Kirjoittaja Aihe: 308 - Hiukkassuodattimen puhdistusväli (HDi)  (Luettu 16170 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ToniA

  • Vieras
Vs: 308 - Hiukkassuodattimen puhdistusväli (HDi)
« Vastaus #15 : 06.09.2010, 08:04:41 »
Kävin vielä pienellä lenkillä illalla. Annoin kunnolla hanaa moottoritien rampissa, sillä seurauksella että ensin tuli valitus ruudulle ja sitten moottori sammui (veto siis lakkasi kokonaan eikä palautunut millään kierrosluvulla). Pysähdyin sitten rampin syrjään, uuden startin jälkeen se kyllä taas toimi. Täytyy soitella huoltoaikaa...

Tarttis varmaan kurkata miltä ahtimen siivet näyttävät, kun tuo satunnainen huono kaasuun vastaavuus liikkeellelähdössä ja moottorijarrutuksen jälkeen ilmestyi nimenomaan heti 40000 km huollon jälkeen. Autossa on se letkuklemmarimallinen kiristin, mutta ainakin päällisin puolin katsottuna tiiviste näytti ehjältä, vaikka ei sitä tiivistevauriota sitten vissiin päälle päin näe?

No, kuten sanoin, jos autossa on jotain vikaa, se on joko takuun tai ALD:n murhe.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 308 - Hiukkassuodattimen puhdistusväli (HDi)
« Vastaus #16 : 06.09.2010, 08:30:04 »
Tota, vika vaikuttaa siltä kuin hiukkasloukku olisi tukossa, esim yhden hehkutulpan hajoaminen voi johtaa siihen ettei poltto enää onnistu.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

ToniA

  • Vieras
Vs: 308 - Hiukkassuodattimen puhdistusväli (HDi)
« Vastaus #17 : 07.09.2010, 17:38:45 »
No niin, auto kävi huollossa ja tuli kuntoon. Puhuivat polttoainesuodattimen vaihdosta kun hain auton, vikakoodi oli kuulemma viitannut siihen ???

Aamulla sain vian toistettua kaasuttamalla oikein kunnolla ylämäkeen, kotimatkalla en, joten ilmeisesti se on nyt sitten korjattu.

Kurkkasin turboonkin, imupuolen tiiviste oli ehjä ja samoin ahtimen siivet kunnossa.

ToniA

  • Vieras
Vs: 308 - Hiukkassuodattimen puhdistusväli (HDi)
« Vastaus #18 : 10.03.2011, 14:57:03 »
Kurkkasin turboonkin, imupuolen tiiviste oli ehjä ja samoin ahtimen siivet kunnossa.

Nyt on sitten turbon imuputken tiiviste paskana, mittarissa 62000 km. Minusta tuo oli kunnossa kun vein auton 60000 km huoltoon, mahtoivatkohan kiristää sitä siellä. No, uusi huoltoaika on viikon päästä, saavat korjata tuon ja pari muuta pikkujuttua.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 308 - Hiukkassuodattimen puhdistusväli (HDi)
« Vastaus #19 : 10.03.2011, 15:02:03 »
Käske vaihtaa pois se klemmari ja tilalle samanlainen kiristyssysteemi kuin 2010 ja uudemmissa on. Ei mene sitten tiiviste rikki.
Peugeot 3008 hybrid

ToniA

  • Vieras
Vs: 308 - Hiukkassuodattimen puhdistusväli (HDi)
« Vastaus #20 : 10.03.2011, 15:05:12 »
Juu, näin sanoin kun varasin aikaa. Kaveri tuli oikein katsomaan pellin alle. Sinänsä hassua ettei tuolla ollut sen enempää kiire huollon mielestä, tuo putki nimittäin viittä vaille pullahtaa itsestään irti. Tiivisteessä kun on sen verran mustaa öljyä liukasteena.

Harmittaa tällainen, jos olisi oma auto niin saisi paljon helpommalla ja ennen kaikkea nopeammin kuntoon kun tekisi itse. Liisariin ei oikein kehtaa koskea.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 308 - Hiukkassuodattimen puhdistusväli (HDi)
« Vastaus #21 : 10.03.2011, 15:06:39 »
No niin, auto kävi huollossa ja tuli kuntoon. Puhuivat polttoainesuodattimen vaihdosta kun hain auton, vikakoodi oli kuulemma viitannut siihen ???

Aamulla sain vian toistettua kaasuttamalla oikein kunnolla ylämäkeen, kotimatkalla en, joten ilmeisesti se on nyt sitten korjattu.

Kurkkasin turboonkin, imupuolen tiiviste oli ehjä ja samoin ahtimen siivet kunnossa.

Jos pa suodatin on tukossa, niin tekee tuon oireen. Eli jos pyydetty ruiskutuspaine ja mitattu ruiskutuspaine eroavat liikaa, niin moottori sammuu. Näin oli juuri yhdessä 307 1.6 hdi:ssä, kun naftasuodatin oli tukossa -25..-30 pakkasella.
Peugeot 3008 hybrid

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 308 - Hiukkassuodattimen puhdistusväli (HDi)
« Vastaus #22 : 10.03.2011, 16:19:09 »
Juu, näin sanoin kun varasin aikaa. Kaveri tuli oikein katsomaan pellin alle. Sinänsä hassua ettei tuolla ollut sen enempää kiire huollon mielestä, tuo putki nimittäin viittä vaille pullahtaa itsestään irti. Tiivisteessä kun on sen verran mustaa öljyä liukasteena.

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=48638.0
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Mark

  • Vieras
Vs: 308 - Hiukkassuodattimen puhdistusväli (HDi)
« Vastaus #23 : 10.03.2011, 18:44:23 »
Auto: 20xx 308 1,6 HDi 110.

Itsekin huomaan taajamanopeuksissa polton helposti:

- tuntuu kuin olisi cruise päällä alamäessä
- kone pitää sirisevää sivuääntä
- haisee julkiselle pisuaarille
- takalasinlämppäri menee päälle
- hetkellinen kulutus pomppaa lukemiin 8-10L

... poltto jotain 200-400 km välein, en ole kirjaa pitänyt.

Olen ottanut polton jälkeen tavaksi aukoa röörejä, enkä koskaan lopeta ajoa kesken polton. Kone saa verryttelyä ihan tarpeeksi - viimeisen tonnin keskikulutus 5.8 litraa ja kaikki sujuvassa liikenteessä ajoa nopeuksilla 50~.

ToniA

  • Vieras
Vs: 308 - Hiukkassuodattimen puhdistusväli (HDi)
« Vastaus #24 : 31.03.2011, 20:48:55 »
Käske vaihtaa pois se klemmari ja tilalle samanlainen kiristyssysteemi kuin 2010 ja uudemmissa on. Ei mene sitten tiiviste rikki.

PP-Auton huolto... Sanoin erikseen että laittakaa se uusi klemmari, mutta ei. Tiiviste on vaihdettu mutta tuo on edelleen letkuklemmarilla.

Auto on menossa huomenna kolmatta kertaa huoltoon tällä viikolla. Maanantaina ei onnistunut takaoven kahvan tiivisteen vaihto, tiistaina huomastin että töötti on rikki, tänään saatiin kahva kuntoon ja huomenna sitten toivottavasti töötti.

ToniA

  • Vieras
Vs: 308 - Hiukkassuodattimen puhdistusväli (HDi)
« Vastaus #25 : 04.11.2011, 15:09:49 »
Mittarissa on nyt 78000 km ja tuntuu että hiukkassuodatinta puhdistetaan vähän väliä. Eli noin 200 kilometrin välein, vaikka suuri osa ajosta on moottoritiellä Kaarina-Salo. Nytkin tuo teki polton maanantaina, keskiviikkona ja taas tänään...

Täytynee kysyä 80000 km huollossa tästä.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 308 - Hiukkassuodattimen puhdistusväli (HDi)
« Vastaus #26 : 04.11.2011, 15:56:06 »
Ohjelmapäivitys
Peugeot 3008 hybrid

ToniA

  • Vieras
Vs: 308 - Hiukkassuodattimen puhdistusväli (HDi)
« Vastaus #27 : 02.12.2011, 18:07:30 »
Auto oli tiistaina 80 000 km huollossa Salon PP-Autossa. Tein varauksen netissä ja pistin pari kysymystä liitteeksi, esim. tästä hiukkassuodattimen puhdistusvälistä sekä siitä miksi vakkari välillä menee vikatilaan polton alkaessa.

Meinasin että hakiessa saan sitten jonkun selityksen siihen mitä on tehty, mutta eipä ollut Peugeot-kaveri paikalla eikä Fordin huoltokaveri osannut tehdä muuta kuin antaa avaimet ja näyttää että työtilaukseen oli kysymyksiin kuitattu vastaukseksi kaikessa lyhykäisyydessään 'OK!'.

Pistin sitten 'vähän' palautetta sähköpostitse ja huoltokaveri soittikin takaisin. Eli tosi tiheä poltto on kuulemma ihan normaalia näillä kilometreillä ja tuo vakkarin vikatila on myös 'ominaisuus' jolle ei voi tehdä mitään. Hiukkassuodattimen elinikä on kuulemma 120 000 km, eli noilla kilometreillä se alkaa olla niin tukossa että se pitää vaihtaa. Joissakin yksilöissä suodatin voi kestää allekin tuon.

Mutta samapa tuo. Jos autoon ei tule mitään vikaa ennen elokuun alkua (jolloin leasing-sopimus päättyy) niin se ei sitten enää käy huollossa.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 308 - Hiukkassuodattimen puhdistusväli (HDi)
« Vastaus #28 : 03.12.2011, 06:17:05 »
Pistin sitten 'vähän' palautetta sähköpostitse ja huoltokaveri soittikin takaisin. Eli tosi tiheä poltto on kuulemma ihan normaalia näillä kilometreillä ja tuo vakkarin vikatila on myös 'ominaisuus' jolle ei voi tehdä mitään. Hiukkassuodattimen elinikä on kuulemma 120 000 km, eli noilla kilometreillä se alkaa olla niin tukossa että se pitää vaihtaa. Joissakin yksilöissä suodatin voi kestää allekin tuon.

Höpöhöpö, esim mulla on hiukkassuotimen vaihtoväli 2008 mallisessa 307:ssa 180 tkm, nyt 100 tkm ajettuna polttelee hiukkasia noin 500 km välein riippuen vähän millaista ajo on. Vakkarin vikatilakaan ei ole mikään ominaisuus, ihan normaalisti toimii vakkari vaikka olisi hiukkaspoltto käynnissä. On koitettu aika monella eri pösöllä.

Hiukkasloukun vaihtovälin näkee alustanumerolla SB:stä, ja se on sitten malli kohtainen, esim 407 1.6 HDi oli 140 tkm, 307 HDi 1.6 oli se 180 tkm. Lisäaineen lisäysväli on 120 tkm.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 308 - Hiukkassuodattimen puhdistusväli (HDi)
« Vastaus #29 : 03.12.2011, 09:42:27 »
Tuo maahantuoja on vaan ilmeisesti niin laiska painamaan erilaisia huoltokirjoja, että ovat lätkäisseet sinne tuon yleispätevän 120tkm, vaikka tehdas määritteleekin erilaisia hiukkassuodattimen vaihtovälejä. Tällä samalla meiningillä menee ainakin osa merkkiliikkeistä. Ei kovin kuluttajaystävällistä kun ohjeistetaan vaihtamaan suodatin 60tkm ennen tehtaan suositusta, ja tuskin tuo tehtaan 180tkm on kauhean tiukalle vedetty sekään  ::)
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89