Kirjoittaja Aihe: 407 - Moottori hyytyy kiihdytettäessä ja vikavalo syttyy (HDi)  (Luettu 1754 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Trubadurix

  • Vieras
Auto: 2007 407 1,6 HDi (n. 130 000 km).

Söpö ei kestä kaasun painamista. Kun ohituksessa painaa kaasuu vähänkin reilummin, niin moottorin vikavalo syttyy ja kone hyytyy, vaikkakin se jää käyntiin. Ajo tyssää siihen, mutta uudelleenkäynnistyksen jälkeen sillä pääsee hissukseen ajamaan. Vikavalo voi sammua muutaman päivän sisällä ja auto toimii normaalisti, kunhan ei paina sitä kaasua.

Olisiko kellään aavistusta, mistäpäin vikaa pitäisi alkaa etsimään? Paikalliseen pösöhuoltoon luotto meni jo ensimmäisellä käyntikerralla.

micco

  • Vieras
Joka tapauksessa vikakoodien lukuun, turha spekuloida. Voi ostaa lukijan vaikka itselleen, maksaa muutaman kympin.

Trubadurix

  • Vieras
Huollot tehty ajallaan ja Eolys litkua lisätty 120tkm:ssä.

Viittaukseni epäluottamukseen paikallista huoltoa kohtaan voi johtua mm. seuraavista episodeista.

Ajoin huoltoon uudella (minulla n.2vk olleella) autolla, kysyäkseni miksi näyttöön ilmestyi punainen autonkuva ja hälytyspiippaus n. 10min välein. Korjaamon tiskillä muutaman alan ammattilaisen asiaa pohdittuaan päätettiin kutsua asentaja Arska joka tietää Söpöistä KAIKEN. Arskan saavuttua esitin ongelmani hänelle ja vastaushan oli, hmmm... ammattimiehen. Sinä ajat ilman pyöriä tai sitten se on joku tuhannesta muusta viasta. Ktosh ja nlemiin. Myöhemmin selvisi omien tutkimusten jälkeen ettei takalasin kytkin ollut sulkenut virtapiiriä kunnolla, Siis omaa tyhmyyttä.

Toinen kerta menin samaan autoliikkeeseen kysyäkseni autoni värikoodia jotta voisin ostaa naarmujen peittämistä varten maalia. n.40-50 asiakaspalveluhenkilö ei sitä osannut selvittää putkelta. Sinnikkyyteni palkittiin vaatiessani tietää missä se sitten autossa on merkitty. "Se on siinä pilarissa", johon minä A vai B? "No jommassakummassa". Johon minä että miltäköhän se näyttää eli miten tunnistan sen? "Emmää tiiä joku luku se on". No ktosh ja nkemi. Ja löytyihän se sieltä kun asiaa tutkin tykönäni.

Näistä syisitä vähän jännittää mennä oikean vian kanssa ko. liikkeeseen voi meinaan olla moottorin ja ohjauselektroniikan vaihto tulla Arskan tai päällikköjensä mielestä tarpeeseen vaikka syy olisikin joku vähän vähäisempi.

plagu

  • Vieras
Stetsonista heitän:
imm-viallinen.