Auto: xxxx 307 1,6 (NFU).
Ei hyvää päivää, tyttären pösön laturin hiilet päättivät kulua loppuun ja minä reippaana poikana (yyskä) lupauduin mokoman korjaamaan. Muistelin, että laturi olla möllöttää heti päällä, käden ulottuvissa. Mut mitä vielä, joku patongin purija löytänyt mekaniikkasuunnittelijan paperit ja päässyt pösölle töihin. Oli keksinyt laittaa laturin kiinni neljällä pultilla, joista jopa yhteen pääsee helposti hipelöimään, sen alapuoliseenkin kohtuudella, kun ottaa kiristimen pois. No mutta missäs ne pari muuta, tietenkin toisella puolella kohtuu ahtaassa paikassa, alapuolelta pääsi just ja just nitkuttelemaan alimmaisen pois. Ylempi vaati lämpösuojien irroituksen ja kätilön kädet ja just sopivan jatkovarren räikkään, mutta irti lähti.
Eikös noi ois voinu vaan pari pitempää läpipulttia tuupata kiini?
Onneksi hyllystä löytyi lähes soppelit hiilet, jotka sai pikku viilauksella paikalleen. Ois edes päässyt avaamaan valeon suojakannen paikoillaan, niin kehut olisi suunnittelija saanut.
Huomiselle sit jäikin laturin ja noiden pulttien takaisin laitto, voi kuulua sadattelua hetkittäin.