Kirjoittaja Aihe: 607 - Lämmityslaitteen kennon vaihto  (Luettu 6412 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hejuni

  • Vieras
607 - Lämmityslaitteen kennon vaihto
« : 11.11.2016, 15:34:49 »
Auto: 2003 607 2,2 (EW12J4).

Näyttää vuotavan tuo kenno. Onko foorumilla tietoa, onko se "halvin" paras? Valeo taitaa olla alkuperäinen ja Nissenin valmistama edullisin. Nissenistä kokemuksia - ei niin laadukas, ja minusta oli aika huono lämmön luovutus omassa Audissani.

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 607 - Lämmityslaitteen kennon vaihto
« Vastaus #1 : 11.11.2016, 22:53:58 »
Minä vaihdoin reilu vuosi sitten valeon kennon alkuperäisen tilalle ja tyytyväinen olen. Hintakaan ei ulkomailla ollut kovin paha, muistaakseni alta satasen maksoi. Vaihto on aika ahdas jos ei halua purkaa/leikata kojelautaa.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

micco

  • Vieras
Vs: 607 - Lämmityslaitteen kennon vaihto
« Vastaus #2 : 12.11.2016, 08:54:03 »
Minä rälläköin sen tukiraudan edestä poikki ja hitsasin takaisin, säästää monta tuntia aikaa ja hermoja.

ritani

  • Vieras
Vs: 607 - Lämmityslaitteen kennon vaihto
« Vastaus #3 : 15.11.2016, 10:21:35 »
Minä myös sahasin kennon edessä olevan tukiraudan puolittain ja väänsin sivuun. Vaihdon jälkeen väänsin takaisin ja hyvä tuli. Migillä vähän nappaa hitsiä siihen. Vaikein osuus oli alussa ährätä pois hansikaslokeron kantta pitävät muoviset saranatapit. Kennoa ja putkistoa kiinnipitävä torx ruuvi täytyy irroittaa pitkällä varrella kun vähän ahdas se paikka.

hejuni

  • Vieras
Vs: 607 - Lämmityslaitteen kennon vaihto
« Vastaus #4 : 15.11.2016, 10:48:57 »
Valeota näyttää saavan hintaluokassa 40 - 130 euroa, eli kovasti on hintaluokkia.  Koitan ähärätä sen kuvien kera tänne foorumille, mitä tapahtuu ja miten se tehdään.  Tuleepahan itsellekin "muistiin" tallennettua dokumenttia missä järjestyksessä asiat etenevät. :)

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 607 - Lämmityslaitteen kennon vaihto
« Vastaus #5 : 15.11.2016, 18:45:22 »
Kuinka kova homma tuon ilmaus on? omassani kuuluu välillä pieni pulaus lämppäristä, mutta ilmaruuvien kautta ei kaikki ilma tunnu poistuvan.
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 607 - Lämmityslaitteen kennon vaihto
« Vastaus #6 : 15.11.2016, 19:08:00 »
1,5 litran limpparipullosta tehdyllä ilmaustötteröllä (pohja pois ja tiivistetään paisarin korkin tilalle) ainakin tämä 2.2 HDi ilmautuu lähes itsestään, sen kun pitää vaan tötterön täynnä jäähdytysnestettä ja käyttää koneen niin lämpöiseksi että termostaatti aukeaa. Itse auttelin puristelemalla samalla ylävesiletkua koneen käydessä. Hetken pulputtelee ilmaa kun termostaatti aukeaa ja sittenpä alkaa olla valmis.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

pertsa

  • Vieras
Vs: 607 - Lämmityslaitteen kennon vaihto
« Vastaus #7 : 02.02.2017, 13:24:44 »
Auto: 2001 607 x,x.

Kenno purettu onnistuneesti n. 5 tuntia. Uuden laitto paikalleen muovisen päätytuen kanssa vaan ei meinaa mennä paikalleen vaan jää noin sentin auki jotta klipsit ja ruuvit saisi kiinni? Onko kellään kokemusta vastaavan homman tekemisestä, tuntuu että päätytuki ei mitenkään mahdu olemaan kennon päässä putkistoa tukemassa, siellä se kuitenkin on ollut. Merkkiliikkeessäkään ei ollut vastaavaa hommaa tehty ja ohjeista ei tämän osalta mitään erityistä löytynyt. Uskaaltaako koko tuen jöttää pois, vai mikä neuvoksi?

hejuni

  • Vieras
Vs: 607 - Lämmityslaitteen kennon vaihto
« Vastaus #8 : 07.03.2017, 21:36:01 »
Vertasitko, onko kennot samanlaiset? Eli pituus siis - oletettavasti se toinen päätykin on jossain "kuopassa" kiinni, mutta jäikö sinne jotain ylimääräistä väliin?

ritani

  • Vieras
Vs: 607 - Lämmityslaitteen kennon vaihto
« Vastaus #9 : 09.03.2017, 11:06:25 »
Muistaakseni se päätysuoja otetaan pois. Ns kuljetus suoja.

Peugeotti

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 97
Vs: 607 - Lämmityslaitteen kennon vaihto
« Vastaus #10 : 25.03.2021, 10:41:07 »
Auto Peugeot 607 2.2 bensiini ja vuosimalli 2004

Jäähdytinnesteet apukuskin lattialla.

Ranskatar on ihana, mutta koittelee oikullisuudellaan hermoja.  :-*

Purettuna on jo aika paljon verhoilua ym. edestä, mutta hankalin osa taitaa olla vielä edessä.

Osaisiko joku neuvoa tuosta tilanteesta eteenpäin? Liitän liitteenä pari kuvaa.

Onko tuo kuvissa näkyvä rauta saatava käännettyä sivuun, että se vaihto onnistuu ja onko se kenno suoraan tuossa raudan takana? Muita vinkkejä tuohon jatkoon kaipaisin myös, että miten sen saisi itse vaihdettua.

Voisiko joku ystävällinen sielu vielä tarkistaa, että onko tuon kennon OE-numero 6448J6 ja Valeota olen tilaamassa, jonka valmistajan osan numero on 812212. Tuleeko siinä mukana kaikki tiivisteet vai pitääkö ne tilata erikseen?

Peugeotti

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 97
Vs: 607 - Lämmityslaitteen kennon vaihto
« Vastaus #11 : 25.03.2021, 20:07:06 »

Valeon kenno  tilattu, eiköhän se ole oikea.

Tänään tutkin sitä lisää ja näyttäisi se kenno olevan suoraan tuon raudan takana. Ahdasta on, jos ei tuota rautaa saa pois edestä.

Tuossa ylempänä on kyllä joitakin vinkkejä, mutta kiinnostaisi tietää esim. kuinka paljon tuota jäähdytinnestettä sieltä valuu, kun sen kennon irroittaa? Tuleeko sieltä vain se määrä, joka on siellä kennossa vai työntääkö se sitä myös sieltä moottorin puoleltakin?


PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Lämmityslaitteen kennon vaihto
« Vastaus #12 : 25.03.2021, 23:02:46 »
Semmonen tuntuma on, että ei mahottomia tule. Pyyheliina pitäisi riittää. Ne putket käy ylhäällä ja sitten lähtee kennoa kohti. Nehän kyllä sais puristettua jos sattuu olemaan se letkulukko tai lukkopihdit konehuoneen puolelta mutta kyllä se ilmankin menee. Ei se kyllä näytä tulevan tuon raudan takaa. Antaisko se periksi jos sen irrottais. Ei se kojetaulun ottaminenkaan nyt niin mahoton savotta ole. Siinä on se etu että koko lämmityslaitteen saa puhdistettua samalla.

Peugeotti

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 97
Vs: 607 - Lämmityslaitteen kennon vaihto
« Vastaus #13 : 26.03.2021, 12:05:08 »


Kiitos vastauksesta.

Ei ole tosiaan letkulukkoja tai lukkopihtejä, mutta hyvä jos pärjää ilmankin.

Kojelautaa en ala purkamaan, koska ei ole sisätiloja homman suorittamiseen. Muuten sitäkin vaihtoehtoa voisi harkita.

Täytyy nyt pärjäillä tuon raudan kanssa jotenkin, sitä ei voi irrottaa, eli on kiinni sekä alapuolelta, että myös yläpuolelta. Tässä vaiheessa ajatuksena on sahata se osittain poikki, jotta sitä pääsee taivuttamaan siitä edestä pois ja sitten taivuttaa sen takaisin. Ei ilmeisesti ole kuitenkaan mikään kriittinen osa.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Lämmityslaitteen kennon vaihto
« Vastaus #14 : 26.03.2021, 19:41:52 »
Tuota, tuossa aikasemmin tässä siimassa joku kertoi, että kenno ei mennyt pohjaan. Tämä johtuu juuri siitä muovista mikä siinä päässä on. Se näyttää olevan kiinteä osa kennoa, mutta se poistetaan ennen asennusta. Minulla oli sama joskus 106 kennon vaihdossa. Siinäkään muuten ei ilman kojetaulun irrotusta kennoa saanut vaihdettua. Tähän varsinaiseen asiaan, niin minä leikkaisin kennon pään pois. Siis ottaisin ensin vähän ulos ja sitten leikkaisin päätykappaleen irti. Olen joskus tuollaisen tehnyt. Näin saa kennon pois ja käsityksen, että meneekö se sitten uusi sisälle. Kun laite on rakenteeltaan sellainen että kenno on hahlossa ja taipuu sivusuunnassa paljon jolloin voisi olla mahdollista että se menisi paikoilleen. Joskus olen ottanut tukirautaa pois pienellä liinalla vetämällä jos vähästä on ollut kiinni. Nuo raudat on tethaalla jigissä laitettu ja eihän ne mene paikoileen samaan paikkaan kuitenkaan. Hankala on tietenkin jos ei ole tallia kun joutuu ovia pitämään auki. Olen joissakin sisärempoissa tehnyt niin, että sisätilanlämmitin päälle niin on voinut lämpimässä tehdä. Kenno on hellpo sahata poikki jos on sellainen pieni yhden käden rautasaha, kuten Bahco 208 ja siinä 32 tpi terä ettei töki.