Kirjoittaja Aihe: 308 - Moottorin alasuoja  (Luettu 6727 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
308 - Moottorin alasuoja
« : 01.11.2010, 18:53:10 »
Auto: 2008 308 1,6 VTi 120 Premium.

Huoltoa tehdessämme huomattiin alamuovin repsottavan irti kiinnikkeistään ja paikalleen laittaessa hajosi päreiksi. Onko kukaan hommannut alumiinista pohjapanssaria. Mistä niitä saa ja mihin hintaan? Tuo muovinen ei tule pohjassa menestymään.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 308 - Moottorin alasuoja
« Vastaus #1 : 01.11.2010, 19:12:45 »
Ei ole vastaavaa tullut vastaan. Oliko suoja huolimattomasti asennettu vai osunut johonkin joka on sitten hajottanut suojan. Ota alkup. suojasta mitat ja teetä jossain metallipajassa.
Peugeot 3008 hybrid

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 308 - Moottorin alasuoja
« Vastaus #2 : 01.11.2010, 19:17:32 »
Se oli huolimattomasti asennettu. Vänkärin puolen 2 laitimmaista ruuvia ei ollut missään kiinni. Sellainen kuva jäi sitä käsitellessä, ettei tule missään tapauksessa kestämään alakautta tehtäviä öljynvaihtoja kovin monta. Minusta  alumiinisia on valmiinakin jossain myytävänä.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 067
Vs: 308 - Moottorin alasuoja
« Vastaus #3 : 01.11.2010, 19:21:38 »
Kyllä se muovi oli jo mullakin jouduttu leikkelemään auki, suola oli tehnyt tehtävänsä ja pultit oli ihan umpiruosteessa. Öljypropun kohdalle on tehty reikä helpottamaan öljyn vaihtoja, ei tarvi pohjaa tiputtaa suotta alas  ;D
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 308 - Moottorin alasuoja
« Vastaus #4 : 01.11.2010, 20:33:34 »
Eikö siellä huolto ruiskuta öljynvaihdon yhteydessä terva sprayta tai crc:tä suojamuovin kiinnityspisteiden kierteisiin?
Peugeot 3008 hybrid

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 067
Vs: 308 - Moottorin alasuoja
« Vastaus #5 : 01.11.2010, 20:39:18 »
Tuskimpa sinne mitään oli ruiskuteltu, valohoitoa noi vehkeet taitaa merkkihuollossa saada enemmän kuin huoltoa. Kilsojakin on tosin mittarissa jo yli 140tkm, eli on se tietäkin nähnyt.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 873
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 308 - Moottorin alasuoja
« Vastaus #6 : 01.11.2010, 20:55:27 »
308 muovin kiinnitys on kaiketi ottanut pakkia, jos sallitaan verrata 407aan. Pikakiinnikkeet, joiden uusiminen 60 snt kappale. Ei mitään ruostuvia ruuveja.
RST-klipsuttimet ja alumiinitapit voisivat sopia pienellä tuunauksella paikoilleen, jonkun pitänee olla pioneeri  ;)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 308 - Moottorin alasuoja
« Vastaus #7 : 01.11.2010, 21:18:59 »
Ruuvit olivat myös minun autossa ruosteessa. Ensimmäisiä aukaistessa tunne, että varmasti menee poikki. Grafiitti käsittelyllä kyllä niistä tuli hyvät.  Myös öljypropun tiiviste oli autossa väärä tavallinen kuparitiiviste, kun tähän kuuluu kupera urallinen tiiviste.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 308 - Moottorin alasuoja
« Vastaus #8 : 01.11.2010, 23:01:14 »
Fixus myy koy sheriff metallisia pohjapanssereita reilun satasen hintaan. Pulverimaalattu, ruostesuojatut pultit ja sopii entisiin reikiin. Pösömalleihin saa kattavasti, muttei juuri 308.iin. Jos joku törmää tämäntapaiseen tuotteeseen, niin voi vinkata myös minulle.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 308 - Moottorin alasuoja
« Vastaus #9 : 02.11.2010, 18:44:12 »
Pösön oma pohjapanssari maksaa 270 euroa metalliversiona. 

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 308 - Moottorin alasuoja
« Vastaus #10 : 13.11.2010, 12:49:37 »
Eilen tilattu luultavasti Suomen ensimmäinen 308:n metallinen pohjapanssari Ranskasta. Luultavasti useampikin olisi myyty, jos omistajat näkisivät nosturilla omiensa kunnon.

uijui

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 610
Vs: 308 - Moottorin alasuoja
« Vastaus #11 : 18.11.2010, 18:20:31 »
Tuunaatte luukun sinne, niin ei tarvii irrotella muoveja, jonku tämmösen esmes:


monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 308 - Moottorin alasuoja
« Vastaus #12 : 08.12.2010, 15:32:03 »
Pohjapanssari tuli eilen ja odottaa paikalleenlaittoa. Jykevää tekoa, painoa 8,1kg ja reikä öljypropulle eli ei tarvi irroittaa enää  öljynvaihdoille, jos kiinni saadaan. Kiinnikkeitä oli viidessä eri pussissa.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 308 - Moottorin alasuoja
« Vastaus #13 : 03.02.2011, 10:27:15 »
Eilen laitettiin vihdoin panssari paikoilleen. Oli todella hieno laitos. Reikä valmiina öljypropulle ja saranoitu etureunasta. Pultit sopivat entisiin reikiin. Vanha muovinen oli kiinni enää yhdellä ruuvilla. Jokaikinen kiinnityspiste vanhasta systeemistä oli revennyt hajalle.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 067
Vs: 308 - Moottorin alasuoja
« Vastaus #14 : 03.02.2011, 10:40:53 »
Revennyt vai revitty öljynvaihdon yhteydessä?  ;D
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89