Terve! Itselläni on 2006 mallin 407 SW 2,0 HDi Executive automaattilaatikolla. Auto tuntuu reagoivan epämääräisen hitaasti kaasupolkimen käskyihin. Tuntuu siltä, ettei kickdown ole välttämättä paras tapa saada autosta irti suurin teho, vaan rauhallisempi "kaasupolkimella houkuttelu". Usein käy myös niin, että auton antama teho vaihtelee huomattavasti, jolloin esimerkiksi nopea pujahtaminen liikenneympyrään ei onnistukaan niin kuin oli ajatellut. Auton tyhjäkäyntikin on usein epätasaista eikä riipu välttämättä moottorin lämpötilastakaan.
Autoon on vaihdettu moottori ja sillä on ehditty ajaa noin 9000 kilometriä. Onkohan tuo reagointihitaus jotenkin sisäänrakennettu ominaisuus vai mistä tuo voisi johtua? Kohtuullisen viiveen voin kyllä hyväksyä kun kyse on automaatista, mutta tuo tehon vaihtelu epäilyttää. Onkohan kellään jotain vastaavaa kokemusta asiasta?