Auto: 2001 306 1,6 (TU5).
Tästä levis kytkin kokonaan ja kävi kytkinremontissa. Nyt kuitenkin kytkin täristää, ja tärinä näkyy koko ajan, myös kun ei ole kuormitusta, ihan vaan koneen pyöriessä tyhjäkäynnillä. Tässä videon pätkä vielä
selventämään. Ajossa ravistus vielä voimakkaampaa, ja ravistaa silloinkin koko ajan, kytkintä luistattaessa vielä enemmän.
Edes ennen kytkimen hajoamista ei ravistanut noin pahasti. Tuosta vivusta nykimällä ravistuksen saattaa saada joksikin aikaa häviämään, kytkintä polkemalla samaa ei tapahdu. Ajaessakin saattaa pysyä pois, mutta sitten startin jälkeen saattaa taas alkaa ravistaa. Luistattessa tuntuva ravistus kuitenkin on ja pysyy.
Kävin kertaalleen tuolla korjaamolla purnaamassa, mutta silloin väittivät että olisi runkolaakereissa päittäisvälystä? Mutta ihan en usko tuohon teoriaan, koska kävin kyselemässä toista mielipidettä ja siihen ääneen joka kuulemma tuli niistä väljistä laakereista tarjottiin kahdessakin paikkaa syyksi joko tulppia tai venttiilivikaa.
Tulpat vaihdoin ja tulpista olikin kaksi rikki, toinen päältä noessa eli sieltä oli vuotoa ollut ja siitä syynä sellainen lotkottava ääni. Tulppien vaihdon jälkeen kone käy niin nätisti, ilman sivuääniä, kuin tuollainen nyt ylipäätään käy
Eli jos on kertoa mikä tuossa voisi olla, niin olisi vähän "kättä pidempää" kun menen nyt uudemman kerran purnaamaan.