Kirjoittaja Aihe: 308 - Ilmankierto  (Luettu 9066 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 716
Vs: 308 - Ilmankierto
« Vastaus #30 : 25.01.2012, 17:24:31 »
Yhdistetty vanhaan aiheeseen.
Peugeot 3008 hybrid

Premium

  • Vieras
Vs: 308 - Ilmankierto
« Vastaus #31 : 25.01.2012, 20:40:00 »
Mm. vanhoissa Saabeissa vaikutti lämmönsäätöväännin lämmityskennon venttiiliin; useimmissa nykyautoissa on nk. sekoitusilmalämmitin, eli kennon läpi tulevaa lämmintä ilmaa sekoitetaan suoraan ulkoa tulevaan ilmaan siten, että kylmässä päässä kaikki tulee ulkoa, kuumassa kaikki tulee puolestaan kennon läpi. 308:ssa on manuaali-ilmastointiversiossa lisäksi tämä omituisuus, että lämmitys menee kuumassa päässä sisäkierrolle, ainakin ajoittain. Ilmeisesti myös suuntaus muuttuu, ainakin jos vääntimen kuvakkeet pitävät paikkansa. Lämmitysilman suuntausvääntimessä kannattaa myös kokeilla "väliasentoja", minä pidän kovilla pakkasilla suuntauksen "Kello kymmenen" paikkeilla, etteivät ikkunat jäädy. Olen myös huomannut, että VTi-moottorissa lämmintä alkaa kunnolla tulla vasta sitten kun moottori on saavuttanut normaalin käyntilämpötilansa.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 716
Vs: 308 - Ilmankierto
« Vastaus #32 : 25.01.2012, 21:18:44 »
Bensa mallien lämmityslaitteisiin voi asentaa myös tuon 1000 W sähkövastuksen joka on diesel malleissa vakiona. Hintaa taisi olla jotain 300 euroa serviceboxissa.
Peugeot 3008 hybrid

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 308 - Ilmankierto
« Vastaus #33 : 26.01.2012, 07:14:31 »
Oho. Tuohan on 1,36 hevosvoiman tehoinen lisäkamiina. Automatiikka tuohon päälle?
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -