Kirjoittaja Aihe: 607 - Pyörien suuntaus  (Luettu 4540 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JS

  • Vieras
607 - Pyörien suuntaus
« : 12.03.2012, 18:10:10 »
Auto: 2007 607 3,0 V6 Titanium (automaatti).

Käytin 607:n nelipyöräsuuntauksessa raidetangonpään vaihdon jälkeen ja jälleen opin uutta, takapyörien aurausta ei voi säätää. Tämä muillekin 607:n omistajille tiedoksi.

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 744
Vs: 607 - Pyörien suuntaus
« Vastaus #1 : 12.03.2012, 18:16:57 »
Alustahan pitäisi olla samanlainen kuin 605:ssä, jossa aurauksen säätö on mahdollista.
http://www.autocats.net/manual/peugeot/607/info/sf/b3bf09k6.htm
« Viimeksi muokattu: 12.03.2012, 18:20:19 kirjoittanut EFL605 »

PL

  • Vieras
Vs: 607 - Pyörien suuntaus
« Vastaus #2 : 12.03.2012, 18:25:12 »
Kyllä ne säädettävissä ovat, nopealla tarkistuksella 607:n takatuennan rakenne on samanlainen kuin 605:ssa. Printtaa ohje, josko osaisivat sen kanssa tehdä säädön...  :D Tässä yksi säätöraportti esimerkiksi, jossa taka-aurausta on säädetty: http://www.frenchcarforum.co.uk/forum/viewtopic.php?f=4&t=38247#p301465.

BZR

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 156
Vs: 607 - Pyörien suuntaus
« Vastaus #3 : 14.03.2012, 16:48:57 »
Oma autoni  (607 diesel vm 2001) oli joitain vuosia sitten Herttoniemen Automaassa nelipyöräsuuntauksessa ja renkaitten epätasainen kuluminen loppui siihen. En tiedä käsittelevätkö he enää Peugeoteja.

Tapsa

  • Vieras
Vs: 607 - Pyörien suuntaus
« Vastaus #4 : 14.03.2012, 18:20:15 »
Oman 607:n kulmat säädätin Viikin Autohuollossa ja kaikki nurkat säädettiin,kulmien säädöistä alkutillanne ja lopputilanne paperille printattuna (ei puhettakaan ettei takasia pysty säätää) hinta MUISTAAKSENI alle 100€ ja tapahtui 11/2011.

Automan

  • Vieras
Vs: 607 - Pyörien suuntaus
« Vastaus #5 : 30.03.2012, 22:00:23 »
Terwee

Tuo suuntaus kannattaa todella tehdä, kun tehtaan säädöt voivat olla vähän mutta tarpeeks sivussa ohjearvoista. Takarenkaiden kuluminen  saataa pysähtyä siihen ja siten voi säästää rengaskerran kulumisen... Wanha oma 607 kävi nelipyörä suuntauksessa muinoin sen  jälkeen kulku oli suoraan ja sinne minne ratti osoitti. No heh. Lumi sulaa ja... Kevät tulee!

T: Automan

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 607 - Pyörien suuntaus
« Vastaus #6 : 04.04.2012, 16:08:00 »
Käytin 607:n suuntauksessa kun raidetanko nivel vaihdettiin eteen oikealle.

Arvot näyttää nyt olevan ihan ok, mutta taka Camberia ehkä hiukan liikaa. Camber muuttuu korin korkeuden muutoksen mukaan. Noilla takapään säädöillä on kuitenkin sellainen vaikutus, että parantaa suuntavakavuutta ja renkaan otetta tien pintaan mutkissa. Noilla säädöillä pitää kuitenkin seurata takarenkaiden sisäreunojen kulumista. En ole näihin suuntauksiin ihan tyytyväinen, joten pitää viedä "takuuna" uudelleen säädettäväksi.

« Viimeksi muokattu: 04.04.2012, 17:23:17 kirjoittanut PUG-508 »
Peugeot 3008 hybrid

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 057
Vs: 607 - Pyörien suuntaus
« Vastaus #7 : 04.04.2012, 18:18:10 »
Taka Camber yli 2 astetta ton lapun mukaan, vaikea uskoa. 2 astetta on jo rata-auton luokkaa eli renkaan pitäisi olla silminnähdenkin liian kallellaan.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 607 - Pyörien suuntaus
« Vastaus #8 : 04.04.2012, 18:40:42 »
Ei ainakaan vaikuta siltä ja renkaat ovat kuluneet tasaisesti. Vien auton eri paikkaan mitattavaksi.
« Viimeksi muokattu: 04.04.2012, 20:40:49 kirjoittanut PUG-508 »
Peugeot 3008 hybrid

Benkku

  • Vieras
Vs: 607 - Pyörien suuntaus
« Vastaus #9 : 11.04.2012, 23:51:32 »
Taka Camber yli 2 astetta ton lapun mukaan, vaikea uskoa. 2 astetta on jo rata-auton luokkaa eli renkaan pitäisi olla silminnähdenkin liian kallellaan.

Alasvedettynä kyllä.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 607 - Pyörien suuntaus
« Vastaus #10 : 13.04.2012, 11:04:17 »
Edellisen paikan säätölaitten kalibrointi oli pielessä. Tämä laite oli kalibroitu hiljan. Ajettavuus parani selvästi.
HUOM: Ohjauspyörän tunnistin on alustettava uudelleen sen jälkeen kun etu- tai takapyörien aurauskulmaa muutetaan. (testerillä)
« Viimeksi muokattu: 13.06.2012, 13:02:42 kirjoittanut PUG-508 »
Peugeot 3008 hybrid

JS

  • Vieras
Vs: 607 - Pyörien suuntaus
« Vastaus #11 : 19.09.2014, 15:40:28 »
Kertokaapa, missä liikkeessä Porvoo - pääkaupunkiseutu osataan/tehdään 607:n pyörien suuntaus varmuudella oikein?

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Vs: 607 - Pyörien suuntaus
« Vastaus #12 : 18.05.2019, 14:15:09 »
Auto: 2008 607 3,0 V6 (automaatti, 141 000 km).

Laitetaan tähän jatkoksi kun silmään ei sattunut sopivaa vastausta. Auto kävi pajalla alapallon vaihdossa ja sanoivat aurauksen olleen 4mm kun ohjearvo olisi 0 - 2mm ja säätäneet 2 milliin. En ollut huomannut mitään ajossa tai renkaiden kulumisessa. En tiedä enkä kysynyt miten ne oli mitattu, korjaamo uusissa tiloissa johon tuoneet vanhaa kalustoa ja hommanneet uutta. Lyhyellä kotimatkallakaan hankala sanoa muuttuiko ajettavuus mihinkään. Mitään alasvetoja tai muita kommervenkkejä ei varmasti ole käytetty. Onko 0 - 2mm oikeat?

Ot selkoa tuonut sekään kun asentajien kanssa kahvitunnilta palattuaan pomo kävi heittämässä minut ja toisen asiakkaan hallista kun seisoskeltiin siinä lätisemässä, häirittiin työntekoa ja sopi jatkaa ulkopuolella. Kiinnostanut jäädä kyselemään enempiä kun auto tuli nosturilta. Ennenkin tosin vihjailivat lievästi jotta olisi suotavampaa odottaa toimistolla, miesasiakkaat tuskin noudattivat ja ajoittainen rupattelu tavallaan kuului siihen. Kukin tavallaan  ::)
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red