Samanlaista autoa ei itselläni ole, mutta aletaan siitä, että kai tehostimessa on tarpeeksi öljyä eikä vuotoja ole havaittavissa ja apulaitehihna on tarpeeksi kireällä?
Tarpeeksi on öljyä ja vuotoja ei ole. Mutta siitä kireydestä en ole niin varma..miten sen voisi katsoa?
Hihnan kireyden voi tarkistaa painamalla hihnan suoralta osalta ja se ei paljon saa antaa periksi (max. 1-2cm). Jos käynnissä ollessa ja ohjausta käännettäessä kuuluu "kitinää tai ujellusta" saattaa hihna luistaa.
Oma mielipiteeni on, ettei ranskalaisessa autossa ole koskaan ohjausta "ylikevennetty", kuten joissakin merkeissä on ollut. Esimerkkinä joskus itselläni ollut Volvo, jonka ohjaus oli todella kevyt, paikallaan ollessa tyhjäkäyntikierroksilla saattoi rattia kääntää pikkusormella.
Joo kokeilin paikollaan auto käynnissä käännellä rattia niin aina kun vedin tarpeeksi oik tai vas niin alkoi ujeltamaan elikkä hihna luistaa? mitä pitäisi tehdä?
Jos käänsit rattia molempiin suuntiin aivan ääriasentoon, niin ei välttämättä se ääni tule hihnan luistamisesta, vaan itse ohjaustehostimesta, mikä on taas aivan normaalia. Haulla esim. "206 ohjaustehostin" löytyy lisää juttua ja vinkkejä ongelmaan.