Kirjoittaja Aihe: BMW/PSA THP palkittiin jälleen  (Luettu 6292 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
BMW/PSA THP palkittiin jälleen
« : 16.06.2012, 13:11:46 »

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 260
Vs: BMW/PSA THP palkittiin jälleen
« Vastaus #1 : 16.06.2012, 13:32:29 »
No näkee tässä ainakin raadin tason. Toivottavasti tämä ei hidasta tuon moottorin korvaamista jollain toimivammalla vekottimella.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 801
Vs: BMW/PSA THP palkittiin jälleen
« Vastaus #2 : 16.06.2012, 13:42:50 »
Miksi korvata, kun rahaa tulee huoltoihin ovista ja ikkunoista kun noita ketjuja saa vaihdella... Juu ja kyllähän tämä moottori sen vuoden kestää eli sikäli ihan nappiin osuva valinta, vuodesta toiseen.

Benkku

  • Vieras
Vs: BMW/PSA THP palkittiin jälleen
« Vastaus #3 : 16.06.2012, 13:43:36 »
Automalli listasta, puuttuvat BMW:n mallit kokonaan.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: BMW/PSA THP palkittiin jälleen
« Vastaus #4 : 16.06.2012, 14:21:43 »
Eikä THP-200 ollut poikkeus, eli sitäkään ei uskalla ostaa?

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 801
Vs: BMW/PSA THP palkittiin jälleen
« Vastaus #5 : 16.06.2012, 16:47:57 »
Uskaltaminen on suhteellista. Jos mulla olis ylimääräistä rahaa ostaa huviautoksi RCZ, niin miksi en ostaisi THP:tä. Oleellinen siinä ylimääräisessä rahassa, jolloin sillä vaihtoarvollakaan ei ole niin merkitystä, kuten ei ole muutenkaan tuon tyyppisissä autoissa. Vanhempana tuollaista ei kyllä halua omistaa, jos ei sitten osaa itse rassata sitä.

Toisaalta se on niin mihin sitä vertaa. Tuo jakoketjun vaihtaminen tai jaon paikalleen laittaminen kerran vuoteen, kuten sitä on omassani tarvinnut laittaa ei kuitenkaan maksa yhtään sen enempää kuin jakohihnan vaihtaminen tässä meikäläisen toisessa leijonasukuisessa turbokoneessa eli V8 dieselissä. Siihen ei mene kuin reilu kaksi tonnia + muiden osien hinta mitä samalla kannatta vaihtaa ja tuon saa tehdä suunnilleen joka neljäs vuosi. Toki kaikki riippuu käytöstäni ja tämä nyt vain omaan käyttööni suhteutettuna ja tässähän se on vasta kohta edessä ensimmäisen kerran.

Kummallakin on ihan nautinnollista liikkua ja nautinnot harvemmin on ilmaisia. Toki silti nuo THP-viat ottaa päähän aina silloin kun iskevät. Näin väliajalla ei paljoa rassaa.
« Viimeksi muokattu: 16.06.2012, 16:53:18 kirjoittanut Penguin »

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: BMW/PSA THP palkittiin jälleen
« Vastaus #6 : 05.06.2013, 17:16:42 »
7. voitto putkeen tälle THP-ihmemoottorille!  ;D
"International engine of the year- 1.4-litre to 1.8-litre"
http://www.ukipme.com/engineoftheyear/14_18.php#1

pfaq306

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 029
Vs: BMW/PSA THP palkittiin jälleen
« Vastaus #7 : 05.06.2013, 17:23:00 »
No missäs kisassa ne VWn TSI moottorit saavat palkintoja?

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: BMW/PSA THP palkittiin jälleen
« Vastaus #8 : 05.06.2013, 17:27:47 »
Siinä kisassa missä ostajat ovat tuomareina?
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

pfaq306

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 029
Vs: BMW/PSA THP palkittiin jälleen
« Vastaus #9 : 05.06.2013, 17:30:48 »
Tuo edellä mainittu instanssihan se mutta pienempien sarja eli 1-litre to 1.4-litre.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 801
Vs: BMW/PSA THP palkittiin jälleen
« Vastaus #10 : 05.06.2013, 18:04:21 »
1. Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger
(Volkswagen Polo, Beetle, Golf Variant, Golf Plus, Golf Cabriolet, Scirocco, Eos, Jetta, CC, Tiguan, Touran/Cross Touran, Passat, Audi A1, A3, Seat Ibiza FR, Alhambra, Ibiza Cupra, Škoda Fabia RS)    411
2. Volkswagen 1.4-litre TSI
(Volkswagen Polo, Golf, Golf Plus, Golf Cabriolet, Scirocco, Eos, Jetta, Tiguan, Passat, Audi A1, A3, A3 CNG, Seat Leon, Altea/XL/Freetrack, Toledo, Škoda Rapid, Yeti, Superb, Octavia)    191
3. Volkswagen 1.2-litre TSI
(Volkswagen Polo, Beetle, Jetta, Golf, Golf Plus, Golf Cabriolet, Touran/Cross Touran, Audi A1, A3, Seat Ibiza, Leon, Altea/XL/Freetrack, Toledo, Škoda Fabia, Roomster, Rapid, Octavia, Yeti)    188
4. Volkswagen 1.4-litre TSI ACT
(Volkswagen Golf)    180
5. Fiat 1.4-litre MultiAir turbo
(Fiat Abarth Punto Evo, Punto, Bravo, Alfa Romeo Mito, Giulietta, Lancia Delta)    172
6. GM 1.4-litre electric-petrol range-extender
(Chevrolet Volt, Opel / Vauxhall Ampera, Cadillac ELR)    105

Benkku

  • Vieras
Vs: BMW/PSA THP palkittiin jälleen
« Vastaus #11 : 06.06.2013, 03:16:21 »
Siinä kisassa missä ostajat ovat tuomareina?

Siinäkin kisassa alkaa olemaan 'äänekästä moittivaa tuomarikuntaa'.
http://www.thetruthaboutcars.com/2011/01/who-killed-the-twincharger/

Mekaanisen ahtimenhan noista dumppasivat jo, takuukust.. kröhm... 'valmistuksen kalleuden' takia.

Benkku

  • Vieras
Vs: BMW/PSA THP palkittiin jälleen
« Vastaus #12 : 06.06.2013, 03:29:00 »
Tuota listaa kun katsoo niin turbohulluus on iskenyt valmistajiin ja tuon kisan tuomareihinkin. Onpa teknologiaa kun pultataan ahdin tai jopa kolme kiinni ja duunataan kiva lehdistötiedote. Esimerkiksi tuossa 1.8-2 litraa kategoriassa Mazdan 'SkyActivG' moottorin kuuluisi mielestäni olla ykkösenä. Vapaastihengittävä moottori, jonka hyötysuhde on erittäin hyvä, myös etanolibensalla ajossa. Suoritusarvotkin täysin riittävät nykyisiin kooltaan ja painoltaan turvonneisiin koreihin 'taloudellisiin' koreihin. Omistajalleen on tatusti enemmän kuin konkreettisesti 'vuoden moottori', jota pahimmillaan moni noista ahdinmoottoreista edustaa.

http://www.mazda.com/mazdaspirit/skyactiv/engine/skyactiv-g.html

tmex

  • Vieras
Vs: BMW/PSA THP palkittiin jälleen
« Vastaus #13 : 06.06.2013, 17:10:43 »
Japseista en piittaa,mutta kakkoseksi sellainen näillä näkymin tulee. Mazdalla ja Tojolla on valikoimissaan turbottomia nelisylinterisiä bensakoneita.

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 528
Vs: BMW/PSA THP palkittiin jälleen
« Vastaus #14 : 06.06.2013, 17:51:08 »

Esimerkiksi tuossa 1.8-2 litraa kategoriassa Mazdan 'SkyActivG' moottorin kuuluisi mielestäni olla ykkösenä. Vapaastihengittävä moottori, jonka hyötysuhde on erittäin hyvä, myös etanolibensalla ajossa. Suoritusarvotkin täysin riittävät nykyisiin kooltaan ja painoltaan turvonneisiin koreihin 'taloudellisiin' koreihin.

Samaa mieltä! Koeajossakin tuo skyactiven tekniikka (2.0 165hv) tuli hyväksi todettua suorituskyvyn ja kulutuksen suhteen. Poika saa ajokortin 10v kuluttua ja veikkaan, että näitä skyactive tekniikan omaavia vapari bensamyllyjä on vielä tuolloin läjäpäin liikenteessä ja voivat toimia kuopuksen ensiautona. Downsizing-tekniikka on varmaan tuolloin jo kuopattu ja unohdettu ;D Leikki leikkinä!
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06