Kirjoittaja Aihe: 406 - Käyntihäiriöitä (MAP-anturi) (EW10J4)  (Luettu 3500 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

405 T16

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 32
Auto: 2000 406 GW 2,0 ST (EW10J4).

RFR-koneeseen (EW10J4) tuli muistaakseni korjamotiedote, jossa käskettiin singuttaa tulpan kärkiväli 0,9 mm:stä 1,1mm:iin, jonka pitäisi vaikuttaa käynnin "rytkymiseen". Meillä nyki auto kanssa ja humpasi kaasua tyhjäkäynnillä sekä sammui välillä esim. liikennevaloihin kaasun löysättäessä.

Puhdistin kaasuläpältä venttiilikoppaan menevät putket, kaasuläpän sekä tyhjäkäyntimoottorin ja imusarjan alipainetunnistimen (MAP-anturi). Ongelma poistui vähäksi aikaa, mutta uusiutui noin viikon päästä. Vaihdoin uuden MAP-anturin, jonkä jälkeen auto alkoi toimimaan.

Vanhimmissa malleissa oli pienemmällä reijällä tuo anturi, joten meni helpommin tukkoon. Ovat vaihdelleet noita isompireikäsiä tilalle. Ohjehinta tuolle oli 86 e merkkiliikkeestä (1920 AN).

Klikkaa kuvaa nähdäksesi suurennoksen.

T16, 508 PSE, 406 GW Hdi, C2 VTS 306 S16, Mi16, 406 Coupé Settant'anni, C8, 406 GW V6, Xantia Activa TCT, 405 Roland Garros, 205 GriA, 406 ST 2,0, Mi16x4, GRx4