Kirjoittaja Aihe: 308 - Epätasainen tyhjäkäynti ja vikakoodit P0014 ja P0011 (VTi)  (Luettu 2409 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mipe

  • Vieras
Auto: 2008 308 1,6 VTi (125 000 km).

Auton tyhjäkäynti muuttui epätasaiseksi, joten käytin autoa liikkeessä tutkittavana. Vanhoja vikakoodeja löytyi p0014 ja p0011, jotka liikkeen mukaan viittaavat sylinterinkannen kulumiseen, ja koko kansi pitää vaihtaa. Jotkut tälläkin foorumilla ovat tainneet selvitä solenoidin vaihdolla, mutta tästä ei kyllä ollut puhetta.

P0014 vikakoodi on joskus syttynyt yhden käynnistyksen ajaksi, yleensä sammunut jo seuraavalla käynnistyksellä.

Uusi kansi maksaa laakkoselta 2400 euroa, ja vaihtoineen hinnaksi tulee melkein 5000€. Toki itsetehtynä tai ihan vain toisessa liikkeessä hinta tippuu jonkinverran.

Onko kenelläkään ollut samaa ongelmaa? Osan kulumista on aika mahdoton ollut estää, ja liikekin sanoi, että heillä on jonkinverran näitä näkynyt, syynä lähinnä valmistusvirhe. Eikö tässä vaiheessa voisi olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan? Laakkosella kyseistä vikakoodia on itseasissa tutkittu toisen huollon yhteydessä, jolloin totesivat, että ei ole mitään vikaa. Vaikka nyt sitten toisen liikkeen toimesta todettiin, että nämä koodit viittavaat suoraan kannen hajoamiseen.

Kiitos vastauksista!

cola

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 424
Onko jakoketju- puola-tulppa-lämpötila-anturivika suljettu pois?

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 751
Vaikuttaa täysin liikkeen kusetusyritykseltä. Ihmettelen suuresti, jos kansi olisi vaihtokunnossa.
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=70205.15
Onko merkkiliike kyseessä ?

cola

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 424
En ole ikinä kuullut että vikakoodi ilmoittaisi kannen kulumisen.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Jako varmasti kohdallaa tai vvt solenoidit ok? Myös tulpat jne?
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

fluxpur

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 974
Onko epätasainen kylmäkin? Ainakin kannattaa tehdä puristusmittaus, jos isoja eroja sylinterien välillä, jokin vuotaa. Sitten kannattaa ehkä tehdä ohivuotomittaus ja katsoa vuotaako vesipuolelle. Kun tarpeeksi kauan vuotaa alkaa neste tulla yli paisuntasäiliöstä tai sitten kuplia. Jos vuotaa muualle, pitäisi senkin ilmetä. Jos ohipuhallus on normaali, voi vikaa olla suuttimessakin. Tietysti vika voi olla monessa muussakin paikassa.