Kirjoittaja Aihe: Hybrid4-teknologialle Vihreä Ohjauspyörä  (Luettu 10147 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

artsi

  • Vieras
Hybrid4-teknologialle Vihreä Ohjauspyörä
« : 16.11.2011, 09:00:59 »
Peugeot.fi

Lainaus
PSA Peugeot Citroënin HYbrid4-dieselteknologia palkittiin tämänvuotisella Vihreä ohjauspyörä (Grünes Lenkrad) –palkinnolla. Tunnustus on merkittävä Peugeot 3008 HYbrid4- ja Citroën DS5 HYbrid4 Airdream –malleille, jotka esitellään vuoden 2012 alussa. Vihreä ohjauspyörä on osa vuotuista Kultainen ohjauspyörä- kilpailua.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Hybrid4-teknologialle Vihreä Ohjauspyörä
« Vastaus #1 : 05.07.2012, 20:08:40 »
Nyt on Hybridit hinnoiteltu:
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/peugeotin-hybrid4-mallien-hinnat-alkavat-39-993-eurosta

3008 Hybrid4 39,993eur.

508 RHX 49,989eur.

508 sedan Hybrid4:n hinta on vielä auki.
Peugeot RCZ HDI FAP

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: Hybrid4-teknologialle Vihreä Ohjauspyörä
« Vastaus #2 : 06.07.2012, 11:02:12 »
508 RHX on hieno peli. Tuli Saksassa nähtyä niitä muutama tien päällä ja kävin n. 15 km:n lenkin myös koeajamassa moista. Valkoisena olisi saanut heti mukaan liikkeestä, oli vaan jäänyt 308 SW:n paperit kotiin niin ei päässyt vaihtokauppaa hieromaan :) Vähän tuota vaihteistoa vierastan, vaikka se ihan nätisti toimikin, mutta kärryn ja vaunun vetäjänä ottaisin mieluiten perinteisen momentinmuuntimellisen automaatin. Eipä tosin ole tullut sen enempiä tutustuttua millaista traileria tuolla edes saa vetää.

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 057
Vs: Hybrid4-teknologialle Vihreä Ohjauspyörä
« Vastaus #3 : 07.12.2012, 10:35:19 »
Tuulilasin koeajossa 3008 Hybrid4, kaupunki kulutus 7,5 maantie 6,0 ja koeajon keskikulutus 6,8. Jotakuinkin 3 litraa enemmän kuin tehdas ilmoittaa?!

Vihreää teknologiaa?!
« Viimeksi muokattu: 07.12.2012, 10:39:22 kirjoittanut KTA »

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: Hybrid4-teknologialle Vihreä Ohjauspyörä
« Vastaus #4 : 07.12.2012, 10:36:22 »
Vastaavia kokemuksia on tullut esittelyautoissakin havaittua. Normaali versio kuluttaa vähemmän.
Peugeot 3008 hybrid

jsantala

  • Vieras
Hybrid4-teknologialle Vihreä Ohjauspyörä
« Vastaus #5 : 07.12.2012, 11:01:05 »
Volvoltahan tuli nyt jotain vastaavaa, mutta latauksella. Liekö juurikin sama HYbrid4, johon on vain lisätty latausmahdollisuus?

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: Hybrid4-teknologialle Vihreä Ohjauspyörä
« Vastaus #6 : 07.12.2012, 11:36:44 »
Normaalissa ei ole nelivetoa.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: Hybrid4-teknologialle Vihreä Ohjauspyörä
« Vastaus #7 : 07.12.2012, 11:43:51 »
Kyllä tuon varmasti normiajossa pienemmmälläkin kulutuksella saa kulkemaan. Eniten minua huolettaa akkujen kesto. Omissa sähköruohonleikkureissa joutunut joka kolmas vuosi uusimaan akut, kun  leikkuumatka lyhentyy olemattomaksi. Tosin niissä lyijyakut. Pitkässä juoksussa kokonaistaloudellisempi lienee kuitenkin pelkkä diesel.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: Hybrid4-teknologialle Vihreä Ohjauspyörä
« Vastaus #8 : 07.12.2012, 12:57:24 »
Tuossa kaupunkikulutuksessa on jotain mätää jos vertaa muiden koeajoja.

jsantala

  • Vieras
Vs: Hybrid4-teknologialle Vihreä Ohjauspyörä
« Vastaus #9 : 07.12.2012, 13:44:17 »
Litium-akkujen elinikä on noin kymmenenkertainen lyijyakkuihin nähden eli kun lyijyakut kestävät satoja latauksia, kestävät näissä sähkökulkuneuvoissa käytetyt tuhansia. Lisäksi niitä säästellään ja ei päästetä tyhjäksi, joka pidentää niiden käyttöikää. Lyijyakuista poiketen kaikki litium-akustot toimivat paremmin, jos niitä ei päästä ihan tyhjäksi eivätkä ne myöskään tarvitse mitään virkistyslatausta.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Hybrid4-teknologialle Vihreä Ohjauspyörä
« Vastaus #10 : 07.12.2012, 13:58:09 »
Tuulilasin koeajossa 3008 Hybrid4, kaupunki kulutus 7,5 maantie 6,0 ja koeajon keskikulutus 6,8. Jotakuinkin 3 litraa enemmän kuin tehdas ilmoittaa?!

Vihreää teknologiaa?!

Tuulilasin koeajo.... Euroopassa muissa autolehdissä ovat saaneet 3008 Hy4:n menemään 5,7:lla.... jos niihinkään on luottamista.

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=38152.msg278051#msg278051

Lainaus
CAR Magazinessa ajoivat: "We tested it in 38deg C heat with the air-con blasting away in mainly urban conditions - average speed 23mph - and gobbled diesel at a rate of 49mpg. We'd say that's quite impressive for a large five-seater that can double up as a van. " 38-asteen helteessä ilmastointi kokoajan päällä 49mpg ~ 5,7l/100km.

Minkä vuoksi tuota verrataan etuvetoiseen versioon? Verratkaa neliveto Qashqaihin...
« Viimeksi muokattu: 07.12.2012, 14:01:25 kirjoittanut Pate »
Peugeot RCZ HDI FAP

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: Hybrid4-teknologialle Vihreä Ohjauspyörä
« Vastaus #11 : 07.12.2012, 14:22:23 »
Itse olen ymmärtänyt ettei Litium-akut sittenkään vielä sovellu autojen akuiksi? Sen takia myös Toyota on päättänyt käyttää muita akkutyyppejä, eikä vaan hinnan takia.

EDIT: Ilmeisesti eivät täysin olekaan hylänneet Litiumeja.

jsantala

  • Vieras
Vs: Hybrid4-teknologialle Vihreä Ohjauspyörä
« Vastaus #12 : 07.12.2012, 14:30:16 »
Kun Toyota alkoi käyttää NiMH-akkuja Priuksessa eivät Litiumit ehkä olleet vielä valmiita ja taisi siinä jotain kähmintääkin olla, että lupasivat käyttää niitä N vuotta ja latausmahdollisuutta ei niillä saanut olla. NiMH kun on öljy-yhtiöiden omistamaa tekniikkaa, joten on selvää, että siellä suhtaudutaan autojen sähkökäyttöön nihkeästi.

Litiumit on oikein päteviä ja niitä käytetään lähes kaikissa uusissa sähkölla kulkevissa ajoneuvoissa. Tiettyjä rajoituksia on, kuten esim. ne eivät saa olla jäässä ladatessa ja kapasiteetti kylmässä heikkenee muutenkin, mutta kaiken voi kiertää. Olen itse jonkinverran asiaan perehtynyt. Kesällä rakensin litium-akuilla kulkevan sähkömoottoripyörän ja nyt on Xsaran konversio sähkökäyttöseksi työnalla. Blogia lontooksi osoitteessa http://kWsaki.com

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: Hybrid4-teknologialle Vihreä Ohjauspyörä
« Vastaus #13 : 07.12.2012, 16:59:09 »
NiMH-akut eivät ole mitään öljy-yhtiöiden teknologiaa. Litium-akuista puhuminen on vähän turhan epämääräistä, kun erilaisia litiumia yhtenä komponenttina käyttäviä teknologioita on useita ja niiden ominaisuudet kovastikin toisistaan poikkeavia.

Ensimmäisen Priuksen NiMH-akut olivat siitä hyvät, että siihen löytyy vaikka paikallisesta marketista korvaavat akut. Kennot kun ovat tavallisia D-kokoisen pariston kokoisia NiMH-akkuja. Ensimmäisen sukupolven Priukseen ei siis ole vaikeaa löytää uusia akkuja, jos merkkiliikkeen hinnoittelu ei kelpaa. Eriasia sitten kuka tuohon kennojen vaihtotyöhön ryhtyy itse.

uijui

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 610
Vs: Hybrid4-teknologialle Vihreä Ohjauspyörä
« Vastaus #14 : 08.12.2012, 01:14:08 »
Radio-ohjattavilla me mennään Lithium polymer akuilla ja niissä piisaa kapasiteettia ja virranantokykyä! Nyt löytyy semmonen laji, että ainoastaan Suomenmestareiden eriävät mielipiteet otetaan vastaan...... Koska hävisin semmoisen kaksikymmentä vuotta sitten....ja nykysäännöillä olisin voittanut.