Automalli: 407
Korimalli: Sedan
Vuosimalli: 2004
Varustelutaso: Confort
Polttoaine: Bensiini
Vaihteisto: Automaatti
Moottori: 2.0
Ajomäärä: 159tkm, omassa ajossa nyt viikon.
+ Suuntavakaus sekä ajettavuus
+ Ei kolise eikä rämise
+ Hyvät ajoasentosäädöt, mukava!
+ Loppujen lopuksi hyvä perusvarustelu
+ vakionopeudensäädin toteutettu kivasti ja samat vibat radioviiksestä
+ selkeä näkymä ulos kuljettajalle
+ tiptronic vähentää kulutusta joissain tilanteissa ja mahdollistaa myös hyvin rauhallisen ajon
+ Tämä yksilö lähes uuden veroisessa kunnossa ja tekniikka paria aivan kosmeettista vikaa lukuun ottamatta toimii moitteetta. Edes ohjaustehostin ei vuoda.
+/- Jäin kaipaamaan vanhoista pösöpenkeistä tuttuja kyynärtukia. Keskikonsolin säädettävä kyynärtuki on toki moderni vaihtoehto piilotettuine tavaratiloineen, mutta se ei ole yhtä mukava kyynärpäälle.
-liikaa nappeja ja liian monimutkainen käyttöliittymä eri toimintojen hallinnoimiseen keskikonsolissa.
-ajotietokone säätöineen vanhahtava
-pitkän etuoven sisäkahva aivan liian edessä, ei mahdu käsi mun säädöillä sinne kun ratti tulee eteen. Käsittääkseni sähkösäätöinen automaattisesti vetäytyvä ratti on lisävaruste.
-vanhahtava bensakone, ei jaksa viedä tätä autoa tällä painolla ja kuluttaa aika tavalla
-vanha 4-portainen automaatti (Al-4?) pahentaa tilannetta
-liian tiheät välitykset viimeisellä vaihteella, 90/kmh nopeudessa kierrokset jo 2500rpm (fl. SV 406 samalla moottorilla ja vaihteistolla 90km/h 2150rpm!!)
-Mieletön rengasmelu maantienopeuksissa lähes uusilla Nokian Hakkapeliitta -nastarenkailla, pitää vielä tsekkailla mikä on tilanne sitten kesärenkailla
-tavaratilan luukku voisi samantein avautua loppuun saakka sähköisesti
-liian pitkä keulan ylitys etuakselilta saattaa puskurin osumavaaraan maavaran sekä kuljettajan näköetäisyyden vuoksi.
-takapenkillä onnettomat tilat sedanissa, jos edessä istuu kääpiöstä yhtään isompia ihmisiä.
-eturenkaat täristää paikallaan käännettäessä, kuitenkin ohjaustehostin on todettu ehjäksi.
Kaiken kaikkiaan on se Peugeot, mutta 406:n seuraajalta olisi odottanut paljon enemmän. Seuraava auto on fl. 607 ja tämä lähtee heti kiertoon kun löydän sopivan kuningasleijonan tilalle.