Ostin 4 kpl 407:n antureita ebayn kautta Kiinasta 40 eurolla yhteensä. Tuli kahdessa viikossa yllättäin. Nyt on yksi asennettu eteen. Aika kova duuni. Anturin kiinnitysruuvi aukesi, mutta suojapellin kiinnityspultti katkesi. Anturi piti porata/murjoa pois. Tuon jälkeen anturi meni turhankin helpon tuntuisesti paikalleen eli heilui reiässään ennen kiinnitusruuvin kiristystä. Ehkä porailin liian innokkaasti? Anturi on senverran kovaa, että metallilastujakin sai aikaiseksi. 407:n kaapeli on hieman liian pitkä ja tuet on väärissä paikoissa (anturia lähin OK), mutta kai sen jotenkuten sinne sai.
PP2000:n perusteella anturista saa nyt nopeusdataa (vain vaihdetusta, kaikki muut sököinä), mutta nopeusmittari ei vieläkään toimi. Ilmeisesti vaatii molemmat etuanturit?
PP2000:n lukeminen pisti kyllä vihaksi. Nopeustiedon puuttumisen takia on suurin osa ongelmista, mutta oli myös useita luultavasti siitä riippumattomia kuten MAP-sensorin oikosulku maahan (paine jatkuvasti 125 mbar, ihmettelinkin huonoa tyhjäkäyntiä), parkkitutka (yksi sensori), rengaspaineanturit (vain yksi antaa paineen), toinen happianturi (oireillut jo neljä vuotta, mutta antaa aina järkeviä lukemia PP2000:ssa).
Onko tää 2005 607 ihan sekunda osista kasattu? -99 605:een en ole vielä vaihtanut ainuttakaan anturia tai oikeastaan juuri muutakaan osaa tavallisia kulutusosia lukuunottamatta (jarrupalat, -levyt, pakoputki ja yksi raidetangon pää). Ainoat poikkeukset ovat lämppärin servo (korjasin servomoottorin) ja kuskin sähköikkuna (rikki). Sillä on ajettukin yli 200 tkm, kun 607 on vasta 140 tkm. 607:sta hajosi myös jäähdyttäjän kenno, jollaista en ole ikinä vaihtunut mihinkään autoon ennen. Parkkitutkan antureita hajoaa vuosittain.
Onko 508 parempaa laatua vai pitääkö seuraava auto katsoa muista merkeistä?