Kirjoittaja Aihe: Ohjaustehostinnesteet  (Luettu 78448 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: Ohjaustehostinnesteet
« Vastaus #45 : 28.02.2011, 01:09:00 »
Juuri näin, tehostinöljyn pitää olla kylmänä alamerkissä, jolloin se on kuumana ylämerkissä. Muuten on uhkana huohotus korkista ulos.

Tuo ilmeisesti tarkoitti 406:tta? Luulen että esim. 407 tykkää siitä että nestettä on vähintään maksimissa. Jos haukkoo ilmaa niin vaahtoaa ja kuohuaa ulos.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

Benkku

  • Vieras
Vs: Ohjaustehostinnesteet
« Vastaus #46 : 28.02.2011, 01:28:41 »
Tuota olisi sattuneesta syystä "Shell Tellus Arctic 32"  käykö -04 406,sen tehostimeen? :)

En nyt tsekannut viskositeetin arvoja, mutta tuo 'Arctic' viittaa toimivuuteen myös viileämmillä keleillä. Kannattaa kuitenkin tarkistaa tuotteen ominaisuuslehdeltä ja verrata listattuihin/sopiviin tuotteisiin.

Alf

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 84
Vs: Ohjaustehostinnesteet
« Vastaus #47 : 28.02.2011, 08:34:15 »
Joo, tuo alamerkkiin täyttö ainakin 406:ssa.
Köyhän miehen aristokatti 406 2.0 ST Executive GW 12/2003

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 260
Vs: Ohjaustehostinnesteet
« Vastaus #48 : 28.02.2011, 12:10:33 »
Ykkösmallisen 406:n ohjeessa on maininta, että tehostinneste tarkastetaan kylmänä, ja pinnan tulee olla max-merkin lähellä. Itselläni oli max-merkissä kylmänä, eikä koskaan ole ollut mitään ongelmaa. Samoin on toiminut 605:ssä.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: Ohjaustehostinnesteet
« Vastaus #49 : 01.03.2011, 21:47:23 »
Ex. 406 kuittaa. Ei tuo ole nöpönuuka pinnankorkeuden suhteen. Tasan vuosi sitten myin 406sen ja uusi omistaja kehui ostostaan merkkipäivänä. Ainut "vika" mittarin nollaantuminen, en tullut maininneeksi 300 tkm. Ohjaustehostimessa Fluide DA ja Forten lisäaine. Erinomainen ohjaustuntuma  ;)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

sissi

  • Vieras
Vs: Ohjaustehostinnesteet
« Vastaus #50 : 19.11.2011, 09:26:40 »
Auto: 2006 407 SW 2,0 Executive (automaatti).

Käytin vuosihuollossa Fixus-pajalla ja pois hakiessani kertoivat, että tehostimen nestepinta on alarajalla. Olisivat täyttäneet, mutta sopivaa öljyä ei ollut. Mistä lähden etsimään tätä ihmelitkua ja riittääkö, että vaan lorotan sitä säiliöön?

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 067
Vs: Ohjaustehostinnesteet
« Vastaus #51 : 19.11.2011, 09:43:50 »
Sitä saa merkkiliikkeen varaosatiskiltä.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: Ohjaustehostinnesteet
« Vastaus #52 : 20.11.2011, 23:49:36 »
Mitään käsitystä litkun litrahinnasta kenelläkään?

Viime helmikuussa noin 30€/litra Espoossa (samaa luokkaa taisi olla Jalosella ja Automaassa). 407 -ketjussa (Ohjaustehostin) taitaa olla jokunen sivu ohjaustehostimesta ja nesteen lisäyksestä (kannattaa lukea, etenkin jos on jo päässyt haukkamaan ilmaa, niin ei tule ongelmia pakkasten lisääntyessä).

Lyhyesti, kannattaa täyttää ja käännellä rattia äärilaitoihin ja katsoa tuleeko kuohaa putkista säiliöön vai pysyykö kirkkaana, auton käydessä.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

kilroy

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 342
  • L'herbe est toujours plus verte de l'autre côté.
Vs: Ohjaustehostinnesteet
« Vastaus #53 : 19.05.2012, 22:29:08 »
Auto: 2003 406 Coupe 2,2 (EW12J4, DAM 9758/28.07.2003).

RedLine onko sopivaa, nytt kai Total DA, http://www.roadmachine.fi/redline/ohjaus.html

robert

  • Vieras
Vs: Ohjaustehostinnesteet
« Vastaus #54 : 10.12.2012, 19:30:40 »
Auto: 2006 607 3,0 V6.

Kysyn viisaammilta ohjaustehostajan oljystä, mikä oljy? Ja mikä yläraja/alaraja, onko em merkit missä? Kiitos etukäteen.

405gr

  • Vieras
Vs: Ohjaustehostinnesteet
« Vastaus #55 : 10.12.2012, 20:56:09 »
Tehostettu ohjaus: Transmax Dex III Multivehicle

Benkku

  • Vieras
Vs: Ohjaustehostinnesteet
« Vastaus #56 : 10.12.2012, 22:53:07 »
Ennemmin täyssynteettinen Mobil 1 Synthetic ATF, jonka kylmänpään viskositeetti (-40 C ast.) luokkaa 60 % matalampi.
http://www.mobil.com/Finland-Finnish/Lubes/PDS/GLXXFIPVLMOMobil_1_Synthetic_ATF.aspx

vs.
Transmax Dex III Multivehicle
http://www.opieoils.co.uk/pdfs/castrol/BPXE-8B54LT_0.pdf

Kimppi77

  • Vieras
Vs: Ohjaustehostinnesteet
« Vastaus #57 : 08.04.2013, 12:27:24 »
Auto: 2006 407 SW 2,2 Sport.

Motonetin sivuilta löytyy öljy seuraavin maininnoin:

Red Line-ohjaustehostinöljy 946ml Hinta 20.90 €: "Power Steering Fluid ohjaustehostinöljy. Ehkäisee tehostuksen häviämisen kuumalla, lopettaa ohjauksen nykimisen ja naukumisen pakkasella. Sopii kaikkiin merkkeihin paitsi hydraulijousitetut Citroenit. Ei aiheuta kroonisia vuotoja uudemmissa tehostimissa (joissa Viton-tiivisteet) kuten Dexron ATF."

Miten on mahtaako sopia myös Pösöön vaikka yleisemmin suositellaankin Fluid DA -öljyä?

Benkku

  • Vieras
Vs: Ohjaustehostinnesteet
« Vastaus #58 : 08.04.2013, 12:55:31 »
Laita täytöksi TOTAL FLUIDE DA.

Kimppi77

  • Vieras
Vs: Ohjaustehostinnesteet
« Vastaus #59 : 08.04.2013, 16:09:32 »
Joo tiedän, että Total Fluide Da -öljyä suositellaan, mutta kun sitä ei saa muuta kuin merkkiliikkeestä. Ajattelin vaan, että jos myös tuo Redline sopii niin sitä olisi helpommin saatavilla.