Kirjoittaja Aihe: 607 - Latausongelma, Battery charging fault  (Luettu 8434 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

antsu

  • Vieras
Vs: 607 - Latausongelma, Battery charging fault
« Vastaus #30 : 10.02.2018, 13:08:24 »
Meneekö vanha vaihdossa>vika ei selvinnyt koskaan ja minä kun olen odottanut ratkaisua :(

No joo, auto pitää vissiin saada liikkeelle nopeasti eli ymmärrän ratkaisun.

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: 607 - Latausongelma, Battery charging fault
« Vastaus #31 : 10.02.2018, 13:23:17 »
Uusi ACDelco kesti aikoinaan väärän merkkisessä kolme kuukautta.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

Evreka

  • Vieras
Vs: 607 - Latausongelma, Battery charging fault
« Vastaus #32 : 10.02.2018, 20:17:23 »
Tulikos tämä kuntoon laturin vaihdolla? Itsellä juuri samaa vikaa V6 pösössä. Ei lataa sitäkään vähää mitä viikolla latasi. Ja jätti jo kerran tien päälle. Huomenna vanha laturi pois, onkohan vaikea homma  ::) ja katsoa minkälainen pitää saada tilalle. Autolla rullattu 285tkm. Kahden vaiheilla, että alanko korjaamaan vanhaa vai suosiolla uusi...

J-PR

  • Vieras
Vs: 607 - Latausongelma, Battery charging fault
« Vastaus #33 : 11.02.2018, 21:08:32 »

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 463
Vs: 607 - Latausongelma, Battery charging fault
« Vastaus #34 : 11.02.2018, 21:17:32 »
Jep, hiili lähtenyt murenemaan.  :-[

J-PR

  • Vieras
Vs: 607 - Latausongelma, Battery charging fault
« Vastaus #35 : 11.02.2018, 21:57:34 »
Saattas saada vielä toimivan pelin hiilet vaihtamalla? Jos ei ole sorvannut tuota akselia liikaa?

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: 607 - Latausongelma, Battery charging fault
« Vastaus #36 : 11.02.2018, 22:02:55 »
Hiilet on varmaan olleet jotain Kiinanpaskaa tai muuta rojua.

Pantista saisi 60€ mutta jos tuohon hyvän paikkauksen saa tehtyä niin enpä taida palauttaa.
Audi A4 Tdi Q

antsu

  • Vieras
Vs: 607 - Latausongelma, Battery charging fault
« Vastaus #37 : 11.02.2018, 22:04:06 »
Liukurenkaiden pitäisi suorat olla ilman tuollaista hirveää uraa. Ilmeisesti liian kovaa materiaalia "hiilissä".

Voisi se pelittääkin uusilla hiilillä, mutta aika ulos tulevat. Ovatko uudet riittävän pitkiä? Asettuvatko ne tukevasti vai heiluvatko tai värähtelevätkö, jolloin voi taas tulla lyhytikäinen vehje.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Latausongelma, Battery charging fault
« Vastaus #38 : 11.02.2018, 22:41:02 »
Itsellä juuri samaa vikaa V6 pösössä.  Huomenna vanha laturi pois, onkohan vaikea homma  ::) ja katsoa minkälainen pitää saada tilalle. Autolla rullattu 285tkm. Kahden vaiheilla, että alanko korjaamaan vanhaa vai suosiolla uusi...

Hienoa, että Jannen auton laturissa (Valeon tyyppi?) oli vika, eikä muualla. Laturin tarra made in Poland ei ole laadun tae. Tuossa V6:een sopiva Valeo original, hyllyssä vaihtopanttilaturina.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

J-PR

  • Vieras
Vs: 607 - Latausongelma, Battery charging fault
« Vastaus #39 : 11.02.2018, 23:12:39 »
Liukurenkaiden pitäisi suorat olla ilman tuollaista hirveää uraa. Ilmeisesti liian kovaa materiaalia "hiilissä".

Voisi se pelittääkin uusilla hiilillä, mutta aika ulos tulevat. Ovatko uudet riittävän pitkiä? Asettuvatko ne tukevasti vai heiluvatko tai värähtelevätkö, jolloin voi taas tulla lyhytikäinen vehje.

Liukurenkaat kannattaisi varmaankin uusia kun on noin urille sorvaantuneet. Onkos täällä kukaan moista hommaa tehnyt? Nopealla guuglauksella hommaan tarvitaan kai suht järeätä kolvia ja sorvia? Varsinaiset osat kai ei paljoa kustanna.

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
Vs: 607 - Latausongelma, Battery charging fault
« Vastaus #40 : 12.02.2018, 08:05:26 »
Tuli kuntoon.

Antsulle: https://photos.app.goo.gl/CJUVm1QYWhc1lPc52

Aika uskomaton vuoden vanhalle. Vai oliko tuo jossain epämääräisesti kunnostettu oikeasti uuden sijaan?
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Latausongelma, Battery charging fault
« Vastaus #41 : 12.02.2018, 08:14:49 »
Liukurenkaat kannattaisi varmaankin uusia kun on noin urille sorvaantuneet. Onkos täällä kukaan moista hommaa tehnyt? Nopealla guuglauksella hommaan tarvitaan kai suht järeätä kolvia ja sorvia? Varsinaiset osat kai ei paljoa kustanna.

On työläs, eli laakerit ja liukurenkaat sekä hiilet. Tasuria tuskin uusivat vaihtolaturiinkaan. Eli rajakustannus harkintaan upouusi vai kunnostettu, jos varsinkin päättää ajaa tuolla investoinnilla vielä sen 300000 km, jonka laturi yleensä kestää  ;).

https://www.autodoc.fi/valeo/1080082
« Viimeksi muokattu: 12.02.2018, 08:18:52 kirjoittanut JPL »
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

J-PR

  • Vieras
Vs: 607 - Latausongelma, Battery charging fault
« Vastaus #42 : 12.02.2018, 08:40:53 »
Aika uskomaton vuoden vanhalle. Vai oliko tuo jossain epämääräisesti kunnostettu oikeasti uuden sijaan?

Älä muuta virka! Käsittääkseni tuo oli ihan paikallisesta varaosaputkasta ostettu kunnostettu laite, JanneL voi kommentoida tarkemmin. Takuu kai oli mennyt 1 kk sitten umpeen...

Hiilien kunnon voi jatkossa aika helposti tarkistaa irroittamatta laturia autosta. Suojakoppa taisi olla parilla 8mm mutterilla ja itse hiilipaketti 7 millisillä. Öljynsuodatin saattaa olla tarve poistaa tieltä.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 607 - Latausongelma, Battery charging fault
« Vastaus #43 : 12.02.2018, 08:50:18 »
Ns. Tehdaskunnostetut on kyllä laadultaan mitä sattuu, muutkin kuin laturit. Ei laturi vuodessa romuksi mene jos se on oikeasti korjattu.
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

antsu

  • Vieras
Vs: 607 - Latausongelma, Battery charging fault
« Vastaus #44 : 12.02.2018, 09:06:46 »
On työläs, eli laakerit ja liukurenkaat sekä hiilet.


Onhan se työläs, mutta kyllä siinä tuntipalkoille pääsee. Helposti 20-30 € puhtaana käteen.

Nyt kun auto on liikenteessä, voi laturin kunnostaa vaikka aikansa kuluksi. YouTubesta löytyy varsin selkeä ohje  sillä edellytyksellä, että liukurengassetti löytyy. Hiilet ovat saman filmin mukaan samaa kokoa kaikissa latureissa eli helposti saatavia. Ainoa ongelma lienee useimmilta puuttuva 200-300 wattinen juotin, jota ei elektroniikkajuotin korvaa. Ja askartelupaikka toki pitää olla :)

https://www.youtube.com/watch?v=aVvPzwtxdrM