Tulihan tuota aikanaan 1.9d Partnerillakin nypittyä jarrutonta multakärryä, kun lisälaitojen kera ahneuksissaan sen mätti laitojen tasolle täyteen = painoa oli "riittävästi" ja kovin oli jo rauhallinen liikkuja tuo yhdistelmä. Perille kuitenkin pästiin ja faijan peräkärryn vahvistettu akselikin oli vielä suorana
Tuon jälkeen kesällä 2010 tuo samainen Partner nyppi mulle OKT kellariin tarvittavia lecaharkko-lasteja kymmenkunta lavallista, kun jäi alkup. tilaus pikkasen naftiksi, tontilla ei ollut tilaa enemmälle määrälle leca-lavoja mitä sitä ekassa tilaustoimituksessa tuli ja
"mä käy vielä yhden hakemassa itse" -tyylillä sitten kymmenkunta noita kaikenkaikkiaan tuli lisää. Nyt kärrynä oli oma jarruton JT-Trailerin tuote ja hyvin sekin noita 1000-1200kg lasteja kotiin kantoi, vaikka Partnerilla edes jarrullista olisi saanut nyppiä kuin 1tn verran, mutta lienee tuokin "rikos" jo vanhentunut aikaa sitten
Nykyisen QQ perässä tuo JT tulee myös nätisti, mutta niinpä se tulee tuo "peflettikin" varsin ongelmattomasti. Liikkeellelähdöissä ja ylämäissäkin kun tuo QQ siirtää aina kelistä, alustasta ja lähdön rivakkuudesta huolimatta autom. osan vedosta takasille, niin eipä tuokaan ominaisuus ainakaan häiritse noissa vetohommissa, päin vastoin
Otsikkoon palatakseni, eiköhän tuo Rifterkin aikanaan tuolle samalle Dangelin varustamo-tehtaalle piipahda, jos sen haluaa 4wd versiona
https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/lisaa-vain-neliveto-nain-dangel-rakentaa-citroenin-ja-peugeotin-pakettiautoista-maastokykyisempia/Nykyisin Etelä-Alsacen pienessä Sentheimin, keihäänheiton päässä Peugeotin Sochaux’n tehtaista, sijaitseva Dangel toimii tiiviissä yhteistyössä emokonserni PSA:n kanssa.
Yhtiö keskittyy nykyisin hyötyajoneuvojen ja niihin pohjautuvien tila-autojen nelivetokonversioihin ja maastokyvyn parantamiseen.
Dangel kertoo ydinosaamisekseen tasauspyörästön uuden kuoren sovittamisen vaihdelaatikon kylkeen. Voima otetaan taka-akselille etutasauspyörästön hammaskehältä, johon päästään käsiksi poistamalla tasauspyörästön kuori. Dangel on kehittänyt kuoren tilalle oman versionsa, joka sisältää kulmavaihteen voiman siirtämiseksi kardaaniakselille. Paketissa on myös sakarakytkin, jonka avaamalla veto takapyörille voidaan katkaista.