Kirjoittaja Aihe: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)  (Luettu 114475 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #450 : 03.01.2018, 17:19:46 »
Nyt on kyllä mielenkiintoinen kytkentä siellä  ;D
Tuosta ohjeen kytkennästä diodin ohittamisen ei pitäisi käynnistää puhallinta.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Kaapo

  • Vieras
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #451 : 03.01.2018, 21:43:11 »
Täytyy varmaan purkaa ja katsoa,että kaikki johdotukset menee varmasti kaavion mukaan. Vaihdoin uuden diodinkin mutta tuo hemmetin naputus alkaa tuolta kojetaulun sisältä,onkohan siellä jokin rele yms? Aamulla oli puhallin pyöriny jonkun verran kun koko kajuutta oli täynnä sauhua,akku oli yön yli laturissa kiinni.Täytyy varmaan siirtyä seuraavaksi sen kimppuun. Nyt saa koko paska olla hetken aikaa aloillaan ja vedetään johtoa kiinni töpseliin.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #452 : 03.01.2018, 22:16:27 »
Kirjoitin ratkaisun, mutta katosi bittien taivaaseen (hitsi). Katso ruskeiden johtojen maadoitus ensiksi.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Kaapo

  • Vieras
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #453 : 04.01.2018, 20:14:33 »
Nyt löytyi pärinän lähde,ymmärsin ettei näissä tarvita ipcu relettä,mutta tuommoinen sieltä löytyi.
Onkohan tuohon mitään halvempaa ratkaisua kuin uusiminen?


Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #454 : 04.01.2018, 21:08:23 »
No nythän tästä tuli entistä mielenkiintoisempaa, jännitys tiivistyy mitä kaikkea sieltä vielä löytyykään  :o
Ei varmaan mikään estä IPCU:ta käyttämästä, mutta ei sitä varsinaisesti tarvita. Uusinnan sijaan halvempi ratkaisu on muuttaa kytkentä toimimaan ilman IPCU:ta.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Kaapo

  • Vieras
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #455 : 04.01.2018, 21:21:53 »
 ;D löytyi sieltä teipattu mötti jonka sisältä löytyi 12v pistokkeen pohja jossa oli siihen sopiva puhelimen laturi. Piuha tuli ylhäältä säilytys lokerosta läpi,en käsitä miksi ei ole vaan tökänny laturia tupakan sytkään. En tiedä mistä nuo 2 johtoa on otettu,pistin ne kutistesukalla umpeen. Jos nappaan huomenna kuvan ipcun piuhoista,niin saisko vähän konsultaatiota kuinka tuo pois kytkentä tapahtuu?

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #456 : 04.01.2018, 22:11:30 »
Komppaan Aksua ja Audifinnssin vastaavaa kirjoitusta

http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=157339

IPCUssa liitin 31 on maa ja liitin 15 +12V, ja A/E on puhaltimen ohjaus, Saabfoorumilta.

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=118462&start=60

Pitäisi selvittää johtimien värit ja varmistua kytkennästä. Ei tuo ole rakettitiedettä, mutta joku "pelle-peloton" on tehnyt speciaalikytkennän.

« Viimeksi muokattu: 04.01.2018, 22:31:10 kirjoittanut JPL »
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #457 : 04.01.2018, 22:14:45 »
Josko siellä on ollut joksus tuollainen Webaston GSM-ohjain ja puhelimelle viritelty laturi jemmaan kiinteästi.
Tuo IPCU-kytkentä on helppo purkaa. IPCU kannasta irti, jonka jälkeen kytkee kannasta relettä vastaavat A & E pinnit jumpperilla yhteen.

IPCU:n etu on toki se, että puhaltimen pyörintänopeuden voi säätää juuri sellaiseksi kuin haluaa. En enää muista minkälainen tuo pyörintänopeus oli 407:ssa tuolla vakiokytkennällä, mutta ei se kovin erikoinen voi olla kun kytkentä noin ohjeistetaan tekemään ja siitä ei kauheasti kuulune nurinaa.
« Viimeksi muokattu: 04.01.2018, 22:19:50 kirjoittanut Aksu »
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #458 : 04.01.2018, 22:36:39 »
Tuttu saitti aikoinaan ja päätyi lopulta tuohon valmiiseen ohjaimeen,  https://www.ebay.co.uk/itm/RTU5024-GSM-Gate-Opener-Free-Call-Wireless-Door-Access-Remote-Control-by-Phone/132298884826?hash=item1ecda0c6da:g:kDkAAOSwlthZllYp jollainen on nykyään omassa 407:ssa.

Jumppi vaan IPCUlle ja testaamaan.

- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Kaapo

  • Vieras
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #459 : 05.01.2018, 19:45:53 »
Nyt on koitettu ilman ipcua, A ja E nastat kun pistää yhteen puhallin toimii normaalisti auton käydessä mutta ei webaston ohjaamana. Koitin kaikenmoisia kytkentöjä mutta ei toimi,jossain vaiheessa releen ollessa paikoillaan jumpperoimalla puhallin pyöri täysillä. Pelkällä A ja E jumpperoinnilla tuo toinen sininen johto jää pois mikä juuri syöttää virran webaston käydessä. Oman järjen mukaan tuota ei saa ainakaan noita johtoja räpläämällä toimivaksi ilman ipcua.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #460 : 05.01.2018, 19:56:53 »
Ei se välttämättä juu "itsestään" ala toimia kun IPCU:n ottaa pois. Kun sinne kerran on IPCU laitettu, niin kytkentä voi muutenkin poiketa noista täällä esitetyistä malleista. A ja E pinnien yhdistämisen tarkoitus oli vaan saattaa puhaltimen ohjaus ns. alkuperäiseen tilaan IPCU:n poistamisen jälkeen, siten siis että paneeli pystyy säätämään puhallinnopeutta auton käydessä.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #461 : 05.01.2018, 20:09:54 »
Kaapo, tuo aihe ei korjaannu lotolla. 407 ystävän neuvo: Tulosta piirustus ja katso releiden johtimien värit. Etene loogisesti. Varmista autosi DAM ja VIN (vm 2008 fl?), että on varmasti oikea kytkentä noista kahdesta. Tuossa on kolme relettä ja muutama piuha, varmasti selviät. Jos auto olisi lähempänä, tekisin uudet kytkennät. Auton kabiiniin tulee kaksi johdoa, releet konehuoneessa. Plus ja miinus ja mahdollinen D+.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #462 : 05.01.2018, 20:14:48 »
Nyt on koitettu metsästää vikaa. Kyseessä on vanhempi kosla ja kytkentä on tehty tuolla alimmaisella 3 releen metodilla.

Vaihtelin kaikki releet varmuuden vuoksi, kytkennät on tehty paneelin takana, 3-haara kytkentä on saanu joskus vähän lämpöä, mutta näyttää silti toimivalta. Aikaisemmilla sivuilla joku muukin oli vastaavan todennut, mistä lie johtuu? 3.1 rele ei saa kuitenkaan jostain syystä sähköä, sininen piuha on rosvottu 2-napaisesta liittimestä joka on konehuoneen sulakeboxissa, ilmeisesti oikein tehty?

Auton käydessä 3.1 rele sähköistyy ja paneelin ohjaus toimii. PRkl tää sähkö ei ole mun juttu, jos jollain olisi vielä hyviä vinkkejä niin otetaan ilolla vastaan!

Ohjeen mukaan 2-napaisesta liittimestä ei oteta haaraa webastolle. Jos varmasti tuo alimmaisen ohjeen mukaan tehty, niin kirjoitan steppi stepiltä toiminnon auki. Sitten menet piuha kerrallaan kohti ratkaisua.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Kaapo

  • Vieras
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #463 : 05.01.2018, 21:07:36 »
Saattaa olla viisainta uhrata muutama lati uuteen releeseen. Tuntuu muutenkin sekaiselta koko kiesi kun Vin koodin mukaan auto olisi tehty v.2002?

Kiitoksia jeesistä!

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #464 : 05.01.2018, 21:30:20 »
Muista sitten, että se uusi rele pitää myös ohjelmoida ja siihen pitää keksiä jostain ohjelmoitavat arvot. Plug & playna ei siis onnistu.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89