Janne, lyhyt vastaus sai kaiketi käsittämään väärin. Harmihan tuo, kun ostaa innoissaan auton ja heti pajalle takaisin. 2009-mallinen 407 pitäisi olla elinkaarensa viimeisimpänä viaton yksilö, jos ei maanantaikappale.
Eipä tuota laatikkoa ilman koodien lukemista ja testeri päällä ajoa korjaa kukaan. PPS-testerissä on vaihteiston puolella testi, jossa magneettiventtilitestillä voi tehdä päätelmiä, mutta vian kuvauksen perusteella vaihteisto arpoo lukitusta. Lukituksen ohjaukseen on monta muuttujaa, jotka näkee ajossa testerillä. Vanhemmassa AM-6 vaihteistotyypissä (407 vm. 2005) ei ole ns. vapaalle siirtymismoodia, eli autoa on pidettävä jarrulla, samoin kuin tuo lukitus puuttuu. Luistoa ei periaatteessa suuremmissa nopeuksissa ole, mutta lukituksella (407 vm.2009) saa muutaman desin pois kulutus-päästölukemista.
Tuossa viisastelua, jos se jonkin karvat nostaa pystyy, jopa raivon partaalle tai tuo viisautta olla itse koskematta tuohon laatikkoon. Kun neuvoja pyydetään, niin niitä myös annetaan. Korjaamiseen liittyviä arpoja ei ole jaossa.
Aisin AW TF-8 # SC-sarja on 6-nopeus automaattivaihteiston suunniteltu käytettäväksi poikittainen moottorin sovelluksissa. Se on suunniteltu käsittelemään enintään 440 N⋅m (324,5 ft⋅lbf) vääntömomenttia [ viittaus tarvitaan ] . Se on rakennettu Anjoon, Japaniin . [1] Tätä kutsutaan myös nimellä TF-80SC [2] (AWF21, AF40-6, AM6, [3] AW6A-EL) ja TF-81SC (AF21) . [4]
Suunnitteluryhmä päätti luoda 6-vaihteinen automaattivaihteisto, joka sopii samaan tilaan kuin manuaalivaihteisto. Se mittaa 358 mm (14,1 tuumaa) ja painaa 90 kg (198 lb). Sen yhdistetty käyttö tavanomaisen 5-hammaspyöräisen planeettahammaspyörän ja yhdisteen Ravigneaux-hammaspyörän kanssatekee siitä uskomattoman kevyt ja kompakti. Tämä yhdistelmä tunnetaan nimellä Lepelletier-järjestely. Vaihteiden siirtymistä hallitsee hienostunut tietokoneohjelma, joka valvoo kytkimen ja kytkimen toimintaa. Vaihteen muutokset toteutetaan yhdellä kytkimellä kytkeytyäkseen hetkeen, kun kytkin edellisestä vaihteesta vapautuu. Voimansiirtomoduuli (TCM) sijaitsee vaihteiston sisällä sen sijaan, että se sijaitsee sen ulkopuolella. Sen etu on vähentää ulkoista johdotusta ja tarjota TCM-toiminnalle vakioympäristö, joka edistää pitkäikäisyyttä. Yksi osa elektroniikan kehittyneestä luonteesta on joutokäynnillä (yhdessä vaaditun jalkajarrumoiston kanssa esimerkiksi Opel Astran kanssa ), se valitsee automaattisesti neutraalin vaihteen sisäisten lämpötilojen vähentämiseksi ja polttoainetaloudellisuuden parantamiseksi.
Se käyttää erityistä AW-1-vaihteistoöljyä, joka on merkitty huoltovapaaksi.
Kaikkien pyörien siirtokotelot voidaan asentaa AWTF-80 SC: een, joten se sopii erinomaisesti käytettäväksi risteytyyppisissä maastoautoissa.