Kirjoittaja Aihe: 508 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2010-2018)  (Luettu 142949 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ranskanleipaeae

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 75
Tämähän onkin sitten helppoa, 2.0 hdi hakuun Nettiautosta.
Kyllä, diesel ehdottomasti noila kilsoilla.  ;)

Hehe, juu ehdottomasti näillä nykyisillä hinnoilla! Yhtä THP:tä näytetään tarjoavan alta 8k€, mutta jalkovälin karvojen kutina kertoo että jotain on vialla. Lähinnä ajattelin että ensi vuonna saattaisi 11-12k pintaan saada ok peliä ja jos johonkin saa tyrkättyä 407:n kunhan on katsastus hoidettu alta pois.
508 Allure '19, 308 SW Allure '15, 407 '08, Civic '95, Civic '89, Sunny '86

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 770
Saahan tuolla hinnalla vaikka mitä. Kun pysyy merkissä. 🦁
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

ves_ku

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 434
Oon monesti sanonut, että dieselin käyttövoimavero on ihan kohtuullinen vakuutusmaksu siitä, että homma pelaa. Ja on tuo useammalla psa dieselillä tullut todennettuakin. 700 € ei oo kun näyttää jos moottoria ruvetaan remontoimaan. Ajomääräkin sitä puoltaa.

Vanhempien autoon ei taida tulla edes 5 tkm. vuodessa, mutta dieselillä mennään.

ranskanleipaeae

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 75
Oon monesti sanonut, että dieselin käyttövoimavero on ihan kohtuullinen vakuutusmaksu siitä, että homma pelaa. Ja on tuo useammalla psa dieselillä tullut todennettuakin. 700 € ei oo kun näyttää jos moottoria ruvetaan remontoimaan. Ajomääräkin sitä puoltaa.

Vanhempien autoon ei taida tulla edes 5 tkm. vuodessa, mutta dieselillä mennään.

Aika yllättävää. Kuvittelin että tässä maailmantilanteessa ja hinnoilla ei kiisseliä pitäisi laittaa, ellei oikeasti aja paljon.
Nykyajan dieselithän vissiin taitaa olla jo melko ympäristöystävällisiäkin.
508 Allure '19, 308 SW Allure '15, 407 '08, Civic '95, Civic '89, Sunny '86

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 770
Aika yllättävää. Kuvittelin että tässä maailmantilanteessa ja hinnoilla ei kiisseliä pitäisi laittaa, ellei oikeasti aja paljon.
Nykyajan dieselithän vissiin taitaa olla jo melko ympäristöystävällisiäkin.
Tässähän on ollut puhe käytetyistä autoista, muutaman vuoden vanhoista. Niissä diesel puolustaa paikkaansa kestävyydeltään, eikä jälleenmyynti ole mikään ongelma vielä piiitkään aikaan. Pitkälti juuri siitä syystä että näitä diesel-moottorisia kannattaa vielä korjatakin, eli ostetaan vielä enemmän ajettuinakin.

Mediahan nyt toitottaa mitä toitottaa ja moni pelästyy.
Oikeasti tässä laajassa maassa on vielä pitkään diesel-autojen käyttäjiä ja parhaat, kunkin merkin diisseleistä, tekevät kyllä vielä kauppansa pitkään.
Yli 5 vuotta ei kannata silti ennustaa, mutta sillä ei ole merkitystä. Näiden autojen arvo on siinä vaiheessa jo niin alhaalla että ovat "hintansa haukkuneet"
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

ranskanleipaeae

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 75
Tässähän on ollut puhe käytetyistä autoista, muutaman vuoden vanhoista. Niissä diesel puolustaa paikkaansa kestävyydeltään, eikä jälleenmyynti ole mikään ongelma vielä piiitkään aikaan. Pitkälti juuri siitä syystä että näitä diesel-moottorisia kannattaa vielä korjatakin, eli ostetaan vielä enemmän ajettuinakin.

Mediahan nyt toitottaa mitä toitottaa ja moni pelästyy.
Oikeasti tässä laajassa maassa on vielä pitkään diesel-autojen käyttäjiä ja parhaat, kunkin merkin diisseleistä, tekevät kyllä vielä kauppansa pitkään.
Yli 5 vuotta ei kannata silti ennustaa, mutta sillä ei ole merkitystä. Näiden autojen arvo on siinä vaiheessa jo niin alhaalla että ovat "hintansa haukkuneet"

No nyt kun tässä tsekkailin diesel-laskurilla niin jopa 5000km vuodessa ajettuna kiisseli kannattaa. Eihän siinä toki paljoa ole eroa kun tuossa katselin että rapiat 500 euroa on 508:ssa verot vuodessa ja tämän hetkisessä ruiskussa joku 340 euroa..
508 Allure '19, 308 SW Allure '15, 407 '08, Civic '95, Civic '89, Sunny '86

Jukka P

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 275
  • 206 -07, 3008 -13 ja 508sw -13

Hei.

Olen miettinyt jo kuuhun asti (noin 350 000km) ajetun 508 SW:n päivittämistä. Tavallaan tekisi mieli ostaa melkein uusi, mutta tekniikan murros (diesel, kaasu, töpselihybridi, sähkö) on juuri nyt tosi iso ja ajattelinkin vain etsiä "samanlaisen" jolla on ajettu 200 000 km vähemmän niin, että muutama vuosi näyttää mihin markkina kääntyy. Juu, en ole varhainen omaksuja markkinointi-ihmisille.

Katselin netistä ja esimerkiksi bytbil.se:ssä on muutama 508 RXH hybridi.  Ajattelin sellaisen omistavilta kysyä onko tuo RXH:n hybriditekniikka vähävikaista vielä, kun autolla on ajettu pian jo kymmenen vuotta? Tavallaan tiedän, että vanhassa autossa vähemmän rikki meneviä osia on parempi, mutta toisaalta tuo hybridi toisi nelivedon ja muutaman hevosen lisää.

Tuosta hybridistä piti kysymäni sen akun lataantuminen.  Normaalisti, kun dieselissä painaa kaasua, niin hetkellisessä kulutuksessa näkee tehon tarpeen lisäämän kulutuksen.  Miten tuo ajoakun lataaminen näkyy polttoaineen kulutuksessa?  Kokonaiskulutuksessahan tuo hybridi on hiukan nuukempi, kuin perusmallinen 163 HDi, joka sekään ei kuluta juuri mitään.

Olisi kiva, jos joku, jolla tuollainen RXH Hybridi on ollut, ehtisi kertoa kokemuksista :)

Jukka P.

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 747
Näiden PSA:n ensimmäisten hybridien akkujen elinikä on mahdollisesti noin 10-12 v.
Ranskalaiselta foorumilta luettua:
 https://www.forum-peugeot.com/Forum/threads/batterie-508-rxh-morte-bms-d%C3%A9fectueux-vice-cach%C3%A9-obsolescence-programm%C3%A9e-collectif.114395/page-6#post-2661168:
Lainaus
As already stated - there is absolutely nothing wrong with the TBMU (which you wrongly call BMS).

The NiMH cells just die.

You cannot compare a Toyota NiMH battery with a HYbrid4 NiMH battery as the battery may have the same specs, but is subject to a lot more stress in the HYbrid4 system. In HYbrid4 the battery sees loads up to 180A, whereas in the Toyota in never goes above 100A, this is an enormous difference.
Also, in the HSD system of Toyota the battery charge level is maintained from 40% to 80%, and in HYbrid4 it is 30% to 90%.
All of this makes the cells in HYbrid4 die a lot more quickly.
What should be done is as follows:
Your battery should be disassembled, the bad cells should be found and replaced with working ones. Then you get an update of the TBMU and the % of battery life should be copied from a vehicle with good life index.
Trust me, I have been doing this for 3 years now, there is no other way. Except of course paying thousands of € to PSA for a new battery.

Itse katselin jo vuosia sitten Toyotan hybridejä akkujen keston kannalta, niin Saksassa oli autoihin vaihdettu suurella prosentilla akut 8-10 v.ikäisissä hybrideissä. Vastaavissa suomalaisissa myynti-ilmoituksissa ei lukenut koskaan akkujen vaihdosta mitään, oliko sitten akut vaihdettu eikä tästä mainittu, mene ja tiedä.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Ero taitaa olla kuluttajansuojassa. Saksassa jokainen pikkuyksityiskohtakin tuodaan esiin, jotta ostaja ei voi vedota myöhemmin, ettei myyjä sitä kertonut. Suomessa myyjät ei saa mitään sanktioita, niin ihan se ja sama.

407 sw 1.6 Hdi

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 545
  • Motion&Emotion
Terve. Kyselen 508 omistajilta talvirengas kokemuksia. Mikä olisi paras nastarengas 508? Tällä hetkellä alla jotkut kiinan kitkat.
Peugeot 308 2011 1.6 hdi 433tkm Peugeot 508 GT 2015 2.2hdi Peugeot 508 SW GT 2011 2.2hdi