Kirjoittaja Aihe: Käyttökokemukset - 508 (2010-2018)  (Luettu 114133 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 800
Vs: Käyttökokemukset - 508 (2010-2018)
« Vastaus #30 : 08.09.2016, 20:53:10 »
Automalli: 508
Korimalli: SW
Vuosimalli: 2011
Varustetaso: Allure
Polttoaine: Diesel
Moottori: 2.0 Hdi 140
Vaihteisto: 6 vaiht. man.
Mihin kokemukset perustuvat: Oma auto
Ajomäärä: 120000,  omat ajot: 40tkm/1,5v.

Nyt on hyvä hetki kertoa omia kokemuksia kun takana pitempi yhtäjaksoinen siirtymä etelästä Lappiin, n. 900km.

+ Ajomukavuus kuorman kanssa (2 aikuista, 2 lasta, 2 koiraa ja matkatavarat), Suuntavakaa, ei huojahtele, mukavasti jousitus muuttui pehmeämmäksi kuorman kanssa.
+ Hiljainen, rengasmelukin tasoittunut näin loppukesän asfalteilla, myös vanhoillakin asfalttipinnoilla.
+ Ei häiritseviä suhinoita eikä mitään natinoita.
+ Penkit erinomaiset, ainakin 175cm ja lyhyemmille.
+ Navigaattori varmempi yllättäen kuin irtoTomTom joka varalta kiinni lasissa. TomTom ja Pösön Navi hukkasivat satelliitit jossain Lapuan seuduilla mutta Pösö löysi satelliitit nopeammin. Myös Pösön oma navi haki nopeammin uuden reitin kun ei ajettukaan suositeltua reittiä.
+ Vääntö, ohituskiihtyvyys riittävä perheautolle.
+ Tummat lasit + takaikkunoiden verhot, lähdimme yöllä ja lapset eivät herää heti aamun sarastukseen klo 5.00-6.00
+ Ulkomuodoista huolimatta riittävä takakontti. Maton alle voi laittaa painavat tavarat ja/ kumisaappaat yms.
   Vaatii kyllä pakkaustaitoja ja itse käytän kuormansidontaliinoja matkalaukkujen pinoamisessa toiseen reunaan ja koirat toiseen.
+ Äänentoisto perheautossa ihan ok.
+ 4-alueilmastointi, tämä tulee navin kanssa samassa paketissa.
+ Vakionopeuden säätimet. Helppo käyttää ratista peukaloilla. Ihan yhtä hyvä olisi viiksistä mutta noin tottumatonkin varmaan näkee heti mistä säädetään.
+ Panoraamakatto verholla
+ HUD
+ Mukitelineet eivät rämise, en tiedä miten jollain rämisseet, itse kyllä työnnän ne käytön jälkeen sisään. Estetiikkaa.
+ Pieni kulutus ajettavuuteen suhteutettuna, n. 5.0 - 5.2L/100km 40 tkm matkalla.
+ Yleinen ajamisen viihdyttävyys, ei tylsä, penkeissä ei väsy, hyvä Bluetooth, yövalaistus ym.
+ Eroaa naapureiden autoista ja parkkipaikalla.
+ Luotettava, esim. ei huomautuksia katsastuksissa.
+ Todella vakaa myös liukkaalla kelillä, menee johdonmukaisesti sinne minne pitääkin, luistamaan ei lähde helposti. Jos tekee äkkinäisen liikkeen, ajonvakautus kyllä hoitaa homman siististi.

- Nyt on paha paikka, mitähän miinuksia...
- Huoltojen ja vakuutusten hinnat
- Ehkä mehuautomaatilla mukavampi
- Navi varauksin;  kielivalinnat, teiden nimeämisessä puutteita, luotettavuus ja reittiin kuuluvat tiet kyllä hyvin hoidettu.
- Jousitus voisi olla hieman pintapehmeämpi, sopisi ranskalaiseen isoon autoon.
  Tässä jousitus asiassa on lähdetty liikaa (jo -07 sarjasta lähtien) saksalaista koulukuntaa mukailemaan. Kyllä tuolla pärjää, mutta pieni miinus kuitenkin.

Kokemusta on nyt sen verran että eipä ihan heti tee mieli vaihtaa autoa.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Mikko P

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 508 (2010-2018)
« Vastaus #31 : 08.06.2017, 21:02:07 »
Automalli: 508
Korimalli: SW
Vuosimalli: 2011
Varustetaso: Allure Business
Polttoaine: Diesel
Moottori: 2.0 Hdi 163
Vaihteisto: 6 vaiht. aut.
Mihin kokemukset perustuvat: Oma auto
Ajomäärä: 215 tkm,  omat ajot: 120 tkm/2,5v.

Niin vain tuli oma 508 käyttötesti suoritettua ja auto vaihtuu lauantaina Volvo V70:een. Tässä vähän kokemuksia menneestä 2,5 vuodesta.

+ Käytettynä hinta-ominaisuussuhde huippuluokkaa
+ Mukavuus ja ajo-ominaisuudet kaikissa olosuhteissa
+ Luotettavuus
+ Moottorin ominaisuudet ja Aisinin automaatti toimii hyvin yhteen
+ Ylläpitokulut kokoon nähden maltilliset
+ Erillisellä reisituensäädöllä ja nahkaverhoilulla olevat penkit sopivat omalle ruholle lukuunottamatta ristiseläntuen paikkaa
+ Allure Business -versiossa erittäin kattava varustelu
+ Lasikatto
+ Tietynlainen persoonallisuus
+ Sopii hyvin rentoon matka-ajoon

- Karkeilla pinnoilla ja etenkin Hakkapeliitta 7 rengastuksella meluisa
- Merkkihuolto Etelä-Karjalassa Imatralla laiska ja Lappeenrannassa ylimielinen, eikä välitä asiakaspalvelusta pätkän vertaa. Boonuksena hinnat tähtitieteelliset.
- Verhoilujen ajoittainen nitinä / kolina / rapina
- Parkkitutkan anturit laaduttomia ja kalliita

Vaihdetut osat:
- Kaikki pyöränlaakerit
- 1 kpl koiranluita oik. eteen
- 1 kpl koiranluita vas. taakse
- Pissapojan suuttimet
- Akku
- Rekisterikilven polttimot
- Parkkitutkien antureita
- Kaukosäätimen patterit
- Lasikatto (Tämä vastaan tulleesta autosta lentäneen kiven aiheuttaman halkeaman takia. Kannattaa selvittää lasivakuutuksen kattavuus näiden kanssa. Itsellä kävi tuuri kun OP:n lasivakuutuksen ehdot olivat ehtineet juuri muuttua niin, että vakuutus korvasi ilman boonuksien menetystä)

Yhteenvetona olin Pösöön tosi tyytyväinen ja yritin jopa etsiä sopivaa vähän ajettua 508 GT-farkkua tilalle, mutta niitä ei jostain syystä ole liiemmälti tarjolla. Minkäänlaista allergiaa ei Peugeottiin siis tällä kokemuksella tullut. Varmasti tulee tutkailtua tarjontaa jatkossakin.

Kiitoksia hyvästä foorumista :)


Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 384
Vs: Käyttökokemukset - 508 (2010-2018)
« Vastaus #32 : 04.11.2017, 17:00:38 »
Automalli: 508
Vuosimalli: 2011
Varustetaso: GT
Polttoaine: Diesel
Moottori: 2,2 HDi 204
Ajomäärä: 129 700 km

Kilometrit 129700km. Itse ajanut 79000:sta lähtien.
+ mahtava moottori, varsinkin vääntö.
+ hyvä automaatti: vaihtaa nopesti, ei luista
+ taloudellinen
+ huippu varusteet ikäluokassaan
+ ulkonäkö (makuasioita...)
+ tilava, myös tavaratila
+ hiljainen hyvillä renkailla
+ vakaa ajettava kesällä ja talvella (kitkat)
+ luotettava

- voisi olla mukavampikin jousitus
- kuluneet kesärenkaat antavat rengasmelua
- roiskeläppien puute vakiona
- karkea ääni tyhjäkäynnillä

Kaikenkaikkiaan olen autoon hyvin tyytyväinen. Paras omistamistani autoista. Osien vaihtoa tai muita korjauksia ei juuri ole joutunut tekemään. Ainoastaan ohjauksen jokin kulmavaihde vaihdettu. Se alkoi vuotamaan tehostimen öljyä. Käytettyä ostavalle vinkki: kuluneet renkaat saavat auton fiiliksen alas rengasmelulla ja värinöillä. Vaihdoin juuri kuluneet Nokian hakka blue kesärenkaat 80% pinnaoilla oleviin nokian kitkoihin. Muutos oli valtava. Kitkoilla auto on todella hiljainen ja asfaltin karkeus katoaa täysin. Auto muuttui aivan erilaiseksi. Hyvä ostos.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15.

jhuuskon

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 105
Vs: Käyttökokemukset - 508 (2010-2018)
« Vastaus #33 : 20.04.2020, 10:38:49 »
Sosiaalinen media ilmoittaa minun käyneen 2 vuotta sitten autokaupoilla joten voisi vaikka hieman raportoida miten ostaessa suomen halvin 508 on pelannut.

Automalli: 508
Korimalli: SW
Vuosimalli: 2011
Varustelutaso: Active
Polttoaine: Diesel
Vaihteisto: Manuaali
Moottori: 2.0 HDi 136 DW10BTED4
Mihin kokemukset perustuvat: Oma (rahoitusyhtiön ;D)
Ajomäärä: 185tkm -> 235tkm eli 50tkm/2v

Vikalista:
* Tuulilasinäyttö ei toiminut ostettaessa. Diagboxilla servotestin ajamisen jälkeen on toiminut moitteetta, liekö joku joskus manuaalisesti liikutellut lasia ja ohjauselektroniikka pudonnut kärryiltä
* Parkkitutkat oli rikki ostaessa, samoin joku pohjamuovi repsotti. Vaihdettiin mukisematta myyjäliikkeen piikkiin.
* Polttoaineen paineensäädin korkkasi noin 200 tkm kohdalla
* Ekaa katsastusta varten piti taakse vaihtaa repullinen tukivarsia
* Ensimmäisenä talvena meni akku vaihtoon, ei huono suoritus 8 vuotta vanhalta orginelliakulta jolla on poltettu webastoa ja sahattu dieseliä käyntiin Lapin pakkasissa
* Pyöränlaakerit on pitänyt tässä välissä vaihtaa joka nurkkaan, toisen laakerin alkaessa ääntämään vaihdatin saman tien loputkin

Kokemuksia:
+ Vakaa ja miellyttävä ajella, ohjaustuntuma hyvä matka-ajoon, kaupunkinopeuksissa aivan superkevyt mutta jämäköityy nopeuden noustessa mukavasti
+ Moottorin luonne, käytettävää vääntöä on ihan riittävän laajalla kierrosalueella kunhan turbon saa mukaan talkoisiin. Konetta ei paljon kiinnosta paljonko on tavaraa kyydissä, tuota väännönp*skaa tuntuu olevan riittävästi
+ Hyvä vetää kärryä
+ Hiljainen, tuuli ei suhise häiritsevästi eikä auto kolise tai natise
+ Tiloja hyvin, näppäriä pikku pömpeleitä vähän joka puolella
+ Taloudellinen kaikin puolin; kohtuu kulutus, kohtuuhintainen vakuuttaa, huoltojen&remonttien osalta ollut myös edullinen kun ei enää merkkihuoltoon kehtaa viedä
+ Takakontin verhon lukitusmekanismi on loistava pikkunäppäryys, sen saa auki vaikka kädet täynnä polvella (joskin joku kassi on pitänyt jo laskea kädestä että luukun saa auki joten vähän hukkaan menevä ominaisuus)
+ Tankki on kunnon tankki eikä zippo
+ Kuopion entisen merkkiliikkeen (Veljekset Laakkonen) palvelu oli loistavaa, nykyisestä (Autotalo Hartikainen) ei kokemusta
+ Kiinteä automaattinen viimasuoja ja webasto on riittänyt pohjois-savon korkeuksilla aivan hyvin, automatiikka hoitaa kaiken ilman vippaskonsteja ja kikkailuja ja hytti lämpeää parahultaiseksi kelissä kuin kelissä. Ilmastoinnissakin riittää pouhua vaikka ajelisi heinäkuun helteissä kattoverho auki
+ Sisusta on helppo pitää puhtaana, sisustamateriaalit ovat helposti puhdistuvaa sorttia ja laakeat suht tasaiset pinnat on helppo pyyhkiä (varauksin, tuossa alempana)
+ Ajonvakautus, silloin kun puuttuu peliin, toimii edelleen pösömäisen progressiivisesti eikä samanikäisisitä Passateista tuttuun "lystinpito loppuu NYT!"-tyyliin

- A-pilari on valtava ja sen taakse pitää muistaa kuikuilla ja varsinkin oikealle kurkkiessa tuntuu että B-pilarikin peittää puoli valtakuntaa
- Bluetoothin yli median äänenlaatu on aivan surkea, puheohjelmille välttää mutta musiikkia sen kautta ei tohdi kuunnella
- Painavan auton pysäyttely kuluttaa jarrulaikkoja posketonta tahtia
- terävämpiin monttuihin osuessa koko auto pamahtaa niin kovaa että aina säikähtää jotain menneen rikki
- Henk koht. en ole pianomustien sisustan osien fani mutta tämä on makuasia ja varmaan vaihtelee myös sen mukaan miten paljon perheessä esiintyy psoriasista (kerroinko liikaa? ;D)
- Pissapoika on onneton, maantienopeuksissa ei yllä ylös asti
- Takakontin luukku kerää vettä ja laskee ne sitten hätäisemmän lastaajan niskaan avatessa
- Sivutuuliherkkyys on tosiasia ja vaatii tuulisella kelillä ennakointia. Myös navakassa vastatuulessa auto muuttuu huomattavasti epävakaammaksi.
508 SW Active HDi 140 FAP '11 + GSX-R 600 K5
exät: '89 205 GTi 1.6, '90 405 SRi, '95 306 SR 1.6, 306 XSi '96, 206 SW GTi '04

Oba

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 508 (2010-2018)
« Vastaus #34 : 08.06.2020, 20:07:28 »
Automalli: 508
Korimalli: farmari
Vuosimalli: 2016
Varustelutaso: Allure + tehdastilaus lisävarusteet
Polttoaine: diesel
Vaihteisto: automaatti
Moottori: 1.6 BlueHDI 120
Mihin kokemukset perustuvat: oma auto
Ajomäärä: 89000 km
Edelliset autot: Peugeot 508 SW Active 1.6 THP 156, Volvo V70 2.0D man. -09, Volvo V70 2.4 aut. -00, Saab 900C -88

Neljän vuoden ikä lähestyy ja väistämätä häämöttää myös suunnitelmanmukainen 5v-rajapyykki, pidetäänkö tämä vai vaihdetaanko. Tämän yksilön tausta on, että edellisen THP-ongelman saavuttaessa kolmen vuoden iän jotain piti tehdä. Tuleva virhevastuukorjauksista tappelu ei kiinnostanut, ja jotenkin sattumalta myös huoltosopparin hinta jatkovuosille oli liki kolminkertainen. Taloudellisesti paras ratkaisu oli vaihtaa facelift 508:iin, vanha jäi merkkiliikkeen vaivoiksi, ja tehdastilaus hoiti varustetason kohdalleen.

Yhteenveto:
Tämän kanssa on mennyt ihan ok. Plussa ja miinukset aikalailla vastaa mitä aikaisemmin on tullut kirjailtua, samat tutut ongelmat tekee olon kotoisaksi.
Jos jotain erityistä haluaisi nostaa:

Plussat:
+ Vähällä aineella menee. En ole mitannut, riittää että Suomessa tankillisella pääsee perille.
+ Pidempää matkaa mukava ajella.
+ Ei mitään ongelmia saada kabiinia lämpimäksi pakkasilla, vaikka ei autotallia.
+ Nahkapenkit on neljän vuoden päästäkin ihan ryhdikkäät.
+ Uusiutuvan biodieselin tankkaaminen valmistajan hyväksymää.

Miinukset:
- Kaukovalolojen kantamassa toivomisen varaa.
- Valkoisessa autossa lokasuojien reunoissa ei maali kestä. Tämän hintaisessa ei pitäisi olla tällaisia ongelmia. Ottaen huomioon, että autoa on merkkihuollettu koko ikänsä, niin eipä siellä huollossa paljon mitään huomata. Ratkaistu toistaiseksi asentamalla roiskeläpät, olisi voinut asentaa jo uutena, jos olisi oltu fiksuja. Vaihtoehtona taas virhevastuutappelu maahantuojan kanssa.
- Toisen led-ajovaloumpion korkeussäätö lakkasi toimimasta 2 vuoden paikkeilla. Muistaakseni korjaus onnistui koko umpiota vaihtamalla, pelkkä moottori tjsp.
- Kuljettaja automaattisen lukituksen avauksen kahva pimeni sopivasti takuun päätyttyä. Kahvat on muutenkin huonot, kosteus vaikuttaa avautumiseen aivan liikaa.
- Sähköinen takaluukku ja vetokoukku. En tiedä mikä ranskalaisuus on, ettei sähköluukku aukea tai sulkeudu, jos peräkärryn pistoke on kytketty. Asiaan tietysti kuuluu, että joskus homma toimii, useimmiten ei. Ohjekirja ei mainitse asiasta mitään, tai miten kuuluisi toimia.
- Kääntösäde mallia maakuntakaarto, tähän törmää jatkuvasti. Ei vaan taivu, ei sitten millään.
- Se vettä sisäänsä keräävä takaluukku. Uskomattoman typerä vika, jota seuraavassa autossani ei ole.