syystä polttoainepumpun jännitesyötössä on jotain hämärää. Polttoainepumppu tuntui toimivan irtonaisena ihan hienosti, kun akun perään sitä kytki. Ongelma on seuraavanlainen: Tuolla tavoin kuten viestissä 116 mainitaan saa pakotettua lämmittimen käyntiin, jonka seurauksena lämmittimestä alkaa kuulumaan erittäin vaimea nakse. Kuitenkaan polttoainepumpulle ei tule jännitettä ilman kuormaa kuin ~10V ja jännite on jatkuva, eikä katkonainen. Pumpun kera sain mitottua n. 8V. Oletan sen pumpun toimivan niin että sitä ajetaan syttöjännitettä katomalla. Missään vaiheessa ei tuloilmapuhallin käynnisty, oletan tämän johtuvan siitä että lämmitin ei saa polttoainetta, niin se ei myöskään edes yritä aloittaa polttamista. Itse höyrystin oli ehjä ja melkein uuden näköinen. Vain vähän erittäin hienojakoista ja helposti pois tomutettavaa nokea siellä oli.
Mahtaakohan tuossa lämmittimen ohjauksessa olla itsessään vikaa, kun se ei saa syötettyä riittävästi virtaa tuolle polttoainepumpulle?
Vaikuttaa vähän siltä että alan pitämän vahvempia vällyjä nokalla, ellei tuohon löydy jotakin kohtuuhintaista ratkaisua. Ainakin noita varaosahintoja kun katselee, niin melkein kannattaa niinä parina kylmempänä aamuna mennä melkein taksilla töihin ja unohtaa murheet. Kuitenkin harrastumielessä tämä on melko mielenkiintoinen pulma ja silti hieman kiehtoo tuo pysäköintilämmittimen mahdollisuus...