Kirjoittaja Aihe: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)  (Luettu 26928 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kkesanen

  • Vieras
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #30 : 09.04.2014, 19:52:05 »
No ei nyt ihan. Valitin syksyllä ja silloin ei ollut liikkeessä ymmärrystä. Nyt oli vuosihuollon aika ja valitin uudelleen ja tälläkertaa diagnoosi tuli jo aikaa varatessa puhelimessa. Eli olin itse puolivuotta passiivinen, kun pulma ei haitannut liikaa ja takuu on voimassa

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #31 : 09.04.2014, 20:10:50 »
Ok, tosin kyllä se olisi pitänyt liikkeessä ymmärtää jo ensimmäisellä kerralla tuosta samasta kuvauksesta minkä tännekin marraskuussa laitoit. On näitä nyt jo sen verran monta vuotta korjailtu.

sMoMcInnen

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 29
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #32 : 14.04.2014, 21:10:03 »
Auto: 2013 508 SW 1,6 THP 156 (23 000 km).

Oma oli tänään ensimmäisessä huollossa ja jatkotutkimuksia jakopään osalta on luvassa. Ennen huoltoa kerroin, että pari kertaa vakkarilla kiihdyttäessä auto on miettinyt lähteäkö vaiko eikö. Lisäksi joitain kertoja kylmänä käynnistettäessä on moottori pitänyt epätavallista ääntä.

Pisteet Kouvolan Ympäristön auton huollolle, että ottivat asian vakavasti. Varattiin aika jakopään tarkemmalle tutkimukselle. Parin viikon päästä kuullaan lisää. Osat kuulemma ovat valmiina eli vaihtavat samantien jos aihetta löytyy.
Vihdoin, 190 päivän odotuksen jälkeen, 208 GT Line PureTech 130 EAT8-automaatti

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #33 : 14.04.2014, 21:31:06 »
Mitenköhän noita THP:tä saa kukaan myytyä käytettynä eteenpäin  :o
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #34 : 14.04.2014, 21:36:04 »
Hyvin meni kaupaksi ja ihan hyvän hinnankin sain 308:sta THP-koneella. Itse en tosin ostaisi.

martymcfly

  • Vieras
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #35 : 14.04.2014, 21:36:51 »
Mitenköhän noita THP:tä saa kukaan myytyä käytettynä eteenpäin  :o

Tietämättömille.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #36 : 14.04.2014, 21:48:01 »
Ja Peugeotin maine sen kuin kasvaa  ;D
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Benkku

  • Vieras
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #37 : 14.04.2014, 23:40:52 »
Tietämättömille.

Tai tyypeille jotka tietävät, mitä tehdä korjatakseen nuo pikkujutut. :)

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #38 : 15.04.2014, 00:04:43 »
On noita korjattu käytettynä ostettujakin takuuseen.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #39 : 15.04.2014, 07:34:16 »
tai tyypeille jotka tietävät, mitä tehdä korjatakseen nuo pikkujutut. :)

Onko tähän keksitty jo oikeasti korjauskin vai tuliko tästä vuosihuoltokohde?
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #40 : 15.04.2014, 07:41:43 »
Meinasin kysellä samaa mutta olisin kysynyt nämä kysymykset:
- Onko ketju saatu vihdoin pelittään?
- Imusarja vaatinee jatkossakin puhdistamisen mutta uusimmalla kehitysversiolla ei niin usein?

Oba

  • Vieras
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #41 : 25.04.2014, 14:55:59 »
Auto: 2012 508 SW 1,6 THP 156 Active (automaatti, n. 20 000 km).

Laitan tähän samaan keskusteluun, kun sama moottori kyseessä (SW 156 THP aut.), mietityttää onko jo THP-oireista kyse:

Talven ja kevään aikana on käynyt useamman kerran siten, kun starttaan yön jälkeen tallista (vähintään vajaa 10C lämmintä aina), jää tyhjäkäynti heti korkealle 1200 rpm paikkeille. Tänään viimeksi kävi näin, ja käyntiääni on melko karkean kuuloinen. Muutamassa minuutissa tuo tasoittuu tyhjäkäynnilläkin, tai jos lähtee liikkeelle. Tämä ilmenee vain jos auto on jotain puoli vuorokautta ajamatta, nurkkapyörityksessä peräkkäisissä starteissa ei ole ongelmia.

Jotenkin nyt vain korvakuulo sanois, että sytytyksen ajoitus olis pielessä tai ei kävis kunnolla kaikilla pytyillä... tjsp. :o Kuitenkin oire poistuu, kun kone vähän lämpenee. Mahdollisesta tehottomuudesta on vaikea sanoa, kun talvirenkailla ei muutenkaan tullut kiihdyteltyä rivakammin, ja automaatti häivyttää tehokkaasti kaiken mahdollisen tehottomuuden.

Toinen kumma ominaisuus on se, että välillä automaatti ei vaihda heti suurempaa pykälää ripeämmän ohituskiihdytyksen jälkeen kun kaasun höllää, vaan kone jää huutamaan useaksi sekunniksi pienelle vaihteelle, jollei rattiläpysköistä näpyttele isompaa vaihdetta.

Kilometrejä on kohta 20 000 ja eka huolto pitäisi tilata. Täytynee varmuudeksi vuodattaa tiskillä koko tarina.

sMoMcInnen

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 29
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #42 : 29.04.2014, 07:46:57 »
Auto: 2013 508 SW 1,6 THP 156 (24 000 km).

Oma auto oli sitten eilen lisätutkinnassa ja tuloksena vaihdettiin laahain ja ketjunkiristin. Laahain oli kuulemma murtunut, mutta ajoitukset olivat pysyneet kohdillaan. Kökkö homma, mutta toisaalta pisteet edelleen Pösön huollolle ja tarmokkuudelle asian hoitamisessa.

Jälkiviisaana voinee sanoa, että olisi pitänyt ottaa sittenkin diesel-versio. Kilometrejäkin näyttää tulevan siihen tahtiin... :)
Vihdoin, 190 päivän odotuksen jälkeen, 208 GT Line PureTech 130 EAT8-automaatti

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #43 : 29.04.2014, 19:32:42 »
Merkkihuollosta kuulin, että nyt ongelmana ovat murtuvat laahaimet, joiden palaset putoavat ketjukotelon pohjalle rallattamaan ja tietäänkään murtunut laahain ei toimi oikein. Edelleen myös ketjut venyvät ja nyt tunnutaan myös heränneen karstoittumiseen. Venttiilikopan kanssa on ongelmia ja huohotin suorastaan valuttaa öljyä ykkössylinterin imuventtiilin päälle. Myös karstoittumisongelmaa on korjattu tehdastakuuseen.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #44 : 29.04.2014, 20:48:04 »
Onko tuo huohotusongelma vanhempien vai uusimman imusarjan kanssa?
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99