Hei.
Olen miettinyt jo kuuhun asti (noin 350 000km) ajetun 508 SW:n päivittämistä. Tavallaan tekisi mieli ostaa melkein uusi, mutta tekniikan murros (diesel, kaasu, töpselihybridi, sähkö) on juuri nyt tosi iso ja ajattelinkin vain etsiä "samanlaisen" jolla on ajettu 200 000 km vähemmän niin, että muutama vuosi näyttää mihin markkina kääntyy. Juu, en ole varhainen omaksuja markkinointi-ihmisille.
Katselin netistä ja esimerkiksi bytbil.se:ssä on muutama 508 RXH hybridi. Ajattelin sellaisen omistavilta kysyä onko tuo RXH:n hybriditekniikka vähävikaista vielä, kun autolla on ajettu pian jo kymmenen vuotta? Tavallaan tiedän, että vanhassa autossa vähemmän rikki meneviä osia on parempi, mutta toisaalta tuo hybridi toisi nelivedon ja muutaman hevosen lisää.
Tuosta hybridistä piti kysymäni sen akun lataantuminen. Normaalisti, kun dieselissä painaa kaasua, niin hetkellisessä kulutuksessa näkee tehon tarpeen lisäämän kulutuksen. Miten tuo ajoakun lataaminen näkyy polttoaineen kulutuksessa? Kokonaiskulutuksessahan tuo hybridi on hiukan nuukempi, kuin perusmallinen 163 HDi, joka sekään ei kuluta juuri mitään.
Olisi kiva, jos joku, jolla tuollainen RXH Hybridi on ollut, ehtisi kertoa kokemuksista
Jukka P.