Kirjoittaja Aihe: Peugeot Hybrid Air  (Luettu 21047 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Peugeot Hybrid Air
« Vastaus #15 : 10.09.2013, 19:36:02 »
Peugeot RCZ HDI FAP

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: Peugeot Hybrid Air
« Vastaus #16 : 11.09.2013, 06:40:05 »
Järjestelmä koostuu  normi-bensakoneesta, planeettavaihteistosta, ja hydraulimoottorista jota pyörittää paineilma:

http://www.teknikensvarld.se/2013/01/23/37687/lufthybrid-ska-satta-fart-pa-peugeot-och-citroen/

Kyllä hydraulimoottoria pyörittää hydraulineste, eikä paineilma. Paineilmaa käytetään energiavaraajana, ilman puristuessa kasaan (sitoo energiaa) huomattavasti enemmän kuin hydrauliöljy.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

antsu

  • Vieras
Vs: Peugeot Hybrid Air
« Vastaus #17 : 11.09.2013, 10:16:43 »
Niin, neste puristuu normaaleilla hydrauliikkapaineilla kokoon alle prosentin jolloin tarvittaisiin kohtalaisen iso varaaja jotta päästäisiin mihinkään.

antsu

  • Vieras
Vs: Peugeot Hybrid Air
« Vastaus #18 : 06.02.2015, 13:08:54 »

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: Peugeot Hybrid Air
« Vastaus #19 : 06.02.2015, 14:13:56 »
Taitaa tälläkin foorumilla olla vanha uutinen mutta totuus taitaa piillä ainoastaan siinä ettei kumppania ole löytynyt (mitä jo alussa kerrottiin hakevan). Itse toteutustyö on tuotantovalmis.

antsu

  • Vieras
Vs: Peugeot Hybrid Air
« Vastaus #20 : 06.02.2015, 14:20:11 »
Niin, kuka tahansa tekee tavaraa, mutta se pitää saada myös myydyksi järkevällä hinnalla. Kumppania ei löydy, koska juttu ei ole enää kilpailukykyinen.

Benkku

  • Vieras
Vs: Peugeot Hybrid Air
« Vastaus #21 : 06.02.2015, 14:23:40 »
Kumppania ei löydy, koska juttu ei ole enää kilpailukykyinen.

...tai paremminkin vielä.

Toki voihan autoteollisuus oikeasti alkaa kehittymään kevyempien tuotteiden suuntaan, jolloin tuo tosiaan voisi olla primäärienergian käytön suhteen turhaa tekniikkaa.

antsu

  • Vieras
Vs: Peugeot Hybrid Air
« Vastaus #22 : 06.02.2015, 15:17:02 »
Tulevaisuutta on paha ennustaa, mutta PureTechit ja sähköhybridit ovat pahana kantona HybridAirin tulevaisuudessa. Kuten joku tuolla toteaa, paineilma ei ole maailman kustannustehokkain ratkaisu.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Peugeot Hybrid Air
« Vastaus #23 : 06.02.2015, 15:58:25 »
Se ei ole paineilmaa vaan typpeä. Eikä sitä projektia ole lopetettu. Mutta Tekniikan Maailman trolliartikkelit eivät enää sinänsä yllätä.
Peugeot RCZ HDI FAP

Premium

  • Vieras
Vs: Peugeot Hybrid Air
« Vastaus #24 : 06.02.2015, 16:25:08 »
Kyseessä ei ole Tekniikan Maailman päähänpisto, vaan ranskalaisen Les Echos -lehden alun perin julkaisema uutinen. PSA on supistanut omaa kehitystiimiään, joten Bosch on yhä suuremmassa vastuussa Hybrid Air -konseptin kehittämisestä, ja tarvitsisi kehityspääomaa. PSA ei ole sitä valmis lisäämään.

antsu

  • Vieras
Vs: Peugeot Hybrid Air
« Vastaus #25 : 06.02.2015, 16:30:38 »
Se ei ole paineilmaa vaan typpeä.

Sitä minä tosin ihmettelen, että jos energia varataan 300 barin paineiseen 100 litraiseen pulloon, niin mihin se typpi menee silloin kun sen energiaa käytetään eli painetta lasketaan. Tuleeko auton perässä 30 000 litran typpipallo, josta typpi pumpataan taas alamäessä takaisin painepulloon :o
« Viimeksi muokattu: 06.02.2015, 16:34:55 kirjoittanut antsu »

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: Peugeot Hybrid Air
« Vastaus #26 : 06.02.2015, 16:43:45 »
Premium, itse kyllä ymmärsin että täytyy saada tekniikka tuotettua riittävän monessa autossa että kannattaa ja riskien jako on erittäin toivottavaa autoasioissa ellei halua Toyotan tavoin tehdä hybrideillä vuosia tappiota. Ei tuohon todennäköisesti suurempia kehityskuluja siis enää liity.

Premium

  • Vieras
Vs: Peugeot Hybrid Air
« Vastaus #27 : 06.02.2015, 16:56:41 »
Kuten uutisessa mainittiin, pari vuotta sitten kehityskustannuksiksi arvioitiin 500 miljoonaa euroa, mutta ajan mittaan on selvinnyt, että rahaa tarvitaan paljon enemmän.

Benkku

  • Vieras
Vs: Peugeot Hybrid Air
« Vastaus #28 : 06.02.2015, 17:37:29 »
Paineistettua ilmaa (compressed air) tuossa se käyttöenergia on, ei mitään typpeä.

http://www.psa-peugeot-citroen.com/en/automotive-innovation/innovation-by-psa/hybrid-air-engine-full-hybrid-gasoline

petrile_83

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 137
Vs: Peugeot Hybrid Air
« Vastaus #29 : 06.02.2015, 18:32:36 »
Paineistettua ilmaa (compressed air) tuossa se käyttöenergia on, ei mitään typpeä.

http://www.psa-peugeot-citroen.com/en/automotive-innovation/innovation-by-psa/hybrid-air-engine-full-hybrid-gasoline

Ainakin tuolla puhutaan typestä http://www.theguardian.com/environment/2013/mar/24/peugeot-hybrid-air-car-future
"The pressurised steel tank is filled with around 20 litres of nitrogen, plus some hydraulic fluid"