Paisuntasäiliön korkin ympäristö saattaa joskus ajon jälkeen olla märkä, kun nestettä on tullut korkin kautta ulos. Painetta kertyy siis jonkun verran järjestelmään. Joskus ajon jälkeen parkkipaikalle saattaa kertyä pieni lätäkkö moottoritilan keskikohdan alle tai oikeanpuolen lokasuojan etureunan kohdalle. Tuntuma on, että lyhyillä kaupunkiajoilla vuotoa ei välttämättä ole yhtään, mutta jo noin 50 km ajolla sitä tapahtuu. Eli vasta kunnolla lämminneenä vuotaisi. Jäähdytysnesteen lämmöt ei mittarin mukaan nouse vaan pysyy tasaisesti normaalissa 90 asteessa.
Myös jäähdyttimen (tai tässä tapauksessa paisuntasäiliön) korkki voi olla viallinen, jolloin se ei pidä suunniteltua painetta järjestelmässä, vaan päästää nestettä ulos. Kokeile ylävesiletkua puristelemalla, kertyykö järjestelmään painetta normaalisti. Samalla voi myös kuunnella, kuuluuko jäähdyttimen korkista sihisevää ääntä letkua puristettaessa.
Toinen mahdollinen vuotopaikka on vesipumppu, joka laakerin kuluessa alkaa suunnitellusti vuotamaan nestettä pienestä reiästä. Jos autossa on vielä alkuperäinen vesipumppu, saattaa se hyvinkin olla käyttöikänsä päässä n. 300 000 km:ssä. Vesipumpun vuodon pitäisi olla melko helposti havaittavissa, kun tutkii jakopään puoleista osaa moottorista.
Joka tapauksessa kannattaa tarkkailla jäähdytysnesteen määrää erittäin huolellisesti, jottei se vahingossa pääse liian vähiin ja siten moottori ylikuumenemaan. Jos lisäät järjestelmään pelkkää vettä (vaikka niin ei tulisikaan tehdä), niin viimeistään ennen pakkasia pitää muistaa tyhjentää järjestelmä ja täyttää se pakkaskestoltaan sopivalla seoksella...