Auto: 2000 406 GW 2,0 ST (EW10J4).
RFR-koneeseen (EW10J4) tuli muistaakseni korjamotiedote, jossa käskettiin singuttaa tulpan kärkiväli 0,9 mm:stä 1,1mm:iin, jonka pitäisi vaikuttaa käynnin "rytkymiseen". Meillä nyki auto kanssa ja humpasi kaasua tyhjäkäynnillä sekä sammui välillä esim. liikennevaloihin kaasun löysättäessä.
Puhdistin kaasuläpältä venttiilikoppaan menevät putket, kaasuläpän sekä tyhjäkäyntimoottorin ja imusarjan alipainetunnistimen (MAP-anturi). Ongelma poistui vähäksi aikaa, mutta uusiutui noin viikon päästä. Vaihdoin uuden MAP-anturin, jonkä jälkeen auto alkoi toimimaan.
Vanhimmissa malleissa oli pienemmällä reijällä tuo anturi, joten meni helpommin tukkoon. Ovat vaihdelleet noita isompireikäsiä tilalle. Ohjehinta tuolle oli 86 e merkkiliikkeestä (1920 AN).
Klikkaa kuvaa nähdäksesi suurennoksen.