Auto: 1994 106 1,4 XSi.
Pari osaa, joista kaipaisin selvennystä, että mitkä mahtavat olla kyseessä?
Kyseessä lienee polttoainehöyryjen kierrätysjärjestelmän magneettiventtiili (osanumero 1628 K5, Bosch, väri harmaa), jonka kautta johdetaan polttoainesäiliöstä aktiivihiilisäiliöön kertyneet polttoainehöyryt auton imusarjaan ja sieltä koneen poltettaviksi. Mutta käsittääkseni tuossa ei pitäisi olla kahta venttiiliä vaan vain yksi. Onko joku mahdollisesti jälkikäteen lisännyt toisen venttiilin? Onko kumpaakin venttiilin kytketty johtosarjan liitin?
Sekä musta että harmaa venttiili ovat ulkoisesti samanlaisia, mutta harmaan valmistaja on Bosch ja mustassa lukee todennäköisesti Sagem (osanumero saattaa olla silloin 1628 F0). Venttiilien virtaussuunta on liitinpuolelta liittimettömälle puolelle (Boschin osassa todennäköisesti on nuolikin päällä osoittamassa suuntaa). Tuntuu kummalliselta, että järjestelmään olisi asennettu kaksi venttiiliä virtaussuunnat vastakkain? Kummasta letku menee kohti auton imusarjaa?
Joku 106:n polttoainejärjestelmää paremmin tunteva voisi selväntää asiaa (minulle tuntematon auto ja kone).