Olisiko sinulla esittää jotain todisteita väitteesi tueksi, että alkuperäinen öljyluokitus THP156 EURO5 -päästönormien mukaiselle moottorille on kumottu tällä uudella EURO6 moottorille tarkoitetulla luokituksella, ja kielletty käyttämästä vanhan luokituksen mukaista öljyä?
Tuohan on aika vakavan oloinen väite, ja jos noin on, niin täytyy asia ottaa heti puheeksi huollon kanssa. Silloinhan he ovat laittaneet aika moneenkin moottoriin väärää öljyä, ja ovat siten korvausvastuussa.
Sinällään jos öljystä keskustellaan, niin viskositeetti on vain yksi asia liittyen öljyn valintaan. Öljynhän tulisi viskositeetin lisäksi täyttää valmistan muutkin vaatimukset, jotta se olisi autolle soveltuva. Nykyöljyjen perinteisiä lisäaineita on jouduttu muuttamaan kiristyneiden päästövaatimusten johdosta. Sikäli kun itse olen asiaan perentynyt asia on aiheuttanut melkoisia haasteita öljyjen valmistajille. Vanhalle TU -moottorillehan ne ovat täysin väärä valinta.