Kirjoittaja Aihe: 307 - Tuuli- ja takalasinpesurit eivät toimi (SW)  (Luettu 1259 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

cortina69

  • Vieras
Auto: 2004 307 SW 2,0 HDi

Lasinpesuri ei toimi, eikä toimi takalasinpesurikaan. Lasinpesurin pumppu otettu irti; toimii kun antaa suoraan sähköä. Autossa ei ole käsikirjaa, joten ihan ekaksi otan kiitollisuudella vastaan  tiedon mikä sulake on pesurille? Googlen tietojen mukaan sulake olisi F14 moottoritilan sulakerasiassa (oikea alakulma 10A): minulla ko sulake on ehjä?

Voiko vika olla viiksessä?

t. Tapsa


pfaq306

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 027
Vs: 307 - Tuuli- ja takalasinpesurit eivät toimi (SW)
« Vastaus #1 : 02.07.2019, 12:18:18 »

erkka1976

  • Vieras
Vs: 307 - Tuuli- ja takalasinpesurit eivät toimi (SW)
« Vastaus #2 : 29.07.2019, 13:09:44 »
Itsellä oli sama vika. Ostin kuitenkin uuden pumpun, se toimi hetken. Kokeilin että pumppu saa virtaa yleismittarilla, sai. liitin pumpun takaisin, mutta mitään ei tapahtunut. Heiluttelin virtaliittimen (pumpun päässä oleva) johtoja ja taas alkoi toimia, eli vika on siinä virtaliittimessä. Onkohan virtaliittin jollain tavoin purettava jotta saisi johdot asetettua uudestaan, tai myydäänkö niitä jossakin erikseen?

pfaq306

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 027
Vs: 307 - Tuuli- ja takalasinpesurit eivät toimi (SW)
« Vastaus #3 : 29.07.2019, 17:52:58 »
En tiedä millainen liitin kysymäsi on, mutta muutamia erilaisia liittimiä olen purkanut. Niissä on ollut jonkinlainen lukitus joka estää johdon irtoamisen liittimen rungosta. Pienellä ruuvimeisselillä tai piikillä olen vapauttanut lukituksen.