Mitä höpäjät? Tuotekartan edustuksissa on tuotemerkki listattuna.
MJ on täysin oikeassa. Soitin Kahalle ja lupasivat päivittää vanhentuneet nettisivut pian. Juridia ei saa Suomesta, eli oli ollut kaiketi kilpailukyvytön hinnaltaan, vaikkakin erinomainen. Samalla Kahan edustajan (nimeä en tässä nyt mainitse) kanssa oli puhetta EBC-paloista. Erinomaiset, kun ajaa ne sisään. Pitää kuulema jarruttaa kunnolla ne palat kuumaksi, että alkaa toimimaan täysin suunnitellusti. Aika outoa, mutta nyt täytyy kai uskoa kokemuksen ääntä (myynyt ennen EBC:tä).
On kai oltava pioneerien joukossa ja tilattava netin kautta tuollaiset briteiltä - finski Sporttiauto on hinnaston mukaan noin 100 euroa kalliimpi-
DP21550 eteen ja DP21551 taakse. V6 moottoriseen ei suositella edullisempaa Ultimax-90 palaa, vaikka Suomessa olisikin aivan riittävä.
Ehkäpä jarrulevyjen vaihtosyklin hidastuminen maksaa palat takaisin ja jarrupölyn minimointi luo kauneutta vanteille, vaikka pesenkin niitä kerran viikossa
Myyjän laatimaa tekstiä, jota ei välttämättä kaikilta osin kannata ottaa todesta:
"Greenstuff - 2000 sarja - Sporttijarrupala kadulle alle 200hv autoihin
EBC:n suosittu Kevlar-pala on ideaali urheilulliseen katu- tai sporttikäyttöön.
* Parempi jarruteho jopa 600° C asti
* Ei vahingoita levyjä — avaruusajan aramidikuitujen ja ei-rauta pitoisten materiaalien käytön vuoksi levyn kuluminen on minimaalista
* Ei lämmittelyä — välitön pito kylmänä
* Nimellinen kitkakerroin 0,55
* Soveltuu nykyautojen lisäksi hyvin myös kaikkiin vanhempiin klassikoihin jarrujen parantamiseen.
Pölyämätöntä jarrupalaa ei ole olemassakaan. Jarrujen värinättömään ja äänettömään toimimiseen kuuluu tietty pölyävyys, jotta jarrulevyt eivät jurise ja tarraudu jarrupaloihin. EBC jarrut muodostavat vähemmän pölyä ja vanteet on helpompi puhdistaa kuin useimmilla muilla jarruilla.
Kaikki palat muodostavat enemmän pölyä niitä sisäänajettaessa - varsinkin, jos jarrulevyt ovat kuluneet.
Raskaammille ja yli 200 heppaisille autoille suosittelemme vahvasti punaista Redstuffia - se pölyää vieläkin paljon vähemmän."