Kirjoittaja Aihe: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 129466 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

307Demon

  • Vieras
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #90 : 26.11.2014, 19:46:59 »
Omakohtaisella kokemuksella suosittelen tarkistamaan seuraavat kohdat autosta:

Ohjaustehostin: Näissä ollut ilmeisesti lähinnä sähköongelmia. Saattaa olla vaikea huomata koska voi toimia useita päiviä kunnolla ja sitten toisinaan tippuu kokonaan pois päältä ihan lyhyenkin ajon jälkeen.

Valo/vilkkuviikset: Näissä ollut ilmeisesti enemmänkin ylipalauttamis ongelmaa vilkku viiksessä, eli rattia kääntäessä kun vilkkuviiksi palautuu niin se lyökin yli ja alkaa vilkuttamaan päinvastaiseen suuntaan. Myös ongelmia joitain ongelmia ollut valoviiksessä, pitkät ei toimi/jää päälle ym. Uusi viiksi on aivan tähtitieteellisen kallis malleihin joissa on ESP.

Penkinlämmittimet: No näissä ei paljoa ihmettelemistä ole. Ilmeisemmin useimmista alkupään 307:sta palanut jo 1-2 vuoden iässä vastus poikki penkistä.

Koiranluut: Nämä aika usein loppu ja aiheuttaa kolinaa etupäähän.

Valtra

  • Vieras
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #91 : 19.02.2015, 17:18:13 »
Tänään kävin TAAS koeajolla, ei meinaa löytyä vaan sopivaa kiesiä... :-[

http://www.nettiauto.com/peugeot/307/7049796

TUo oli muuten kuin karamelli mut öljytikusta oli pudonnu muoviosasta puolet öljypohjaan...


TAAS vesiperä.


Valtra

  • Vieras
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #92 : 01.03.2015, 20:38:52 »
307 1.6 SW 2002-2005 mallit, ajomäärät 140tkm-210tkm.

Etsiessäni sopivaa törmäsin seuraaviin vikoihin:

Öljytikun muoviosa josta näkee öljymäärän voi olla pudonnut öljypohjaan. Laturi lataa ylijännitteellä josta seuraa vikakoodeja. Takalasinpyyhkimestä boorit kuluneet joten pyyhkii takaluukun alaosaa. Kuskin penkinlämmitin rikki. Starttimoottori ei pyöritä moottorin ollessa lämmin vaan naksuu mutta kylmänä toimii. Termostaatti rikki. Tuulilasin pyyhkimet kolahtavat yhteen ikkunan puolivälissä. Venttiilikopan tiiviste vuotaa öljyä runsaanlaisesti. Ilmastointi ei toimi.

Unohtui ulisevat takapyöränlaakerit.

Haro

  • Vieras
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #93 : 25.05.2016, 21:01:16 »
Hei,

Piti oikein rekisteröityä foorumeille, jotta voi kysyä teiltä fiksummilta mielipidettä.
Kiikarissa on 3h perheelle kesäauto, jolla on tarkoitus nykiä 600kg vene+traileriyhdistelmää. Lisäksi autolta vaadittaisiin helppoa ajettavuutta, jotta vaimo pystyy harjoittelemaan autokoulun 2. vaihetta varten. Päädyin siis "Pösön" 307 - vaikuttaa aika hyvälle vaihtoehdolle, sillä autobudjetti on sen verran pieni, mutta toisaalta rahalle pitäisi saada jos jonkilaista vastinetta.

Itse kysymykseen. Olen saanut karsittua vaihtoehdot ja jäljellä on 2 autoa:
Nro 1. http://www.nettiauto.com/peugeot/307/8045680
Nro 2. http://www.nettiauto.com/peugeot/307/7988994

Kävin koeajamassa vaihtoehto numero yhden tänään. Fiksun oloinen myyjä, kertoili autolle tehdyn jos jonkinlaista ja uskoin kyllä kaiken, sen verran tarkan oloinen kaveri - osoitti tuulilasistakin kaikki pienet jäljet, joita en edes huomannut. Itse auto oli ikäisekseen siistissä kunnossa, mitä nyt yksi lommo ovessa ja elämän jälkiä sisällä, niinkuin asiaan kuuluu 12v iässä. Ajossa ei mitään erityistä, kuskinovesta pientä pärinää - jotain irti? Hyvät talvirenkaat mukaan.
Itseäni huolettaa hieman nuo kilometrit (pieni miinus 3mm kesärenkaista), sekä koneen koko. Olen tottunut ajamaan melko isolohkoisilla peleillä ja varsinkin venettä hinatessa saattaa hieman tehoa jäädä kaipailemaan.

Vaihtoehto numero 2 vaikuttaa sekin aika pätevälle laitteelle. Puhun myyjän kanssa puhelimessa jonkin tovin (eksyttiin aiheesta ja ruvettiin puhumaan rakentamisesta) Myyjä on tehnyt autoon  monenmoista korjausta, lähinnä ilmeisesti itse viimevuosina. Auto on päivittäisessä työmatka-ajossa ja vaikutti  toimivan. Koneesta löytyy enemmän kokoa ja kilometrejä 70tkm vähemmän, kuin 1:sestä. Tosin takaluukun alareuna ruosteessa. Tässäkin kuulemma renkaat loppu, talvirenkaat totaalisen. Autoa pääsen ehkä koeajamaan ensi viikonlopulla.

Hinta on molemmissa sama, vuosimalli sama, jopa värikin sama. Jos auto nro 2 on yhtä hyvässä kunnossa ajettaessa, kuin 1, niin tuleekin vaikea paikka. Uusien talvirenkaiden hinnan voi laskea periaatteessa mukaan vaihtoehto 2:seen.
Eli nyt pitää lähinnä valita kahden eri koneen kestävyyden väliltä - kumpi pata kestää paremmin?

Nyt kaipailisin mielipiteitä teiltä.

Ps. Onko tuo hintaluokka yhtään kohdillaan?

petrile_83

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 137
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #94 : 25.05.2016, 21:51:59 »
Jos tarkoitus on vetää enemmän tuota venetraileria, ottaisin ehdottomasti isommalla koneella. Itsellä on hatcback malli 1,6l koneella. Kyllä tuolla pienemmällä konella pärjää arkiajossa, mutta epäilen että saattaa olla vähän tehoton veneen vetämiseen. Omien kokemusten ja foorumin kirjoitusten perusteella ei noissa bensakoneissa taida olla suurempia eroja luotettavuuden suhteen.

juie

  • Vieras
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #95 : 26.05.2016, 17:50:26 »
Hinnat vähän korkeita. 1700 niin vois leipoa kauppoja. Itse maksoin 2006 vuotisesta kuukausi takaperin 2500E. 1.6 koneella ja 200tkm.  Siinä oli kahdet uudet renkaat ja täydellinen huoltokirja.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 770
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #96 : 26.05.2016, 23:03:07 »
Kyllä, mutta itse olen pitänyt noita hintoja vain hintapyyntöinä.
Hullua olisi jos ei noista 2000€ hinnoista tiputtaisi sitä 300€. Parin viikon ruokakassien verran.
Muuten ihan kelpo pelejä varmasti, suosisin 2 litraista raskaampaan käyttöön.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Haro

  • Vieras
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #97 : 27.05.2016, 20:57:51 »
Kiitos asiallisista vastauksista.

Koeajan huomenna tuon vaihtoehto nro 2:den. Jos auto on sitä, mitä pitääkin, niin pitää siitä varmaan kauppoja ruveta hieromaan. Kerroin myyjälle olevani kova tinkimään, hän varoitteli vaimonsa olevan vielä kovempi. Katsotaan, kuinka käy. Toivon saavani hinnan sinne 1800 nurkille =)

Voin kertoa vielä kuinka tässä sitten lopulta kävi.

Kiitos vielä vinkeistä!

Haro

  • Vieras
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #98 : 28.05.2016, 15:31:13 »
Noniin, nyt on kumpainenkin koeajettu.

Vaihtoehto nro 1 on koriltaan paremmassa (siistimmässä) kunnossa. Sillä taas on ruuvattu menemään enemmän.
Nro 2 taas olis hieman heikommassa kunnossa, kuin ilmoitus antoi ymmärtää. Takalasin pyyhin puuttui, kuskin ovesta kumitiiviste hajalla, renkaat loppuunajetut LingLangit, avainten "kaukosäädin" rikki ja konehuoneelta kuului pärinää - kuulemma jokin pakoputken osa resonoi. Lisäksi tähän ei oltu tehty kytkinremppaa, pitäisikö huolestua? Motarille kiihdytettäessä en huomannut mitään suurta eroa kiihtyvyydessä. Koneeseen on kyllä jos jonkilaista huoltoa tehty. Hinnan sain tingittyä 1800 - ei kuulemma pysty enempää tiputtamaan, ei siis pakkomyynti.

Paha paha paikka. Kumman ottaisitte?
Veneen hinausta ei hirveästi tehdä, alle 15krt vuodessa 5-100km matka

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #99 : 28.05.2016, 16:05:02 »
Onko auton välttämättä oltava 307? Itse kääntyisin alle 2ke budjetilla katselemaan mieluummin 406:sta. Mielestäni 307 ja 406 ovat autoina lähes eri planeetalta, 406:n eduksi. Juuri ajelin pari vuotta alle 2ke 406:lla ja emännällä on ollut nyt 5v 307, vanhempi ja uudempi korinen, joten näihin kokemuksiin mielipiteeni perustan.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 770
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #100 : 28.05.2016, 17:54:29 »
Aksulta hyvä ehdotus.
307:oista sen verran, että ei tuo 2.0 L:n pito ole ihan huippuluokkaa kyllä ollut jos tiivisteet repsottaa ym. Ja jos sanotaan että huoltoja on tehty, ei vakuuta jos ylimalkaisesti luetellaan nippu kuluvia osia mitä on vaihdettu ja paljon. Koska kaikissa yli 200tkm on noita vaihdettu. Ei välttämättä kerro hyvästä pidosta.
Mutta itse kääntyisin kanssa vilkaisemaan myös 406... Niistä on hyviä kokemuksia. Mutta jos valinta on 307, niin sitten se. Ehkä noista 2 näillä tiedoilla kääntyisin 1. vaihtoehtoon ja tinkisin ja jos hinta tippuu esim. 3-400€ ja auto miellyttää niin rahat kouraan ja auto pois.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

juie

  • Vieras
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #101 : 28.05.2016, 21:24:04 »
Itsekin kääntyisin myös 406 puoleen(1,8 koneella löytyy täältä) . Ja jos 307 on valinta niin itsellä ollut molemmilla koneilla ja tähän mennessä 2 litrasen antipollution fault oli jotain ihan kaoottista. 1,6 ei vielä mitään ongelmia.

lassir

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #102 : 09.05.2017, 10:47:02 »
Auto: 2004 307 SW 2,0 (EW10).

Tähän mennessä havaittua. Kaasupoljin vastaa vähän "kulmikkaasti" painallukseen, eli siinä on pieni viive, vika vai ominaisuus? Paranisiko foorumilla mainitulla sopeutuksella tai, oliko se kaasuläpän tms moottorin putsaus? Alustan tekniikka tuntuu olevan ok. Peruutusvalo kytkin oli rikki. Kaikennäköiset muovit pohjassa repsottavat enempi tai vähempi. Ja suurin ylläri, päällepäin tosi hyvännäköiset helmakotelot, aivan paperia melkein koko matkalta. Oli sen vert siistit ettei tullut yhtään koputeltua...

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #103 : 09.05.2017, 11:58:07 »
^ Hyvä tietää, että myös 307:n helmoissa jo ongelmia.

Kaverini suikkalakki sanoi että 406:en helmoja lähtee hakkaamaan heti läpi menee asenteella, kun sellainen tulee konttorille. Ja toisaalta ihan hyvä asia, että näihin puututaan. Ikävää se on ostaa mätä pommi. Kerran on ollut kakkosautona helmoista uusittu kulkine (Volvo 240) ja toista ei tule. Oli peltiseppä tehnyt kuulemma itselleen...oli unohtanut tehdä vedenpoistoreiät ja parikymmentä litraa löytyi helmoista vettä.

Pitäisi ruveta katselemaan pojalle max. 2000 € autoa, kun meni just autokouluun. Ensin meinasin 206:sta, nyt mietin 307:aa.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

posoteke

  • Vieras
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #104 : 30.06.2017, 22:57:46 »
Miten kauan näissä kestää 1.6 bensa perusmoottori? Kattelen käytettyjä joilla ajettu 250-400 tkm. Eniten ajettuun SW-malliin vaihettu tietysti laturi, startti, kytkin 345 tkm ja jakopääkin taisi olla puolessa välissä sallittua yms. ympäri autoa. 400 tkm kuulostaa hurjalta vaikkei öljyä kuulemma kulukaan kuin puolikas kymppitonnin vaihtovälille. Pyyntihintojen erot ei kovin suuria ole. Ilmeisesti myyjät ajattelee kuluvien osien vaihdon lompensoivan kovia kilometrejä.

Eniten kiinnostaa 270 tkm ajettu perusfarkku jossa on mukavuudet ja renkaat, jakopää ja katsastus ok mutta abs-valo palaa. Viaksi sanoo oik.taka-abs-anturia joka ei lie iso juttu jos siinä tai johdoissa vika. Vanhassa ei polttele valoja.