Kirjoittaja Aihe: Expert - Kansitiivisteen vaihto (HDi)  (Luettu 3921 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

leikhan

  • Vieras
Expert - Kansitiivisteen vaihto (HDi)
« : 20.05.2017, 10:01:32 »
Auto: 2001 Expert 2,0 HDi.

Jep, jep. Tuli itsekin osttettua kansivikainen Expertti, kun halvalla sai. Kun konepellin aukaisi niin ihan suosiolla kone ulos, ajettu jo 510 000 km, samallahan sen laakeroi ja rengastaa. Ihmettelen miten se kansitiiviste saadaan poltettua, taikka en ihmettele, ei se ole tyyppivika niin kuin jotkut täällä väittää, vaan käyttäjän vika, jostain luin tilastoja, niin eniten menee nuorilla kuin vanhemilla autoilijoilla, syy siihen on kun ei jäähdytetä moottoria pysäköidessä. Oli sitten bensa, diisseli, turbo tai turboton, maalaisjärkeä käyttämällä jos valurautamoottori on noin 800 astetta, korjatkoon jos jolllain tarkempaa tietoa, kun alumiinia on yläpuolella,niin tarttes tietää miten nämä reagoi toisiinsa.

Tähän autoon on vaihdettu kansi ensimmäisen kerran 197000, ja toisen kerran 400000, ollut samalla omistajalla uudesta lähtien, koeajolla annoin omistajan ajaa ja pysäköidessä, auto liikkui vielä. Muuten tuo ensimmäinen kannen vaihto maksoi 3500 e työt, 1245 e toinen tiivisteen vaihto 1700 e ja työt 820 e järkevintä jos ei itse osaa tehdä, niin vaihtokoneen saa halvimmillaan 300 e. Aion muuten kokeilla tuota Steel Seal Hardia, kun siinä rahat takaisin takuu. Kirjoittelen sitten kokemuksista, kun on ajankohtainen, nyt on meneillään 1.9 td exän jakohihnan vaihto, kun ei uusien rullien kanssa pysy paikoillaan.

fluxpur

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 969
Vs: Expert - Kansitiivisteen vaihto (HDi)
« Vastaus #1 : 20.05.2017, 12:14:52 »
Mistä tuo 800 astetta tulee? Jos vesi jäähdyttää lohkon, se on jotain 90 astetta eikä tyhjäkäynti taida paljoa auttaa. Tyhjäkäynti auttaa turbon jäähdyttämiseen kun öljy menee sen läpi, niin jäähtyy. Jos on liian kuuma, sammutuksen jälkeen voi öljy kiehua ja tyhjentää kanavan ja tehdä karstaa.