Eikös tuo kokonaismassan lasku vaikuta samalla tavalla jarrullisenkin kärryn vetoon. Jos uuden 308:n kokonaismassa on yli 300kg vähemmän kuin vanhalla niin väkisinkin vaunua voi vetää vähemmän.
Ei se niin paljon ole laskenut ja tokihan siellä jotain laskentaa on pohjalla mitä uskalletaan luvata, mutta kyllä jarrullisen kärryn painot menevät tänä päivänä (ja jo kauan menneet) ihan sen mukaan mitä valmistaja sallii. Ainoa poikkeus on, että yli 3500 kg kärryjä ei sallita henkilö- ja pakettiautojen perässä, vaikka valmistajan ilmoittamat vetopainot sallisivat.
Ei minua sinänsä ihmetytä, kun olen sen muovi-ihmeen nähnyt 308 II SW:n perässä, niin eihän siellä ole mitään millä mitään kärryä vetäisikään. Kiinnostaisi todella nähdä jokin kolaritesti, missä ajetaan 308 SW:n perään. Jotenkin on jäänyt sellainen olo, että tässä uudessa menisi todella syvälle.