Kirjoittaja Aihe: 207 - Antipollution Fault  (Luettu 20294 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jussi

  • Vieras
207 - Antipollution Fault
« : 20.03.2011, 20:43:47 »
Auto: 2008 207 1,6 Sport (30 000 km).

No niin rouvan 207 alkoi kiukuttelemaan. Tämä on vissiin se vanhempi 1,6, joka on nokkahihnalla. Eilen rupesi moottorin diagnostiikka valo palamaan ja näyttöön ilmestyi tuo anti pollution fault.

Koneen käynnistyminen vaikutti hieman epänormaalilta - no sitten tankki täyteen 98E:tä.
- käy ja kukkuu ihan normaalisti
- ei mitään ajossa havaittavaa vikaa tai puutetta noita varotusvaloja jos ei lasketa.

Huomenna pitäs saada vikakoodit luettua. On vissiin bensapuolellakin tätä näissä PSA:n koneissa ollut - toivottavasti ei ole kallis remontti.

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 207 - Antipollution Fault
« Vastaus #1 : 20.03.2011, 20:58:33 »
Kun vikakoodit on luettu niin se antaa osviittaa vikakohteesta, mutta melko usein ne koodit viittaavat hetkelliseen sytytyskatkokseen. Nollauksen jälkeen, vaikka ei mitään osia edes vaihdeta, voi tuo herja pysyä pitkäänkin pois, mutta jos ilmenee toistuvasti, on syytä tutkia tarkemmin.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

Jussi

  • Vieras
Vs: 207 - Antipollution Fault
« Vastaus #2 : 21.03.2011, 17:23:45 »
Vikakoodit resetoitiin ja homma toimi kunnes kone viileni ja uusiks käyntiin.

No mumeroita ei ole nyt antaa, mutta sepän mukaan lambda anturin esilämmitys oli vika.  Siis lambda vaihtoon.

Kaippa tolla kärsii pari viikkoa ajella niin saa huollettua muutenkin samalla.


Jussi

  • Vieras
Vs: 207 - Antipollution Fault
« Vastaus #3 : 28.03.2011, 20:20:36 »
No niin posti toi tuollaisen ELM 627 OBDII USB piuhan ja mukana tuli softaakin, mutta tietty jätin läppärin duuniin.

onko piuhat kiinni auto käyntiin ja softa käyntiin niin pääsee hämmästelemään auton sielun elämää.

Näillä ilmais softilla ei pääse konffeja modaamaan, mutta mikö olis hyvä ja fiksun hintainen softa pösön sielunelämän säätämiseen?

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 873
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 207 - Antipollution Fault
« Vastaus #5 : 28.03.2011, 21:22:03 »
ELMillä voi kuitata satunnaiset häiriöt ja rajata vika-aluetta. Varsinainen vian korjaaminen vaatii jalkatyötä, mutta ELMI voi säästää kertaheitolla hintansa.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

SilvaTi

  • Vieras
Vs: 207 - Antipollution Fault
« Vastaus #6 : 19.07.2017, 15:44:29 »
Auto: 2008 207 1,6 VTi Sport (88 kW).

Ostin auton 50 000 km ajettuna ja automaatilla höystettynä kaara tuntui mukavalta pikkukirpulta. Ehdin ajella autolla n. 10000 km/6 kk, kun kojelautaan syttyi keltainen varoitusvalo, tietokone ilmoitti "antipollution fault". Vein auton merkkihuoltoon, jossa vaihtoivat vikakoodin mukaisesti pakopuolen nokka-akselin asentotunnistimen. Hinta oli suolainen. ???

Auton haettuani, olin tyytyväinen seuraavaan käynnistykseen, jolloin vikavalo syttyi uudelleen. Merkkihuolto vaihtoi uuden tunnistimen, nikotellen. Ja taas sama juttu... Auto seisoi yön yli pihassa, ja käynnistyksen yhteydessä ilmaantui taas tuo sama vika.  Ajoon tuo ei kuitenkaan vaikuttanut, joten ajattelin antaa ajan kulua ja katsoa mitä tapahtuu. Seuraavaa katsastusta varten vein auton sitten tuohon lähipajalle. Tarkistivat ja ilmoittivat, että seokset on ihan päin helvettiä. Auto oli pari päivää pajalla, ja sähkäri tutki autoa aina ehtiessään.

Lopulta paikan pomo soitti, ilmoittaen, että vika löytyi ja auto on katsastettu. Huohotinputken lämmitysvastus oli viallinen ja kun sen irroitti järjestelmästä, seokset palasivat normaaliruotuun. Samaten tuo antipollution vika hävisi. Seuraavassa huollossa sitten vaihdettiin uusi lämmitysvastus ja kaikki ok. Meni melkein vuosi, ja antipollution syttyi uudelleen. Sama vikakoodi paistoi taas testerissä, eli P0014. Tilattiin uusi anturi merkkihuollosta ja asennettiin paikalleen. Tilanne meni mielenkiintoiseksi. Antipollution-ilmoja tuli suunnilleen joka kolmannella kerralla, syttyi yleensä noin kilometrin ajon jälkeen. Parin uudelleenkäynnistyksen jälkeen virhe hävisi. Tämän seurauksena kävin merkkiliikkeessä nillittämässä ja sain uuden anturin edellisen ostamani tilalle. Tilanne jatkui tismalleen samanlaisena. Lopulta tilasin Saksasta uudet anturit, noin puoleen hintaan siitä, mitä suomessa ko. anturi maksaa. Anturi on eri valmistajan tuote. Asensin anturin paikoilleen ja nollasin vikakoodit. Nyt on tullut ajettua reilu 3 kk/10 000 km, eikä ainuttakaan vikailmoitusta ole tauluun välähtänyt.

Lisäksi sitten pari ns. perstuntumahavaintoa. Onko näillä sitten juurikaan yhteyttä em. vian kanssa, sitä en osaa sanoa. Viallisella anturilla auto tuntui alakierroksilla melko tehottomalta. Kiihtyvyys oli melkoisen kuminauhamaista aina n.3500 rpm asti, jolloin sitten alkoi tapahtua. Samaten automaattilaatikko vaihtoi, moottorin ollessa kylmä, n. 1500 rpm:n kohdalla, mutta lämmittyään vaihtopiste oli normaali 2500 rpm.

Nyt kun anturi on uusittu ja näemmä toimii, autossa on vääntöä ja tehoa myös alakierroksilla, samaten vaihteiston vaihtopiste on tuo 2500 rpm, on moottori sitten kylmä tai kuuma.

Auto on muuten toiminut moitteettomasti, mitä nyt moottorin lämpötila-anturi sanoi työsopimuksensa irti ulkomailla ollessani, aiheuttaen lähestulkoon kakka-halvauksen. :) Ongelma ei sinänsä ollut dramaattinen, mutta a) ensinnäkin siellä oli hemmetin kuuma ja b) tuo anturivika aiheutti sen, että ilmastointi ei toiminut, sekä sen että flekti huusi hoosiannaa 20 minsaa auton pysäyttämisen jälkeenkin.

Tyytyväinen olen kuitenkin 207:aan. Enemmän oli ongelmia (isompiakin) 407 SW:n kanssa.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 207 - Antipollution Fault
« Vastaus #7 : 19.07.2017, 18:40:07 »
Millä moottorilla toi on? Jos VTi/THP niin jakoketju voi olla venynyt jolloin voi antaa anturiin liittyvää vikakoodia. Toki voihan jakohihnakin olla hypännyt tai ajoitettu väärin.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

SilvaTi

  • Vieras
Vs: 207 - Antipollution Fault
« Vastaus #8 : 20.07.2017, 09:50:40 »
88kW, VTI
Jakoketjun venyminen oli itsellänikin mielessä, mutta kun moottori on äänetön ( siis jopa käydessään  ;).

silakkamaski

  • Vieras
Vs: 207 - Antipollution Fault
« Vastaus #9 : 21.01.2019, 14:23:57 »
Auto: 2010 207 1,6 THP.

Ostin eilen (en liikkeestä) 2010 vuoden sport mallisen 207:an ja tänään syttyi vikavalo ja se herjasi jotain tyyliin anti system pollution.

Missähän on vika ja miten lähteä toimimaan?

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: 207 - Antipollution Fault
« Vastaus #10 : 21.01.2019, 14:34:56 »
Ihan ensimmäiseksi voisi aloittaa vaikka vikakoodien luvulla...

silakkamaski

  • Vieras
Vs: 207 - Antipollution Fault
« Vastaus #11 : 22.01.2019, 16:23:48 »
Vikakoodi on P2191.

Seoksen vahvuuden säätö. Seos liian laiha. Ilmavuotoa jossain? Jotain muuta? Anturin tila ennen  kattia on laiha. Eka lambda on rikki edessä? Ilmavuoto?

Auttakaa 🙈

silakkamaski

  • Vieras
Vs: 207 - Antipollution Fault
« Vastaus #12 : 23.01.2019, 18:22:18 »
Eikö kukaan tosiaan osaa auttaa?

Onko facebookissa omaa Peugeot-ryhmää?

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 207 - Antipollution Fault
« Vastaus #13 : 23.01.2019, 21:17:38 »
Mikä moottori?
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

silakkamaski

  • Vieras
Vs: 207 - Antipollution Fault
« Vastaus #14 : 23.01.2019, 22:20:54 »
1.6 L bensa turbo.