Kirjoittaja Aihe: 407 - Lohkolämmitin (EW)  (Luettu 4493 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pete_R

  • Vieras
407 - Lohkolämmitin (EW)
« : 11.10.2011, 00:52:51 »
Aiheeseen liittyvää keskustelua: 407 - Lohkolämmittimen toiminta


Auto: 2005 407 SW 2,0.

Millainen lohkolämppäri 407:ään on saatavilla? Saako siihen sellaisen, jossa on vastukset lohkossa vai onko aina tuo säteilylämmitin? Viime talvena mulle laitettiin tuo säteilylämmitin ja oli sitten jossain vaiheessa kesää irronnut ja pudonnut pohjamuovi päälle. Viime yönä oli ensimmäistä kertaa tolpassa kiinni, niin sulatti pohja levyyn reiän ja meinasi sytyttää koko auton tuleen. Parkkipaikalla oli jo aika paljon savua, kun tulin auton luo.

Arde

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 492
Vs: 407 - Lohkolämmitin (EW)
« Vastaus #1 : 11.10.2011, 10:44:41 »
Tietääkseni juuri tuo säteilylämmitin, mietin juuri mistä tietää toimiiko se kun aiemmassa 406 mallissa huomasi koneen lämpenemisen kädellä mutta nyt en kyllä huomaa, taidan tarkistaa toimivuuden yleismittarilla suoraan tolppajohdosta.
Skoda Fabia 1.2 TSI Autom. -15 Style MonteCarlo
Ent. Peugeot 407 SW 2.2 Sport -05 Automaatti

Juha12

  • Vieras
Vs: 407 - Lohkolämmitin (EW)
« Vastaus #2 : 11.10.2011, 17:39:56 »
Se säteilylämmitin on teholtaan vain 300W joten auto saa olla ainakin tupla-ajan verrattuna lohkolämppäriin.

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 185
  • Peugeot - ja maisemat muuttuu..
Vs: 407 - Lohkolämmitin (EW)
« Vastaus #3 : 11.10.2011, 18:35:26 »
-25 asteen pakkasessa 607:n EW kone lämpeni n. 4-5 tunnissa +5 asteeseen. Tarkistin lämpökameralla.
* 605 x8, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 106 x2, 405 x2, 404 x2, 205 x2, Expert, Valmet 455
* 15 kaksipyöräistä

Arde

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 492
Vs: 407 - Lohkolämmitin (EW)
« Vastaus #4 : 17.10.2011, 12:44:26 »
Tietääkseni juuri tuo säteilylämmitin, mietin juuri mistä tietää toimiiko se kun aiemmassa 406 mallissa huomasi koneen lämpenemisen kädellä mutta nyt en kyllä huomaa, taidan tarkistaa toimivuuden yleismittarilla suoraan tolppajohdosta.

Itse itselleni vastaten, kyllä lämppäri toimii, otin kulutusmittarin mukaan ja totesin että ilman sisälämmitintä on kulutus 381W.
Skoda Fabia 1.2 TSI Autom. -15 Style MonteCarlo
Ent. Peugeot 407 SW 2.2 Sport -05 Automaatti

Pete_R

  • Vieras
Vs: 407 - Lohkolämmitin (EW)
« Vastaus #5 : 19.10.2011, 18:45:58 »
Onpa sitte calixin säteilylämppärissä nopeasti katsottuna oikeanlainen pultti, millä 'panta' kiinnitetään moottorin korvakkeeseen, mutta korvakkeessa onkin eri kierre. Joten muutaman kilometrin ajon jälkeen pultti irtoaa, panta putoa ja säteilylämmitin irtoaa koneesta. Pultti menee todellakin kiinni, mutta on 'löysä' kierre moottorin korvakkeeseen ja irtoaa tärinästä. Haettiin oikeanlainen pultti, niin jo pysyy kiinni.

ROHEE

  • Vieras
Vs: 407 - Lohkolämmitin (EW)
« Vastaus #6 : 01.03.2020, 06:00:02 »
Auto: 2006 407 SW 2,0 (EW10).

Lohkolämmitin päällä 2h, koitin vesiletkuja, ei edes haileita. Onkohan edes kunnossa (defa) Kuis muilla lämmittimet?

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 407 - Lohkolämmitin (EW)
« Vastaus #7 : 01.03.2020, 09:47:30 »
Ainakin tällä hetkellä Defa tarjoaa vain säteilylämmitintä ko. autoon. Sillä ei jäähdytinnesteet lämpene.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 407 - Lohkolämmitin (EW)
« Vastaus #8 : 01.03.2020, 10:00:55 »
Mulla oli 2006 1.8 bensakoneessa (tietääkseni) nimenomaan just öljypohjalämmitin.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

SEL

  • Vieras
Vs: 407 - Lohkolämmitin (EW)
« Vastaus #9 : 01.03.2020, 12:20:25 »
Laita vesiletkulämmitin jossa on kiertovesipumppu niin takulla lämpenee. Tuollaiset säteilylämmittimet olisi pitänyt olla silloin kun oli mineraaliöljyt, ei enää tarvitse öljyä lämmittää vaan vettä.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Lohkolämmitin (EW)
« Vastaus #10 : 01.03.2020, 14:03:47 »
Webastolta on tullut markkinoille sähköinen luxusmalli, mutta on muitakin hyviä ja edullisia Thermoja. Kotimainenkin.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

paulika

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Vs: 407 - Lohkolämmitin (EW)
« Vastaus #11 : 01.03.2021, 09:42:26 »
Säteilylämmitin on aivan onneton, siitä olemme lähes kaikki samaa mieltä. Mutta en ole löytänyt mistään 407 2.0 Hdi:n sopivaa yleisessä myynniissä olevaa mallia. "Käyytäjä" SEL viestissään kuitenkin sellaisen asentamiseen kehoittaa. Voinko laittaa esim. johonkin muuhun autoon sopivan tai ns. "traktorimallin", niitähän löytyy kyllä ja miten sellaisen asennus pitäisi suorittaa?

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 407 - Lohkolämmitin (EW)
« Vastaus #12 : 01.03.2021, 10:18:52 »
Olen miettinyt, että ottaisin sen termostaattikotelon ja tekisin siihen kierreosan hitsaamalla. Siihen työkonelämmitin. Letkulämmitimet väistämättä vaikuttavat nestekiertoon. Tuo Webaston uutuus vaikuttaa alkuun hyvältä. Sillä on kuitenkin useita varjopuolia. Se on pari kilowattia ja siinä joutuu käyttämään auton omaa puhallinta. Se pari kilowattia ei riitä kovalla pakkasella. Pitää olla 2,8 kW. Eli 0,6½ sekä 2.1 kW. Tämä ainakin Lapissa. Tuohon Webaston lämmittimeen pitää sitten laittaa akkulaturi vielä. Näyttäisi olevan Defan liitimillä. On kuitenkin varmaa, että kunnon sähköinen sisälämmitin on energiatehokaampi ja siinä veden lämmittäjä kaverina niin se on paras koviin olosuhteisiin. Siis lähellä kolmeakymppiä kun pitää autolla liikkua oikeasti. Säteilylämmitin on todella heikkotehoinen. Se teho johtuu palotturvallisuudesta. Jos lämmittimeen on öljyä päässy niin kyllä se öljy tuoksuu kun pohjapasaaria aukaisee. Että siinä voi olla kyllä asiaakin. Onko kukaan kokeilut Calixin uutta FCH lämmitintä. Se vaikuttaa lupaavalta jos päätyy letkuun asennettavaan. Calix on muutenkin paljon parempi kuin Defa, laadultaan ja asennukseltaan. Kävin toissapäivänä kokeilemassa kun käsiin sattui uusi Waveline lämmitin ja se on hiljainen. Se on nyt tutkittu. Se vain on satasen lämmitin pari kilowattisena. Se on sellainen hävittäjän ääni, että siinä Hornetin lähtökiihdytys jää kakkoseksi, mikä siitä Defan lämmittimestä lähtee. Ja niitä Hornetteja lentää täällä, että välillä pitää esikuntaan soittaa, että nyt on liikaa piloteilla testosteronia verissä, kun korvat soi. Saahan sitä puolustaa, mutta kun kohta ei ole kuin kuuroja puolustettavana ainakin täällä tukikohdan lähellä. Sisällä ei voi autossa olla kun se on päällä. Ja miksi pitää olla? No silloin kun lähetään niin auto käyntiin ja roikka paikoillaan ja mukana tulevat autoon odottamaan lähtövalmisteluja. Tämä siis pakkasella. Siinä säilyy se lämpöketju katkeamatta.
« Viimeksi muokattu: 01.03.2021, 10:49:22 kirjoittanut PeugeotDriver »

sulo

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 242
Vs: 407 - Lohkolämmitin (EW)
« Vastaus #13 : 20.08.2022, 19:41:21 »
Lainataanpa tätä EW koneisen säiettä, vaikka itellä onkin 2.0hdi (rhr)

Elikkäs kevät talvella sanoi webasto sopparinsa irti ja tilalle voisi laittaa tuollaisen pumpullisen letkulämppärin.
Kysymys kuuluukin, jot voisikos sen laittaa suoraan webaston tilalle vai sisäkennon paluuseen (jos joku on jo laittanut vastaavan johonkin paikkaan, voisi asennuspaikka apuja ilmoitella) ?
"Heikko tehoista silitysrautaa" en öljypohjaan laita.