Kävin sitten kylmätyyppäämässä Rifretin vihdoinkin Metro-Auto Herttoniemessä kun satuin kulmille ja oli tovi ylimääräistä aikaa. Myyntihallissa vieläpä seisoivat man.vaihteinen Rifter ja aut.vaihteinen Berlingo vieretysten, niin oli vertailukin varsin helppoa
- etujakkaroiden välinen keskilokerikko aika onneton kapistus, kuvissa näyttää kuskin jakkara melko poterolta, mutta tuo lokero on vain jakkaroiden korkuinen (ei kyynärnojan) ja takaosastaan vieläpä todella matala sisältä. Berlingossa ei tuota lokerikkoa ollut ja korkeussuunnassa tilaa olisi kyllä ollut tehdä tuosta lokerikosta todella tilavakin sisältä, mutta...
- mittaristo on Rifterissä huomattavasti onnistuneempi, mutta Berlingossa oli mittariston päällä näpsä kannellinen lokero
- kuskin jakkaran säätövarat ovat melko mittavat, korkeussuunnassakin varsin huomattava mitta äärilaidasta toiseen, erilliset kyynärnojat etujakkaroiden välissä varsin sopivat
- pituussuunnassa mahduin hyvin oman ajoasentoni taaksekin istumaan, vaikka takajakkarat eivät mihinkään liikkuneetkaan. Ne sai kyllä kipattua alas yksi kerrallaan, mutta ihan lattiatasoon ne eivät silti hautautuneet mutta melkein
- ulkonäöllisesti Rifter muovisine pyöräkaarineen ja tyylikkäine etumaskeineen veti kyllä selkeän voiton 6-0 Berlingosta
- kattokaiteet oli kiinnityksiltään erilaiset, Rifterissä perineteisempi kaari, Berlingossa ikäänkuin profiiliputki ja erilliset jalat
- alustassa oli muovin käyttö melko runsasta, kuten myös pyöräkotelot oli muovitettu sisälokareilla, jopa yhdystukiakseli oli saanut oman muovisuojansa koko matkalle
- konehuoneessa pääsy mm. polttimoille oli esteetöntä, mutta erityisesti tuossa pisti silmään kuinka paljon tilaa on tuhlattu, Rifterissäkin varmaan 20cm tyhjää tilaa moottorin ja konepellin välissä = keulasta oltaisiin helposti saatu myös matalampi
Avaimia autoon ei kuitenkaan ollut kuin 1 oikea + 1 dummy, wanha nihilistinen käytäntö josta toivoisi jo Pökönkin vihdoinkin pääsevän eroon, tuo toinen älyavain kun ei kuitenkaan kovin kallis ole