Iltaa,
No sain koneen kasaan ja lähti käymään ihan nätisti ensimmäisellä startilla, mitä en kyllä odottanut kun koko kone sentään oli purettu. No kuulostelin jonkin aikaa koneen käyntiä ja läksin sitten ajelemaan lähihuoltoasemmalle. Lämmöt nousivat huoltoasemalla päästessä mitä osasin vähän odottaakkin. No huoltoaseman pihassa huomasin että alavesiletku oli irronnut. Sain sen kiinni kun tein kahdesta lyhyestä letkunkiristimestä yhden tuohon alavesiletkuun riittävän kiristimen. Ajelin takaisin himaan ja hain tietoa miten jäähdytysjärjestelmän saisi ilmattua. Löytyi tälläinen toimiva tapa : 1. syyläri nestettä täyteen, 2. termarin kotelon päällä oleva 16mm kannalla oleva pultti irti, 3. puhallus syylärin korkista (älä nuole glykolia vaikka se makeaa onkin), 4, kun pultin reiästä tulee nestettä niin pultti takaisin kiinni. 5. Sitten ajelua lämppäri täysillä ja nestettä lisää syyläriin.
No sitten hokasin että kone puskenut pienenä suihkuna öljyä niin että öljyä on lentänyt konepeltiin asti. Testatessa huomasin että öljyä lensi kaasutettaessa virranjakajan kiinityksen pultinreistä komeana suihkulähteenä;-) Tuo oli jännä kun ei tyhjäkäynnillä huomannut mitään. No vaihdoin 5mm tiivistetyn pultin toisesta kohtaa tuohon ja enää öljyä ei näy. Että tämmöstä.