Kirjoittaja Aihe: 508 - Bugit  (Luettu 15596 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

antsu

  • Vieras
Vs: 508 - Bugit
« Vastaus #30 : 23.04.2014, 18:56:36 »
Kuluttajansuoja (jos sitä nyt autokaupoissa muutenkaan on) on aika heikko, jos autoliike voi huoltoajankohtaa takuuajan yli siirtämällä välttyä takuuaikana syntyneen vian korjaamiselta.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Bugit
« Vastaus #31 : 23.04.2014, 21:13:56 »
Ei voikaan, mutta toisaalta heille pitää antaa mahdollisuus korjata se vika takuuaikana. Jos eivät käytä tätä mahdollisuutta eli aikaa ei löydy aikaisemmin, niin sitten takuut hoidetaan kuntoon vaikka takuuaika tai tässä tapauksessa kilometrit ovat jo täyttyneet.

turbofriik

  • Vieras
Vs: 508 - Bugit
« Vastaus #32 : 25.04.2014, 09:21:13 »
Sellanen bugi tuli ilmi että; Radio jäi päälle jumitilaan eikä reagoinut mihinkään yhtään mitenkään. Auton käynnistäminen tai sammuttaminen ei myöskään sammuttanut radiota. Jätin auton parkkiin ja tunnin päästä oli ilmeisesti mennyt Economy -moodiin ja saanut radion kiinni itse.  ;D

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Bugit
« Vastaus #33 : 25.04.2014, 20:40:02 »
RT6 vai mikä?

pfaq306

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 027
Vs: 508 - Bugit
« Vastaus #34 : 26.04.2014, 07:52:57 »
Kuluttajansuoja (jos sitä nyt autokaupoissa muutenkaan on) on aika heikko, jos autoliike voi huoltoajankohtaa takuuajan yli siirtämällä välttyä takuuaikana syntyneen vian korjaamiselta.

Joo automyyjät selittää vaikka mitä. Esimerkiksi tähän tyyliin 'Eihän tässä voi autoja myydä jos noin on.' Eli omien kokemusteni pohjalta tietämys on tosi heikkoa tai ainakin niin väittävät. Viimeisin mitä olen viitsinyt tapella autoliikeen kanssa takuuasioista taitaa olla joko vuodelta 2000 tai 2002 kun pääsin autolla peruuttamalla omasta ja siihen jäi noin viiden metrin ajon jälkeen. Takuuaika oli päättynyt noin viikko tai alle viikko sitten. Soitin korjaamolle/myyjälle että voivat tulla noutamaan ja minä en ole korjauksen maksaja. Yllättävän kivuttomasti meni kunnes oli auton palautuksen aika. Yrittivät saada minut itse noutamaan auton kun se tulee heille niin kalliiksi. Auto oli siis korjattaavana sadan kilometrin päässä. Sanoin että olen töissä. Kyllä minä silti varmaan pääsen. Pitää vain sopia työnantajan kanssa että voivat laskuttaa noutoon käytettävästä työajasta ja matkakuluista korjaamoa.  No halusivat toimittaa auton itse. Tosin meni seuraavaan iltapäivään vaikka aamupäivällä soittivat. Niin ja vika oli jossain polttoainejärjestelmän /diesel) paluupuolen tiivisteessä. Siinä oli vuoto. Koko homma maksoi 4000 markkaa, saattoi olla jopa 4700 en jaksa enää muistaa niin tarkkaan.

drinkalot

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 566
Vs: 508 - Bugit
« Vastaus #35 : 15.05.2014, 22:15:25 »
Tuli ilmoitus "Oil level measurement invalid". Mitähän tuo tarkoittaa? Oljyä koneessa on. Alkoi parkkitutkakorjauksen jälkeen.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 508 - Bugit
« Vastaus #36 : 15.05.2014, 22:19:58 »
Tekee joskus tuota. Kun auto sammutettu ja hetken kuluttua uudestaan käyntiin. Lienee joku softa bugi jota ei ole korjattu.
Peugeot 3008 hybrid

drinkalot

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 566
Vs: 508 - Bugit
« Vastaus #37 : 16.05.2014, 07:41:30 »
Ei ole kyllä mulla koskaan ennen tehnyt tota. Nyt korjauksen jälkeen aloitti.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Bugit
« Vastaus #38 : 16.05.2014, 08:18:17 »
Softat päivitetty huollossa, jolloin tämä uusi "ominaisuus" tuli autoon?

drinkalot

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 566
Vs: 508 - Bugit
« Vastaus #39 : 16.05.2014, 09:39:50 »
Softa päivitettiin edellisessä huollossa jolloin päivänvalon sekosivat. Nyt ne korjattiin toimimaan oikein, joiiloin tämä "ominaisuus" tuli.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Bugit
« Vastaus #40 : 16.05.2014, 20:22:20 »
Vaikuttaa Peugeot-huollon bugilta, eikä 508:n bugilta.

drinkalot

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 566
Vs: 508 - Bugit
« Vastaus #41 : 20.05.2014, 20:54:07 »
Niiden mukaan ei ole huollon bugi kokonaan. Johtuu siitä että jos koneeseen on laitettu vähänkin liikaa öljyä, niin se automaattimittaus ei toimi kun joko se tikku tai mittaputki on lähtökohtaisesti liian pitkä. En muista kumpi. Itse olivat öljyt sinne kaataneet, mutta tuosta herjasta on kuulema ihan joku pösön oma korjausohje. Toteutetaan seuraavassa huollossa.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Bugit
« Vastaus #42 : 20.05.2014, 21:00:15 »
No onhan se huollon ihan oma vika, jos liikaa laittavat öljyä koneeseen. Ehkä se auto tietty voisi osata kertoa että öljyä on liikaa, kun tuosta ilmoituksesta sitä on vähän vaikeaa tulkita.

drinkalot

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 566
Vs: 508 - Bugit
« Vastaus #43 : 16.06.2015, 21:03:59 »
Auto: 2011 508 SW 2,0 HDi 163 FAP.

Käytin huollossa ja nyt tulee viesti "Oil level measurement invalid". Tuli aikaisemminkin ja silloin sanoivat että tuossa on joku putki liian pitkä tms. Nyt kun oli toisessa paikassa huollossa niin kertoivat että öljyn mittatikusta puuttuu pätkä. Olisivatko katkaisseet sen aikaisemmassa huoltopaikassa vian "korjaamiseksi". Sanoivat tuolloin että joku korjausohje tuolle on. Onko siis kyse tikun katkaisemisesta vai miten?

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: 508 - Bugit
« Vastaus #44 : 17.06.2015, 06:50:04 »
No ei se auto kyllä sitä huomaa jos öljytikun päästä puuttuu pala. Tikun katkeaminen tuossa moottorissa tyypillistä.
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97