Tässä on semmonen tulkinta vaara, jos viet pajalle suuttimet tarkistettavaksi kysymyksellä "onko suutinvuotoa".
Arvatkaas mitä siellä tarkistetaan? Siellä tarkistetaan se, pitääkö suutin polttoaineen paineen sisällään kunnes tulee käsky avata suutin ja sumuttaa polttoaine eteenpäin. Ja tämän tyyppisestä vuodostahan tässä ei ole kyse.
Kyse on suuttimen tiivisterenkaan vuodosta. Eli kuparinen tiiviste kannen ja suuttimen välissä on se mikä vuotaa, ja se ei vuoda polttoainetta (no ainakaan paljoa) vaan se vuotaa pakokaasua.
Siksi purgatory:n kertoma kiristys auttoi. Tosin apu on vain väliaikainen, kauaskantoisempi vaihtoehto on ostaa uusi tiivistesarja tuohon suuttimen ja kannen väliin.
Eli kun tässä on mainittu että pajalla on suuttimet tarkistettu, todennäköisesti ovat tehneet sen mitä suutinvuodon epäilyssä pitääkin tehdä, eli testanneet suuttimen sulkeutumisen toimivuuden. Se mitä tämän sijasta pitäisi tehdä, on suuttimien tiivisteiden vaihto. Mun omassa pulkassa on DV6TED4 tyypin 1.6HDi motti ja sen kanssa sopiva sarja olisi esimerkiksi tämmöinen:
https://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Peugeot-and-Citroen-NEW-injector-Seal-Kit-1-6HDI-DV6-1-injector-Kit/331543607231Toi on siis YHDEN sylinterin sarja joka tuossa kuvassa on. Eli 4x tollanen niin hyvä tulisi, omassa tapauksessani. Tosin edellisen omistajan toimesta noi oli jo jossain 120tkm kohdalla vaihdettu uusiin. Nyt 180tkm ja rapiat ajoa takana, ei vuoda, ei haise kabiiniin pakokaasu.