Auto: 2004 307 2,0 (automaatti).
Kyseisen mallin Antipollution fault on ilmeisesti tuttua kauraa, hakemalla en juuri samanlaisia oireita kuitenkaan löytänyt. Yleisin tilanne koska tuo ilmenee, kostea kylmähkö ilma jotain alle +5 C' ja seissyt pitempään. Käyntiin ilman roikkaa. Lähden ajamaan automaatti (D) päällä, kerkeän noin 500 metriä, ensiksi yleensä catalytic converter fault ja röpinä alkaa. Kohta syttyy Antipollution ja vikavalo jää palamaan. Uudelleen käynnistys ja pelaa normaalisti vikavalo päällä.
Olen onnistunut välttämään vikaa lähtemällä ajamaan käsivalinnalla jolloin pakotan pienemmän vaihteen pysymään päällä suht. korkeilla kierroksilla. Olen huomannut täysautomaatilla että vaihtaa kylmänä 4:n päälle jo alle 50km/h (?) vauhdissa jolloin antipollution syttyy satavarmasti. Itse automaattilaatikko ei ole vielä oireillut.
käytin syksyllä Pörhöllä vikakoodin luvussa (1,5h 36e), eivät osanneet kertoa mistä johtuu. Alkoi lamppu mittaristossa tulla tutuksi, hommasin muutamalla kympillä vikakoodinlukijan / nollaajan itselleni. Ainoa koodi joka sieltä irtoaa on P1338 - netistä hain, sylinder nro 2 missfires, eli kakkospytty katkoisi? Vaihdoin tulpat ja nitkuttelin kaikkia liittimiä jotka kopelolla löysin. 3 viikkoa oli hiljaista ihan sama miten lähti ajamaan. Hiljainen yes! mielessä... Palasi kun jäi auto pihalle pariksi päiväksi, satoi vettä jonka jälkeen pakkanen.
Pelaa yleensä normaalisti kun jaksaa pitää roikassa plussakelilläkin noin tunnin. Ei ole minusta normaalia, edellinen 307 oli -05 manuaali, ei mitään vastaavia vikoja. Automaatti tuli hankittua hätäillen pakosta kun vaimo ajoi kortin ja automaatti pakollinen. Kokemuksia? ehdotuksia toimenpiteille? Pörhön paikalliseen arvauskeskukseen ei aivan heti viitsi viedä tutkittavaksi ilman taustaselvitystä.